Geplaatst: 12 september 200816 jaren comment_1107808 Hey, Ik heb vandaag op school voor het eerst met 3ds Max gewerkt, helemaal geweldig. Dus ik besloot om maar om Gmax te downloaden maar wat kun je nu allemaal maken enzo met Gmax en/of 3ds Max? Alvast bedankt. >>> Door Thundercover: Verplaatst naar Textures & Modelling Hulp. <<< Bewerkt: 12 september 200816 jaren door Thundercover
Geplaatst: 14 september 200816 jaren comment_1111405 Ik zou eerst wat basis vormen maken, bijvoorbeeld een cilinder. Daarna een balk en een kubus. En dan bijvoorbeeld een flat. Moet nooit moeilijk beginnen
Geplaatst: 14 september 200816 jaren comment_1111565 Gmax is vrijwel identiek aan 3dsMax, het heeft enkel een paar functies minder (import/export etc.) maar doet vooral niet onder voor zijn grote pappa. Het grote voordeel van Gmax is dat het gratis is, waarom veel mensen het ook gebruiken. Je hebt dus alleen een paar export-functies minder, zover ik weet. Je zult het aan de experts op 3ds- en Gmax-gebied op dit forum moeten vragen, maar Google brengt ook al een heleboel info erover mee.
Geplaatst: 15 september 200816 jaren comment_1112343 Even een toevoeging op Puma: met Gmax kan je (standaard, met een plugin wel) niet renderen. Ook kan je geloof ik niet animeren, en zijn verschillende (best wel belangrijke) modifiers en functies weggelaten. Begrijp me niet verkeerd, Gmax is echt super om de basics van het modellen te leren, vooral omdat het wat beperkter is, en omdat hij natuurlijk gratis is. Wil je echter wat professioneler aan de slag (na een tijdje gmax), is 3ds max wat voor jou. Vriendelijke groeten, DaBeast
Geplaatst: 15 september 200816 jaren comment_1112535 Met Gmax kan je wel animeren. Wel minder goed, dus zonder reactors en dergelijke, maar de basis is hetzelfde, en het zit gewoon in Gmax. Verder gaat het exporteren naar .dff en .col (voor GTA modding) net iets anders, omdat je daarvoor een extern progammatje aan moet zetten. Zelf heb ik ook lang met Gmax gebruikt, en het was een geweldig progamma om echt het modellen zelf mee te doen. Als je toch meer wil gaan animeren, renderen of exporteren (naar bestandsformaten voor andere 3d progamma's) is 3dsMax fijner. Verder kan je in Gmax dus wel gewoon vrijwel ieder model gewoon maken, met ook nog genoeg modifiers.
Geplaatst: 15 september 200816 jaren Auteur comment_1112702 Ik zou eerst wat basis vormen maken, bijvoorbeeld een cilinder. Daarna een balk en een kubus. En dan bijvoorbeeld een flat. Moet nooit moeilijk beginnen Ja, dat weet ik wel hoe dat moet -------------- Ik heb trouwens een trial van 3ds Max 9 (trial) gedownload, maar dat doet er verders niet toe... Maar wat zou je nu kunnen maken met Gmax of 3ds max? Ik zou graag zoals sommigen in het Show jouw models II topic een gebouw ofzo willen maken. Misschien is het wel hartstikke moeilijk maar ik wil het tog proberen... Het lijkt me echt te gek als ik dat zou kunnen... Maar is zoiets, een gebouw, te maken in 3ds Max of is het een ander programmaatje? Bewerkt: 15 september 200816 jaren door joppie
Geplaatst: 16 september 200816 jaren comment_1112728 Wat te doen met Gmax? Weggooien .En in 3D Studio MAX valt alles te maken. Bewerkt: 16 september 200816 jaren door stefaneke
Geplaatst: 16 september 200816 jaren Auteur comment_1113298 Wat te doen met Gmax? Weggooien .En in 3D Studio MAX valt alles te maken. Ja maar zo'n trial verloopt ook weer...
Geplaatst: 16 september 200816 jaren comment_1113322 IkCweetRnietsAvanCillegaleKdingen Selecteer de bovenstaande tekst maar eens... >>> Door DaBeast: Die is leuk zeg .<<<
Hey,
Ik heb vandaag op school voor het eerst met 3ds Max gewerkt, helemaal geweldig.
Dus ik besloot om maar om Gmax te downloaden maar wat kun je nu allemaal maken enzo met Gmax en/of 3ds Max?
Alvast bedankt.
>>> Door Thundercover: Verplaatst naar Textures & Modelling Hulp.
<<<
Bewerkt: door Thundercover