Jump to content
Geplaatst:
comment_1116354

Aangezien ik niet mijn andere topic (Het beruchte voortuigentopic) wil gaan 'verpesten' met alleen treinen, open ik dit topic. Ik ben gek op spoorse objecten en dat is nog niet zo heel erg lang. Ik zal even uitleggen waarom ik zo gek ben geworden op treinen.

In 2006 en 2007 had ik een vriendin wonen in Usquert (Noord Groningen). Zelf woon ik in Zwijndrecht (Zuid-Holland) en dat is een behoorlijke afstand. Ik ging 1x in de 3 weken met de trein naar Usquert. (jawel, Usquert heeft een station) en daar deed ik 4 uur over. Ik vond het helemaal niet erg. Ik zat lekker relaxed in de Intercity van Rotterdam Centraal naar Groningen :) natuurlijk heb ik in die tijd het nodige meegemaakt op het spoor. Zo lag eind 2006 Utrecht Centraal een keer helemaal plat.

Daardoor moest ik dus via Schiphol naar Groningen reizen en dat is een behoorlijk eind om. Mijn treinenliefde is eigenlijk in die tijd geboren. Ik zat in verschillende treinstellen tijdens de reis en dat vond ik erg boeiend. ook mocht ik een keer tussen Utrecht Centraal en Groningen bij de 'meester' (machinist) zitten. Gelukkig zijn we niet betrapt, want als dat gebeurt moet de mcn € 4.500 betalen en ik ook en dat is dan € 9.000,-

Genoeg gelul over hoe ik gek ben geworden op treinen. Ik zal in dit topic uiteraard foto's plaatsen van treinen. Zowel Nederlands als buitenlands materieel. Als treinen je niks boeien, zeg dan niks in dit topic. natuurlijk mag je zelf ook foto's plaatsen van spoorse objecten :) Dat zal ik zeker ook waarderen.

Ik zal minimaal 1x in de 3 dagen een mooie post in dit topic gooien.

Kleine aandachtspuntjes:

• Boeien treinen je niks? Post hier dan ook niks. Iedereen heeft zijn/haar eigen hobby.
  • Respecteer mijn hobby dus ook.
  • Wil je foto's posten van een paar mooie treinen? Dat mag uiteraard. Natuurlijk is leuke commentaar ook erg welkom :)

Lijst van Nederlands Materieel (ook buiten dienst gestelde materieel)

• Hier kan je de lijst van Nederlands spoorwegmaterieel nakijken.

'Spoorse' links

• Nico Spilt Het is officieel geen treinensite, maar je kan daar wel talloze foto's van treinen vinden.
  • NS NS Reisplanner
  • Treinpunt Community Een community met allemaal trein-o-fielen.

Genoeg geblaat hierover :puh: Hieronder vind je de eerste foto's en aanverwante informatie :)

• Reacties 40
  • Bezichtigingen 4.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1120295

Hierbij wat buitenlandse Europese treinen ter verrijking van dit mooie topic. Alle foto's zijn netjes door mijzelf gemaakt op oa. vakanties ^_^

ICE 3 cabine Foto's

Helaas genomen door glas. Het voordeel van een kaartje zonder plaats is dat je kan zitten waar je wilt dus ook direct achter de machinist.

gallery_1_5_4130.jpg

gallery_1_5_7550.jpg

ICE 3 Diesel

De diesel ICE die maar 4 stellen lang is gaat van Berlijn naar Kopenhagen. Een klein stukje gaat de complete trein op de boot. Zodra je op de boot bent mag (moet) je de trein uit en kan je gewoon boven in de boot zitten en daar gebruik maken van alle normale faciliteiten (eten en tax free shoppen) die de 'normale' auto reizigers ook hebben (auto's staan in hogere dekken).

De betreffende boot:

gallery_1_5_8974.jpg

Aan boord op trein dek):

gallery_1_5_3761.jpg

Zweedse slaaptrein

Vanaf Berlijn rijdt een slaaptrein naar Malmö (Zweden) die tevens 4 uur lang op een boot gaat op een daarvoor speciaal treindek. Tijdens de nacht kun je overal op de boot rondlopen, maar je kan ook gewoon in je cabine blijven slapen.

Trein:

gallery_1_5_3208.jpg

Slaapcabine:

gallery_1_5_13857.jpg

Zweedse hogesnelheids trein

Op het hoofdstation van Malmö (Zweden) stond de Zweedse hogesnelheidstrein die naar de hoofdstad van Zweden rijdt.

Buitenaf:

gallery_1_5_3247.jpg

Cabine:

med_gallery_1_5_46764.jpg

Berlin Hauptbahnhof

Berlijn heeft sinds 2006 een nieuw hoofstation met vele sporen op vele verschillende hoogtes (kelder, midden en helemaal boven in gebouw). Vanuit het station is tevens zeer goed de Reichstag te zien.

Beneden:

gallery_1_5_8620.jpg

Zicht vanuit station

gallery_1_5_19897.jpg

Later zal ik met meer foto's komen nadat ik deze heb gevonden en uitgezocht. (digitaal foto's bewaren een rommel zijn. - ouderwets fotoboek is veel handiger)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1120308

Zeer mooie plaatjes Joriz. Het is in de ICE inderdaad erg leuk dat je met de machinist mee kan kijken. Ik ben ook 1 keer op Berlin Hbf geweest en ik keek mijn ogen uit, zo'n ongelofelijk mooi station en het is daar enorm groot. Nog veel groter dan onze Utrecht Centraal.

Ook de Scandinaviërs weten wat mooie treinen zijn. Lekker luxe en lekker snel.

Ik ga vandeweek weer even plaatjes schieten op Zwijndrecht Kijfhoek (Het grootste rangeeerterrein van Nederland). I'll keep you posted :)

Geplaatst:
comment_1120309
Hierbij wat buitenlandse Europese treinen ter verrijking van dit mooie topic. Alle foto's zijn netjes door mijzelf gemaakt op oa. vakanties ^_^

Waarom staat er overal GTAgames op?

Oja toch maar ff een Trein:

trein3.jpg

:puh: :P :puh: :P :puh:

FF een leuke.

Bewerkt: door Joriz
Even al het onnodige quote weggehaald. Neem aan dat je ook wel nu uit mijn bericht kan halen dat ik ze zelf heb gemaakt en gewoon hier in de galerij heb geupload.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1122249

Kijfhoek ligt in de provincie Zuid-Holland bij Zwijndrecht. Het is tevens de grootste rangeerterrein (met 43 verdeelsporen) van Nederland.

kijfhoekwo6.jpg

Kijfhoek

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1122465

Dan raad ik het je zeker aan om daar een keer een kijkje te nemen :) Kijfhoek is een erg belangrijk spoorwegknooppunt voor goederenvervoer naar de rest van Europa. Tevens is het een belangrijke schakel voor de betuwelijn.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1125723

In 1989 reed in Nederland de langste trein ter wereld in het kader van het 150-jarig jubileum van de NS. De loc moest maarliefst 60 rijtuigen voortslepen vanaf Kijfhoek naar Eindhoven. Het gevaarte was 1,6km lang en woog 2,6 miljoen kilo. Het record was geslaagd, maar de NMBS (de belgische spoorwegen) wisten het record helaas te verbreken.

Hieronder een verslag van de langste trein ter wereld (5 delen)

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Helaas was ik toen nog maar 3, dus ik kon de spectaculaire gebeurtenis niet meemaken :(

Bewerkt: door Robin2130

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.