Jump to content
Geplaatst:
comment_1116660

Hey iedereen,

Ik ga een nieuwe PC kopen.Eerst ga ik beginnen met sparen. Ik ga zondag volgende week naar de rommelmarkt en daar ga ik 2 dingen verkopen: M'n PSP en me PC. Kijk even naar m'n PC en zeg hoeveel ik het er best voor vraag:

Uiterlijk:

• LCD scherm beste kwaliteit (kijk eens in 'show je PC' topic
  • Toetsenbord
  • Muis
  • De PC zelf

Specs:

computer.gifComputer

• Fabrikant: VIA Technologies, Inc.
  • Computermodel: VT8601
  • Computernaam: W2KPC
  • Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant:
  • Model: M787CLR
  • BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc.
  • BIOS Model: Default System BIOS

processor.gifProcessor

• Model: VIA Samuel 2
  • Kloksnelheid: 666 MHz

memory.gifGeheugen

• Grootte: 246 MB RAM

harddisk.gifHarde schijf

• Bestandstype: FAT
  • Grootte: 149,05 GB
  • Vrije ruimte: 142,28 GB

videocard.gifVideokaart

• Model: VIA Tech VT8361/VT8601 Graphics Controller
  • Beeldprocessor: KLE/PLE
  • Geheugengrootte: 8 MB
  • Drivers: trid3d.dll, versie 6.13.10.3137

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardmonitortypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1024x768
  • Kleurkwaliteit: 16-bits
  • Frequentie: 60 Hz

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Creative Technology Ltd.
  • Model: Sound Blaster Live! 24-bit

directx.gifDirectX

• Versie: 9.0

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows 2000 Professional
  • Versie: 5.0.2195
  • Service Pack: Service Pack 4

PSP:

2 defecten:

• Schermtoetsenbord niet werkt niet meer (is voor onder andere te surfen)
  • Als je een game speelt kan je er niet meer uit(moet je je PSP helemaal uitschakelen)

Voor de rest is alles goed, en je krijgt er drie spellen bij, dit alles voor 80 €, is dit goed?

Prijs voor de PC en PSP?? Wat is de beste prijs?

Dank!

Bewerkt: door Thundercover
Topic titel veranderd. ~~ Thundercover

• Reacties 369
  • Bezichtigingen 23.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1248730

Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

post-5591-1232831905_thumb.png

Bewerkt: door X-Qyeh

Geplaatst:
comment_1248805
Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

[afbeelding]

volgens mij is er daar geen Windows bij?

Geplaatst:
comment_1248830

[afbeelding]

Hmm, meestal hoeft er geen windows bij een PC, sinds de meeste mensen nu thuis wel XP/vista hebben liggen.

Geplaatst:
comment_1248834

[afbeelding]

Hmm, meestal hoeft er geen windows bij een PC, sinds de meeste mensen nu thuis wel XP/vista hebben liggen.

Ik heb geen Vista liggen, en aangezien jij Miek 4GB aan RAM aanraadt heeft hij 64 bit nodig, wat ik niet denk dat hij het heeft :puh:

Geplaatst:
comment_1248855

[afbeelding]

Ik heb geen Vista liggen, en aangezien jij Miek 4GB aan RAM aanraadt heeft hij 64 bit nodig, wat ik niet denk dat hij het heeft :puh:

Je kunt bij Vista 32bit 3,5 GB geheugen gebruiken, dus 3GB in triple channel of 3,5 GB in dual channel. Ik zou mijn keuze wel weten ^_^

Geplaatst:
comment_1249101

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kunt bij Vista 32bit 3,5 GB geheugen gebruiken, dus 3GB in triple channel of 3,5 GB in dual channel. Ik zou mijn keuze wel weten ^_^

ligt eraan of moederbord het wel aankan he slimmerik de socket 775's ondersteunen alleen dual channel als ik het goed heb.

@ die setup hierboven, met zo'n budget kun je al veel beter voor i7 gaan, i7 kost ongeveer hetzelfde als de q9xx

Bewerkt: door Thundercover
Afbeelding uit quote verwijderd. ~~ Thundercover

Geplaatst:
comment_1249724
ligt eraan of moederbord het wel aankan he slimmerik de socket 775's ondersteunen alleen dual channel als ik het goed heb.

@ die setup hierboven, met zo'n budget kun je al veel beter voor i7 gaan, i7 kost ongeveer hetzelfde als de q9xx

De i7 processoren mogen dan wel erg snel zijn en ongeveer hetzelfde kosten als een Q9xxx. Maar dat geldt volgens mij niet voor in games. Al ben ik daar niet zo zeker van. En koop je een i7 processor dan moet je gelijk een ander type moederboard en DDR3 geheugen, wat de prijs gelijk nog een stuk hoger brengt.

Geplaatst:
comment_1249758

De i7 processoren mogen dan wel erg snel zijn en ongeveer hetzelfde kosten als een Q9xxx. Maar dat geldt volgens mij niet voor in games. Al ben ik daar niet zo zeker van. En koop je een i7 processor dan moet je gelijk een ander type moederboard en DDR3 geheugen, wat de prijs gelijk nog een stuk hoger brengt.

ja dat wel qua moederbord en DDR3 geheugen, maar dan heb je toch echt een stuk snellere pc voor maar een beetje meer geld.

Tevens is een i7 processor niks anders dan een nieuwe quadcore die hyperthreading ondersteund wat vroeger pentium 4's hadden als ik het goed heb, en onder een nieuwere socket.

Geplaatst:
comment_1249769

ja dat wel qua moederbord en DDR3 geheugen, maar dan heb je toch echt een stuk snellere pc voor maar een beetje meer geld.

Tevens is een i7 processor niks anders dan een nieuwe quadcore die hyperthreading ondersteund wat vroeger pentium 4's hadden als ik het goed heb, en onder een nieuwere socket.

Maar ik las volgens mij gisteren dat i7 processor nog niet veel beter presteren in games. Ook presteerd een i7 processor toch alleen veel beter in een bepaald soort OS? Net zoals je voor meer geheugen als 4gb 64bit nodig hebt..?

Ook als ik zo kijk bij DDR3 geheugen is de CL veel langzamer, daarom denk ik dus dat je beter nog DDR2 geheugen kan nemen, desnoods in een hogere klasse Mhz. Ook daar ben ik dan weer niet zeker van. :puh:

Geplaatst:
comment_1249949

Een i7 werkt onder Vista veel beter als onder XP. Een belangrijk verschil met de oude vloot Core 2 serie is dat ze op een andere manier geproduceert worden en de geheugen controller in het moederbord zit, terwijl de i7 een ingebouwde geheugencontroller heeft.

Bewerkt: door Galiorix

Geplaatst:
comment_1249985
Een i7 werkt onder Vista veel beter als onder XP. Een belangrijk verschil met de oude vloot Core 2 serie is dat ze op een andere manier geproduceert worden en de geheugen controller in het moederbord zit, terwijl de i7 een ingebouwde geheugencontroller heeft.

Maar de i7 presteert op dit moment toch nog niet veel beter in games? Zo wel, dan toch alleen in speciaal daarvoor ontwikkelde games?

Bewerkt: door X-Qyeh

Geplaatst:
comment_1250027

Ik denk dat het verschil tussen een Q9550 en een i7 niet groot zal zijn, een i7 is eigenlijk alleen in het voordeel bij programma's die multi threading gebruiken, omdat je dan 8 threads tot je beschikking hebt en niet 4. Dus voor games hoef je het absoluut niet te doen. Toch heb je wel een voordeel aan DDR3: triple channel. 3 Gigabyte geheugen in triple channel is altijd weer een stukkie sneller als 2Gb of 4Gb in dual channel.

Geplaatst:
comment_1250511

Maar ik las volgens mij gisteren dat i7 processor nog niet veel beter presteren in games. Ook presteerd een i7 processor toch alleen veel beter in een bepaald soort OS? Net zoals je voor meer geheugen als 4gb 64bit nodig hebt..?

Ook als ik zo kijk bij DDR3 geheugen is de CL veel langzamer, daarom denk ik dus dat je beter nog DDR2 geheugen kan nemen, desnoods in een hogere klasse Mhz. Ook daar ben ik dan weer niet zeker van. :puh:

X-Qyeh, als je toch niet met feiten kan komen, zeg dan aub niks want wat je allemaal praat klopt geen hol van, DDR2 geheugen werkt op CL4/CL5 meestal en is ook weer een stuk sneller als DDR wat vaak op CL 1/2 loopt, dus zorg eerst ff dat je argumenten op iets gebaseerd zijn dan alleen maar getalletjes te vergelijken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1252982

Ik heb vandaag even die gast tegengekomen waarover ik het altijd heb, die die samen met mij die PC gaat samenstellen. Ik heb nu 430€, die zei dat het toch al rond de 1000€ zou kosten om een deftige machine te hebben die toch enkele jaren mee kan gamen.

Mijn vraag is hoe ik aan dat geld kan geraken. Ik krijg 5€/week. Maar ik zou graag een vakantiejob willen doen in de vakanties maar ik ben pas 14, je mag pas wettig bijklussen voor geld vanaf je 16de. Weet iemand hoe ik aan een vakantiejob kan geraken?

Oja, en blijf vooral van die lijstjes posten, dat is echt goed. Maak alleen dat je wat uitleg geeft bij de onderdelen, ik ken namelijk niet zoveel van PC's :$ Maaruh.. Toch meer dan die ander van me klas :puh:.

Groetugg!

Miek

Bewerkt: door Miek

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.