Jump to content
Geplaatst:
comment_1128303

Hallo daar ben ik weer met een probleem :puh:.

Ik ben in mn server nu een script aan het maken met /l.

Dit zou moeten doen dat iedereen in een bepaalde afstand dat kan zien (local chat).

Dit is goed voor RPG enzo.

Hoe zou ik dit moeten doen?

Ik heb nu al LimitGlobalChatRadius(Float:chat_radius) gevonden op sa-mp wiki, maar hoe pas ik dat precies toe?

Dank voor de hulp alvast

~p1ngz

Bewerkt: door P1ngz

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1128394

ProxDetector (uit GodFather script). Plaats onderaan je script:

ProxDetector(Float:radi, playerid, string[],col1,col2,col3,col4,col5)
{
if(IsPlayerConnected(playerid))
{
	new Float:posx, Float:posy, Float:posz;
	new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz;
	new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz;
	GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz);
	//radi = 2.0; //Trigger Radius
	for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
	{
		if(IsPlayerConnected(i))
		{
			GetPlayerPos(i, posx, posy, posz);
			tempposx = (oldposx -posx);
			tempposy = (oldposy -posy);
			tempposz = (oldposz -posz);
			//printf("DEBUG: X:%f Y:%f Z:%f",posx,posy,posz);
			if (((tempposx < radi/16) && (tempposx > -radi/16)) && ((tempposy < radi/16) && (tempposy > -radi/16)) && ((tempposz < radi/16) && (tempposz > -radi/16)))
			{
				SendClientMessage(i, col1, string);
			}
			else if (((tempposx < radi/8) && (tempposx > -radi/8)) && ((tempposy < radi/8) && (tempposy > -radi/8)) && ((tempposz < radi/8) && (tempposz > -radi/8)))
			{
				SendClientMessage(i, col2, string);
			}
			else if (((tempposx < radi/4) && (tempposx > -radi/4)) && ((tempposy < radi/4) && (tempposy > -radi/4)) && ((tempposz < radi/4) && (tempposz > -radi/4)))
			{
				SendClientMessage(i, col3, string);
			}
			else if (((tempposx < radi/2) && (tempposx > -radi/2)) && ((tempposy < radi/2) && (tempposy > -radi/2)) && ((tempposz < radi/2) && (tempposz > -radi/2)))
			{
				SendClientMessage(i, col4, string);
			}
			else if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi)))
			{
				SendClientMessage(i, col5, string);
			}
		}
	}
}//not connected
return 1;
}

Vervolgens bij je command:

format(string, sizeof(string), "%s says: %s", playername, message); // pas dit aan aan je eigen vars.
ProxDetector(30.0, playerid, string, COLOR_WHITE, COLOR_WHITE, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY);

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.