Geplaatst: 2 oktober 200816 jaren comment_1128303 Hallo daar ben ik weer met een probleem . Ik ben in mn server nu een script aan het maken met /l. Dit zou moeten doen dat iedereen in een bepaalde afstand dat kan zien (local chat). Dit is goed voor RPG enzo. Hoe zou ik dit moeten doen? Ik heb nu al LimitGlobalChatRadius(Float:chat_radius) gevonden op sa-mp wiki, maar hoe pas ik dat precies toe? Dank voor de hulp alvast ~p1ngz Bewerkt: 2 oktober 200816 jaren door P1ngz
Geplaatst: 2 oktober 200816 jaren comment_1128394 ProxDetector (uit GodFather script). Plaats onderaan je script: ProxDetector(Float:radi, playerid, string[],col1,col2,col3,col4,col5) { if(IsPlayerConnected(playerid)) { new Float:posx, Float:posy, Float:posz; new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz; new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz; GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz); //radi = 2.0; //Trigger Radius for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i)) { GetPlayerPos(i, posx, posy, posz); tempposx = (oldposx -posx); tempposy = (oldposy -posy); tempposz = (oldposz -posz); //printf("DEBUG: X:%f Y:%f Z:%f",posx,posy,posz); if (((tempposx < radi/16) && (tempposx > -radi/16)) && ((tempposy < radi/16) && (tempposy > -radi/16)) && ((tempposz < radi/16) && (tempposz > -radi/16))) { SendClientMessage(i, col1, string); } else if (((tempposx < radi/8) && (tempposx > -radi/8)) && ((tempposy < radi/8) && (tempposy > -radi/8)) && ((tempposz < radi/8) && (tempposz > -radi/8))) { SendClientMessage(i, col2, string); } else if (((tempposx < radi/4) && (tempposx > -radi/4)) && ((tempposy < radi/4) && (tempposy > -radi/4)) && ((tempposz < radi/4) && (tempposz > -radi/4))) { SendClientMessage(i, col3, string); } else if (((tempposx < radi/2) && (tempposx > -radi/2)) && ((tempposy < radi/2) && (tempposy > -radi/2)) && ((tempposz < radi/2) && (tempposz > -radi/2))) { SendClientMessage(i, col4, string); } else if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi))) { SendClientMessage(i, col5, string); } } } }//not connected return 1; } Vervolgens bij je command: format(string, sizeof(string), "%s says: %s", playername, message); // pas dit aan aan je eigen vars. ProxDetector(30.0, playerid, string, COLOR_WHITE, COLOR_WHITE, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY);
Hallo daar ben ik weer met een probleem
.
Ik ben in mn server nu een script aan het maken met /l.
Dit zou moeten doen dat iedereen in een bepaalde afstand dat kan zien (local chat).
Dit is goed voor RPG enzo.
Hoe zou ik dit moeten doen?
Ik heb nu al LimitGlobalChatRadius(Float:chat_radius) gevonden op sa-mp wiki, maar hoe pas ik dat precies toe?
Dank voor de hulp alvast
~p1ngz
Bewerkt: door P1ngz