Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_1147699

hey,

ik en een vriend van mij hebben de standaard sultan een beetje aangepast ( de .dff file ), de onderdelen in de dff zijn niet door ons zelfgemaakt.

nu hebben we die dus af maar nu kunnen we er geen werkende txd bij krijgen.

kan iemand er een txd voor ons bij maken?

ciao,

BB0Y

http://bigfilez.com/56004 , hier kun je hem downloaden.

zmodeler 2.0.8 gebruikt

screensnaperimageeg1.jpg

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1147850

Hoe bedoel je "werkende txd"? Wil je net zoals andere auto's dat als je ze spawnt andere kleuren krijgen? Of is ie ingame helemaal egaal wit? En als je je eigen textuur op de auto wil mappen moet je een aantal stappen volgen. Ik heb er een tut over maar die is over 3ds max.

Grz, Beagle

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1147972

hij is ingame helemaal wit, een bepaalde skin zou leuk zijn ( paintjob ), maar als hij gewoon word gekleurd als andere autos is ook goed, het interieur en de onderkant zijn ook heelemaal grijs/wit omdat er geen txd is.

Geplaatst:
comment_1148265

Maar er zit standaard in SA een txd van elke auto... En om een gewone SA auto kleur erop te gooien moet je gewoon een gta material erop gooien, multi sub object. Het is iets ingewikkelder maar ongeveer hetzelfde. Ik weet niet hoe het in zmodeler moet, wel in 3ds max :)

Geplaatst:
comment_1148386

Heel bij, ik ga het (nog) niet voor je doen? Er zit toch gewoon een standaard Sultan txd in het archief? En dat met die kleuren, kan ik je alleen verwijzen naar 3ds max (tutorials). je custom sultan skin moet je echt zelf doen, want het is niet mijn auto.

Bewerkt: door Beagle

Geplaatst:
comment_1149494

Dit is vrij simpel om van te voren goed te doen, maar niet zo simpel weer goed te zetten op het aangepaste model. Het enige wat je vergeten bent is de textures uit de vehicle.txd (Rockstar Games/GTA San Andreas/models/generic) en de textures uit de sultan.txd te extracten in de map waar je je dff's vanuit hebt geimporteerd en waar je je model hebt opgeslagen na het aanpassen.

Als je dit weer goed wilt zetten op je aangepaste wagen, zul je dus eerst de textures uit de vehicle.txd en de textures uit de sultan.txd moeten extracten als TGA en in de map moeten zetten waar je de .z3d hebt opgeslagen na het aanpassen van je wagen. Daarna zul je alle textures handmatig in Zmodeler moeten terugzetten(alleen in het material toevoegen, de UV mapping(op welke manier de texture over je auto heen ligt) zal gewoon goed zijn). Dit doe je door in Zmodeler (als je je auto geopent hebt) op E te drukken, waardoor de Materials Editor opent. Je zult nu namen zien staan als vehiclegeneric256 [spec], remapsultanbody256 [prim,env:8,spec] enzovoort. Hier zul je dus (via "...") de goede textures bij elk material moeten zoeken, de namen zijn (op het deel binnen de rechte haakjes na) hetzelfde. Daarnaast zul je bij elk material waar "Env:" binnen de naam staat, nog een texture moeten zoeken, dat kan zowel vehicleenvmap128.tga als xvehicleenv128.tga zijn. Als je op de 2e "Edit..." van een material klikt(Waar dat kan, moet dus een material met "env:" binnen de haakjes zijn), zul je "Use UV mapping:" zien staan, als daar "manual UV #2" staat moet je xvehicleenv128.tga toevoegen, staat er "auto sphere environment", dan moet je vehicleenvmap128.tga toevoegen.

Met een beetje gezond verstand kom je daar wel uit, en dat heb je volgens mij wel, want anders had je ook niet zelf uit kunnen vinden hoe je die auto moest aanpassen :).

Als je het niet erg vind om al je werk opnieuw te doen is er een makkelijkere oplossing: Je extract gewoon die textures uit de vehicle.txd en sultan.txd als .tga naar de map waar je eerder de dff's naar hebt geextract vanuit de gta3.img, en je import de dff. Je zult nu (als je het goed hebt gedaan) je model een stuk anders zien in Zmodeler, b.v.: Je interieur zal de textures uit de sultan.txd bevatten, en de onderkant van je wagen zal er ook een stuk realistischer uit zien. Daarnaast zul je als het goed is een soort reflectie van heuveltjes en "modder" op de zijkant van je auto zien, en er zal nog veel meer veranderd zijn. Als je die dingen dus allemaal ziet, dan kan je gewoon weer alles opnieuw gaan aanpassen, precies zoals je dat eerder ook hebt gedaan.

Succes!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.