Jump to content
Geplaatst:
comment_1161819
obama_MH.jpg
Obama nieuwe Amerikaanse president

Barack Obama is de nieuwe president van de Verenigde Staten. Hij sleepte cruciale zeges in de wacht in Ohio, Pennsylvania, Virginia en Florida. Door de al verwachte winst in Californië en drie kleinere staten kwam hij om 5.00 uur boven de vereiste 270 kiesmannen.

McCain en president Bush belden Obama kort na 5.00 uur om hem te feliciteren. Obama vroeg McCain om steun bij het leiden van het Amerikaanse volk.

De 47-jarige Obama is de 44e president van de VS en de eerste zwarte in het Witte Huis. Hij is de zoon van een vader uit Kenia en een blanke moeder uit Kansas.

Bron: NOS.nl
  • Reacties 99
  • Bezichtigingen 9.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1166509
Ik wist het allang, maar gelukkig is Obama de president! :dans:

Ik vind het wel raar dat Rusland de president laat ging feliciteren, na de verkiezingen.

Heeft Mccain ook gedaan.

Maar hij heeft dat meteen gedaan.

Geplaatst:
comment_1166511

Ik vind het wel raar dat Rusland de president laat ging feliciteren, na de verkiezingen.

Heeft Mccain ook gedaan.

Ow ik lees nu pas dat er staat laat ging.

Bewerkt: door Zaahed

Geplaatst:
comment_1166515

Heeft Mccain ook gedaan.

Ow ik lees nu pas dat er staat laat ging.

Slome! :puh:

Geplaatst:
comment_1167150
met die punten heeft Obama gemakkelijk overwinnen

Obama had dan ook geluk met de staten dat hij won want 50 Procent was voor Obama en 49 voor mccain

daardoor zie je maar weer dat de helft van de amerikanen een second bush wil

Ik vond ergens een link van MSN.nl en toen ik erop klikte was bijna de hele wereld voor Obama aleen bij Israel 50 Procent voor Obama en 50 procent voor Mccain.

Bij Nederland 91 procent voor Obama.

Geplaatst:
comment_1167184

Beetje laat, maar toch. Ik ben 100% Obama, hij is vriendelijk, heeft goede doelen en is eerlijk... Alles wat Bush niet had, hij heeft nu wel veel werk te doen, financïele crisis oplossen, de oorlog in Irak gedaan maken. Amerika weer positief te boven brengen. Allemaal dingen die Bush in de laatste 4 jaar verknoeit heeft. Mcain was in mijn ogen een beetje een Bush 2, ik denk niet dat hij nog veel verandering kon brengen. Ik hoop dat Obama mijn verwachtingen helemaal waar maakt.

Geplaatst:
comment_1167221
Beetje laat, maar toch. Ik ben 100% Obama, hij is vriendelijk, heeft goede doelen en is eerlijk... Alles wat Bush niet had, hij heeft nu wel veel werk te doen, financïele crisis oplossen, de oorlog in Irak gedaan maken. Amerika weer positief te boven brengen. Allemaal dingen die Bush in de laatste 4 jaar verknoeit heeft. Mcain was in mijn ogen een beetje een Bush 2, ik denk niet dat hij nog veel verandering kon brengen. Ik hoop dat Obama mijn verwachtingen helemaal waar maakt.

Ik ook.

Ik hoop dat hij veel voordelen voor Amerika brengt.

En ja Bush heeft de laatste 4 jaar wel een beetje verknoeit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.