Daar ben ik weer, met een crisis probleempje... Ik heb over deze kwestie al zoveel forums en kennissen geraadpleegd, maar niemand blijkt het verlossende antwoord te weten, om ooit is die Sims 2 weer goed te laten spelen. Hopelijk kan ik via dit forum een oplossing vinden.
Ik heb De Sims 2 al heel lang niet meer gespeeld, dat is zeker een jaar geleden, alles verliep toen altijd lekker soepel en goed ook met mijn uitbreidingen. Ergens afgelopen zomer wou ik graag weer eens de Sims 2 spelen, wat bleek enorm traag, ik heb werkelijk van alles geprobeerd om dit op te lossen:
- Windows XP opnieuw geïnstalleerd
- alle drivers geupdate
- PC uitgezogen
- De Sims 2 meerdere keren opnieuw geïnstalleerd
- Virus scanners uitgebreid laten scannen
- Spyware progs hun werk laten doen
Maar niets van dit heeft geholpen. Laat ik meteen maar even me specs en dat van de Sims 2 tonen:
De Sims 2 specificaties:
Systeem: Windows 98/2000/ME/XP
Processor: 800 MHz
Hardeschijf: 3,5 GB
Grafische kaart: 32 MB
Geluidskaart: DirectX 9.0 -compatibel
Mijn specificaties:
Systeem: Microsoft Windows XP Home Edition, Service Pack 3
Computer: AMD Athlon 64 Processor 3000+
Kloksnelheid: 2.01 GHz, 512 MB
Grafische kaart: ATI Radeon HD 2400 PRO AGP 256 MB
Geluidskaart: Creative SB Live! (DirectX 9.0)
Hardeschijf: 200 GB, waarvan 25 GB gebruikt
Zoals je kan zien dit moet mijn pc met gemak aan kunnen. Het beeld van de Sims 2 is niet slecht, het ziet er prima uit, maar bij het opstarten, afsluiten, spelen of ook maar iets aan te klikken, gaat verschrikkelijk sloom. Eigenlijk gaat alles wel traag met deze game, ook als ik alle uitbreidingen verwijder en de instellingen op laag zet. Ik ben al een half uur bezig om het spel alleen al maar op te starten en af te sluiten.
Wat het nog gekker maakt, is dat de volgende games wel soepel en goed verlopen:
Daar ben ik weer, met een crisis probleempje... Ik heb over deze kwestie al zoveel forums en kennissen geraadpleegd, maar niemand blijkt het verlossende antwoord te weten, om ooit is die Sims 2 weer goed te laten spelen. Hopelijk kan ik via dit forum een oplossing vinden.
Ik heb De Sims 2 al heel lang niet meer gespeeld, dat is zeker een jaar geleden, alles verliep toen altijd lekker soepel en goed ook met mijn uitbreidingen. Ergens afgelopen zomer wou ik graag weer eens de Sims 2 spelen, wat bleek enorm traag, ik heb werkelijk van alles geprobeerd om dit op te lossen:
- Windows XP opnieuw geïnstalleerd
- alle drivers geupdate
- PC uitgezogen
- De Sims 2 meerdere keren opnieuw geïnstalleerd
- Virus scanners uitgebreid laten scannen
- Spyware progs hun werk laten doen
Maar niets van dit heeft geholpen. Laat ik meteen maar even me specs en dat van de Sims 2 tonen:
De Sims 2 specificaties:
Systeem: Windows 98/2000/ME/XP
Processor: 800 MHz
Hardeschijf: 3,5 GB
Grafische kaart: 32 MB
Geluidskaart: DirectX 9.0 -compatibel
Mijn specificaties:
Systeem: Microsoft Windows XP Home Edition, Service Pack 3
Computer: AMD Athlon 64 Processor 3000+
Kloksnelheid: 2.01 GHz, 512 MB
Grafische kaart: ATI Radeon HD 2400 PRO AGP 256 MB
Geluidskaart: Creative SB Live! (DirectX 9.0)
Hardeschijf: 200 GB, waarvan 25 GB gebruikt
Zoals je kan zien dit moet mijn pc met gemak aan kunnen. Het beeld van de Sims 2 is niet slecht, het ziet er prima uit, maar bij het opstarten, afsluiten, spelen of ook maar iets aan te klikken, gaat verschrikkelijk sloom. Eigenlijk gaat alles wel traag met deze game, ook als ik alle uitbreidingen verwijder en de instellingen op laag zet. Ik ben al een half uur bezig om het spel alleen al maar op te starten en af te sluiten.
Wat het nog gekker maakt, is dat de volgende games wel soepel en goed verlopen:
- Gta San Andreas
- Getting Up
- Age Of Empires III
- Far Cry
- Rollercoaster 3
Iemand nog een suggestie?
Bewerkt: door gammie_