Ik wil mijn PC Multibooten. Maar nu wil ik een hele hoop bestanden van de ene naar de andere partitie zetten. Alleen heb ik geen idee hoe omdat het er zoveel zijn .
Ik dacht zelf aan een online Backup, het liefste zo goedkoop mogelijk. Maar liever iets snellers, makkelijkers en gratis optie. Maar hoe doe ik dat bij mijn Multiboot plan?
PLAN:
-Staat nu Vista op m'n PC, daar wil ik XP naast zetten. Heb geen CD van vista, heb ik niet gekregen tijdens het kopen van mn pc (heb wel cd van XP natuurlijk), dus ik heb al een alternative methode nodig.
-Ik wil partities maken:
1-Vista besturing, is er natuurlijk nu ook al.
2-Recovery, heb ik nu ook al. Herstelschijf van Vista is dat.
3-XP besturing
4-Bestanden, Program Files, Documenten E.D.
-Op Partitie 1 staan dus nu alle bestanden, zo'n 350 GB van mn 500GB capaciteit. Dus als ik een partite aanmaak, kan ik niet alles in een keer van de een naar de ander zetten en dan de lege partitie verkleinen.
Dus heeft iemand een goede methode om mn bestanden te redden?
PS: Heb nog en 160 GB HDD in een oude computer staan die ik niet meer gebruik, is het een optie om die eruit te halen in in deze nieuwe te zetten? Zoja, waar moet ik op letten?
PS2: Heeft Windows XP ook schijfbeheer net zoals Vista?
Ik wil mijn PC Multibooten. Maar nu wil ik een hele hoop bestanden van de ene naar de andere partitie zetten. Alleen heb ik geen idee hoe omdat het er zoveel zijn
.
Ik dacht zelf aan een online Backup, het liefste zo goedkoop mogelijk. Maar liever iets snellers, makkelijkers en gratis optie. Maar hoe doe ik dat bij mijn Multiboot plan?
PLAN:
-Staat nu Vista op m'n PC, daar wil ik XP naast zetten. Heb geen CD van vista, heb ik niet gekregen tijdens het kopen van mn pc
(heb wel cd van XP natuurlijk), dus ik heb al een alternative methode nodig.
-Ik wil partities maken:
1-Vista besturing, is er natuurlijk nu ook al.
2-Recovery, heb ik nu ook al. Herstelschijf van Vista is dat.
3-XP besturing
4-Bestanden, Program Files, Documenten E.D.
-Op Partitie 1 staan dus nu alle bestanden, zo'n 350 GB van mn 500GB capaciteit. Dus als ik een partite aanmaak, kan ik niet alles in een keer van de een naar de ander zetten en dan de lege partitie verkleinen.
Dus heeft iemand een goede methode om mn bestanden te redden?
PS: Heb nog en 160 GB HDD in een oude computer staan die ik niet meer gebruik, is het een optie om die eruit te halen in in deze nieuwe te zetten? Zoja, waar moet ik op letten?
PS2: Heeft Windows XP ook schijfbeheer net zoals Vista?