Jump to content
Geplaatst:
comment_1173414

Heey iedereen ^_^

Ik heb een vraagje ik heb een heel klein noob gebouwtje gemaakt in D3D max (versie 9, ik kon 7 niet vinden)

Nou maar dan heb ik een vraagje, hoe krijg ik dit nu in san andreas want als ik op maxscript en daarna runscript druk vraag hij op de dff bestand ofzo.

Ik heb al een paar artikelen gevolgd maar ik snap het dus nog niet helemaal.

Kan 1 van julie het effe in deze topic wat duidelijker uitleggen hoe ik het in san andreas moet zetten?

Bedankt, MVG Kevin.

EDIT PLZ LEES!:

Het is mij grootdeels gelukt ik heb de oude (die in de tut stond) col gevonden maar ik heb nu dit probleem:

kevinkrs.jpeg

Ik zweef nu als ik in het gebied van grovestreet ben wie weet waarom en hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb ook de max bestand geuplaod mischien dat iemand het fout daarin kan vinden weet namelijk niet waar het aan licht:

DOWNLOAD MIJN BESTAND HIER

Nog wat gegevens:

Dit is mijn IDE bestand:

# IPL generated from Max file LAe.max
inst
18001, kevinkrs, 0, 2483.503, -1665.99, 13.34375, 0, 0, 0, 1, -1
end
cull
end
path
end
grge

end
enex

end
pick
end
jump
end
tcyc
end
auzo
end
mult
end

En dit is mijn IDE bestand:

objs
18001, kevinkrs, kevinkrs, 300, 128

end
tobj

end
path
end
2dfx
end
anim
end
txdp
end

Bewerkt: door kevinkrs

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1175620
Dat je oude TXD Workshop hebt is geen probleem, meerder mensen +ik hadden dat probleem over TProgressBar.

Exporteren met nieuwe KAMS is niet moeilijk:

DFF=

1. Selecteer je model.

2. Vink bij de tab "Export DFF" het kruisje "skip coll" aan.

3. Druk dan op Export DFF en sla het ergens op.

COL3=

1. druk onderaan op COL3 zodat die groen word.

2. Druk op het knopje Collision Mesh en klik dan op je model. Dan druk je weer op dat knopje zodat ie weer oranje word.

3. Tik de naam van je col in.

4. Druk op export en sla het ergens op, vergeet niet wéér je naam in te tikken.

Kan zijn dat ik wat vergeten ben, doe het uit mijn hoofd, maar het moet goed zijn :)

Oke bedankt ik had nooit op die coling mess gedruk ik test nu =]

edit: Nee weer niet :S

Bewerkt: door kevinkrs

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1176149

Mensen ik ben er net achtergekomen dat het object er wel staat met dat de textures het niet doen, dus eigenlijk is die object ontzichtbaar.

Weet iemand waarom of weten jullie mischien hoe dat zou kunnnen komen?

Geplaatst:
comment_1177713
Mensen ik ben er net achtergekomen dat het object er wel staat met dat de textures het niet doen, dus eigenlijk is die object ontzichtbaar.

Weet iemand waarom of weten jullie mischien hoe dat zou kunnnen komen?

Doordat je de texture er niet goed opgemapt hebt in 3DSMax, misschien?

Edit: oh ja, natuurlijk. Stom dat ik daar niet aan gedacht had. De Alpha een verkeerde kleur gegeven dan?

Bewerkt: door K.O.

Geplaatst:
comment_1177718
Mensen ik ben er net achtergekomen dat het object er wel staat met dat de textures het niet doen, dus eigenlijk is die object ontzichtbaar.

Weet iemand waarom of weten jullie mischien hoe dat zou kunnnen komen?

Doordat je de texture er niet goed opgemapt hebt in 3DSMax, misschien?

Nog zie je je model dan wel. Als hij de textures niet kan vinden, word het model egaal wit. Dan zie je het wel. Dit kan de fout niet zijn.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1183874
Mensen ik ben er net achtergekomen dat het object er wel staat met dat de textures het niet doen, dus eigenlijk is die object ontzichtbaar.

Weet iemand waarom of weten jullie mischien hoe dat zou kunnnen komen?

Doordat je de texture er niet goed opgemapt hebt in 3DSMax, misschien?

Edit: oh ja, natuurlijk. Stom dat ik daar niet aan gedacht had. De Alpha een verkeerde kleur gegeven dan?

Uh hoe geef je zoiets een kleur dan?

Geplaatst:
comment_1184589
Mensen ik ben er net achtergekomen dat het object er wel staat met dat de textures het niet doen, dus eigenlijk is die object ontzichtbaar.

Weet iemand waarom of weten jullie mischien hoe dat zou kunnnen komen?

Doordat je de texture er niet goed opgemapt hebt in 3DSMax, misschien?

Edit: oh ja, natuurlijk. Stom dat ik daar niet aan gedacht had. De Alpha een verkeerde kleur gegeven dan?

Uh hoe geef je zoiets een kleur dan?

... De alpha een verkeerde kleur gegeven? Ik denk niet dat hij Alpha gebruikt heeft. Alpha kan je ook geen kleur geven, dat is een aparte textuur eroverheen.

Je geeft een model kleur door op M te drukken, en dan bij een bolletje bij Diffuse te kijken. Dan druk je op dat grijze vakje om het een gewone kleur te geven (Ziet er in SA niet goed uit), en op het vierkantje d'ar naast om een textuur te geven (Bitmap).

:cya:

  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1197237
Mensen ik ben er net achtergekomen dat het object er wel staat met dat de textures het niet doen, dus eigenlijk is die object ontzichtbaar.

Weet iemand waarom of weten jullie mischien hoe dat zou kunnnen komen?

Doordat je de texture er niet goed opgemapt hebt in 3DSMax, misschien?

Edit: oh ja, natuurlijk. Stom dat ik daar niet aan gedacht had. De Alpha een verkeerde kleur gegeven dan?

Uh hoe geef je zoiets een kleur dan?

... De alpha een verkeerde kleur gegeven? Ik denk niet dat hij Alpha gebruikt heeft. Alpha kan je ook geen kleur geven, dat is een aparte textuur eroverheen.

Je geeft een model kleur door op M te drukken, en dan bij een bolletje bij Diffuse te kijken. Dan druk je op dat grijze vakje om het een gewone kleur te geven (Ziet er in SA niet goed uit), en op het vierkantje d'ar naast om een textuur te geven (Bitmap).

:cya:

Maar wat zou dan het probleem kunnen zijn?

  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1208922
Waarschijnlijk zijn jouw scripts gewoon goed hoor. Wazuup schreef die tutorial echter een hele tijd geleden en toen was er waarschijnlijk nog een oudere versie van Kam's scripts beschikbaar. Met de nieuwste versie kun je alles doen wat in de tutorials beschreven staat. De nieuwste versie kun je altijd op deze pagina downloaden.

Dat je je object niet kan vinden is waarschijnlijk ergens anders aan te verwijten. Heb je een heel nieuw object toegevoegd? Heb je het object dan wel goed gespawned in je IDE/IPL bestanden? Wat voor coördinaten heb je gebruikt? Is je texture wel goed?

We moeten echt wat meer informatie hebben voor we kunnen vaststellen wat precies het probleem is.

Ik heb de IPL en die andere bestand gedaan zoals de tut hij hoord te spawen bij de huis van carl maar in dat gebied zweef ik kom ik eruit dan ben ik weer op normaal grond.

Voorderest is mijn texure denk ik goed maar er was wel 1 probleem ik heb een oude txdworkshop omdat de nieuwe een fout gaf bij mij.

Tprograessbar nog wat, kan het daar aan liggen?

En hoe moet je exporteren met de nieuwe kam's script is daar ook een tut van?

Effe een quite ik zie nu helemaal geen object meer....

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.