Geplaatst: 23 november 200816 jaren comment_1177255 hoi ik ben bezig met mijn eerste mod een "Italian Mafia House"mod hij moet ongeveer zo worden Voor nu -je begint bij new game gelijk in het huis -er staan ellemaal wapens binnen(misschien een missie erbij om ze te vrijspelen) -voor het huis staan allemaal sabreturbo's -en op het dak staat een maverick verder updates voor later(als ik er meer verstand van scm heb) -gangmensen rond je huis -drive by missions in een van de auto's enkele screenshots de auto's de helicopter(deze is gemod komt niet in officiele mod) nog een keer de auto's grz EDIT: srry verkeerde showroom moest scm zijn >>> Door DaBeast: Your wish is my command, moved<<< Bewerkt: 23 november 200816 jaren door DaBeast
Geplaatst: 23 november 200816 jaren comment_1177280 Waarom showroom SCM? Dit is toch textures? Maar ziet er gelikt uit . Ben zelf kwart italiaans dus voor mij zal het al zeker leuk zijn (behalve dan de mafia XD) EDIT: Ow, ik zie dat het een soort TC moet worden. Hoort ook bij textures & modelling, maarjah XD Bewerkt: 23 november 200816 jaren door Remi-X
Geplaatst: 23 november 200816 jaren Auteur comment_1177471 ik zie het niet echt als modelling omdat het meer laten spawnen is enzo en niet dingen maken en die heli heb ik zlef niet gemaakt gewoon een willekeurig gedownloade grz
Geplaatst: 24 november 200816 jaren Auteur comment_1178014 *UPDATE* ik heb nu een missie erbij gezet(werkt alleen nog niet) en een koopding+savepoint als je hem hebt gekocht(alleen de hoogte nog even insellen) verder staan er nu 3 auto's inplaats van 2 screens: de derde auto het koopding de missie en savepoint verder als iemand nog een leuke skin heeft die erbij past laat het me even weten grz Kees Bewerkt: 24 november 200816 jaren door keessie
Geplaatst: 24 november 200816 jaren comment_1178029 leuk bezig enkel jammer dat die voor vc is bijna niemand speel die meer. ga je er ook zelf een missie bij maken gezien je wel zoon missie dinges hebt. zou erg vet zijn. als je hem klaar heb download ik hem wel ik speel namelijk nog dagelijks gta VC op mijn laptop xD groeten martijn (kees)
Geplaatst: 24 november 200816 jaren Auteur comment_1178083 ja het is wel de bedoeling dat de missie gaat werken ik ben ook aan het kijke voor sa maar mijn *** computer op mijn kamer kan hem niet goed aan grz
Geplaatst: 25 november 200816 jaren comment_1178294 ja het is wel de bedoeling dat de missie gaat werkenik ben ook aan het kijke voor sa maar mijn *** computer op mijn kamer kan hem niet goed aan grz Maak een back-up van je harde schijf en probeer je moederboord + cooling + processor te overcloacken.
Geplaatst: 26 november 200816 jaren comment_1179537 ey je hebt vette ideeën ik ben zelf ook fan van scm modden voor VC maar heb de laatste tijd niet echt meer projecten waar ik aan kan werken, en het project waar ik met m'n broer aan werk [waar ik de scm schrijver van ben] staat ook een tijdje stil. Dus als je nog op zoek bent naar info/uitleg over scm of iemand die mee wil helpe schijven, doe ik dat graag en ga zo door! later,
Geplaatst: 26 november 200816 jaren Auteur comment_1179604 ey je hebt vette ideeën ik ben zelf ook fan van scm modden voor VC maar heb de laatste tijd niet echt meer projecten waar ik aan kan werken, en het project waar ik met m'n broer aan werk [waar ik de scm schrijver van ben] staat ook een tijdje stil. Dus als je nog op zoek bent naar info/uitleg over scm of iemand die mee wil helpe schijven, doe ik dat graag en ga zo door! later, ey ik ben nu vastgelopen bij de missie -als je het huis gekocht hebt moeten er nog wapens en auto's staan(dit lukt mij nog wel) -als je de missie hebt gehaald moeten ze er wel staan(lukt mij ook) de missie zelf is dit: -je hebt het huis gekocht en moet dan een missie doen waarbij je een paar gasten moet neerknallen -vervolgens krijg je politie achter je aan en moet je die aflossen en dan kan je terug om de missie te voltooien de beloning: geld en de auto's+wapens zou jij mij ermee willen helpen? grz
Geplaatst: 27 november 200816 jaren comment_1179873 ey ik neem aan dat je wel weet hoe je een missie laat starten als je op een bepaalde plek staat [in bijvoorbeeld een sphere (die paarse dingen) gaat staan] voor je idee met het killen van die gasten moet je eerst actor maken. [ik weet niet wat voor scm editor jij gebruikt maar ik gebruik Sanny Builder want die vind ik persoonlijk erg fijn, dus sommige dingen kunnen niet overeen komen als jij een ander gebruikt!] $Actor01 = Actor.Create(CivMale, #FBI, [x], [y], [z]) Actor.Angle($Actor01) = [rotatie] Edit: vergeet niet het model te laden dus bij deze is dat Model.Load(#FBI) veder kan je nog deze codes toevoegen om je actor een "persoonlijkheid" te geven 01CA: actor $Actor01 kill_player $PLAYER_CHAR [als ik ut goed heb] zorgt dit er voor dat $actor01 jouw player gaat killen. 02E2: set_actor $Actor01 weapon_accuracy_to 90 hier mee bepaal je hoe goed hij richt met zijn wapen. 0350: set_actor $Actor01 maintain_position_when_attacked 1 deze zet je aan als je niet wil dat de actor weg rent als je het aanvalt of als je in de ronte gaat schieten. vervolgens wil je gaan kijken of je actor dood is :ActorDeadCheck wait 250 if and not actor.Dead($Actor01) $Actor01Wasted == 1 else_jump @Actor01Dead if and not actor.Dead($Actor02) $Actor02Wasted == 1 else_jump @Actor02Dead jump @ActorDeadCheck :Actor01Dead $Actor01Wasted = 1 jump @ActorDeadCheck :Actor02Dead $Actor02Wasted = 1 jump @ActorDeadCheck wat hier nu staat is: hij begin met het kijken of een van de Actors dood is [Actor01 en Actor02] en hij kijkt of de waarde al niet op 1 staat [om te voorkomen dat hij telkens gaat vertellen dat de actor dood is want dat willen we niet]. Vervolgens als de actor dood is gaat hij naar het label van Actor01 of Actor02 dat zijn dus die :Actor01Dead labels. als hij daar is zet hij een waarde op 1 om het later voor jouw uitlees baar te maken of de actors dood zijn [let op deze waardes moet je wel voortijdig aan maken, anders kan hij ze niet uitlezen en slaat de game vast!] Dit is alleen een beging om te kijken of de actors dood zijn, dus de rest moet je nog schijven. En heb de code niet geprobeerd maar er zijn nog veel meer manier om te kijken of een actor dood is dus als dit niet werkt weet ik er nog wel meer om politie achter je aan te krijgen hoef je alleen maar een code neer te zetten wanneer je wil dat de politie komt, dat is deze code Player.WantedLevel($PLAYER_CHAR) = [hoogte van wanten, dus een getal van 0 tot en met 6] en om te kijken of de player geen wanted meer heeft doe je de volgende check :[label1] wait 250 if not Player.WantedLevel($PLAYER_CHAR) == 0 else_jump @[label naam war hij naar toe moet gaan als hij geen wanted meer heeft] jump @[label1] miss moet je deze code aan het begin van de miss neer zetten om te voorkomen dat je politie kan krijgen. 01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops_state_to 1 maar ik moet nu stoppen want school begint zo. ik hoop dat je hier veder mee kan komen, anders vraag je het maar weer. en ik heb het een beetje snel geschreven om dat ik zo naar school toe moet dus sorry als er fouten in zitten, maar van fouten van andere verbeteren leer je succes en later, Bewerkt: 27 november 200816 jaren door 1q1a1z
Geplaatst: 27 november 200816 jaren Auteur comment_1180124 heel erg bedankt hier ben ik wel even zoet mee kan ik die codes gewoon achter elkaar zetten of moet ik telkens nieuwe labels maken? grz
Geplaatst: 27 november 200816 jaren comment_1180146 heel erg bedankt hier ben ik wel even zoet mee kan ik die codes gewoon achter elkaar zetten of moet ik telkens nieuwe labels maken? grz ey ik neem aan dat je die code's van de actors bedoelt? die kun je gewoon er onder zetten zoals hier onder: $Actor01 = Actor.Create(CivMale, #FBI, [x], [y], [z]) Actor.Angle($Actor01) = [rotatie] 01CA: actor $Actor01 kill_player $PLAYER_CHAR 02E2: set_actor $Actor01 weapon_accuracy_to 90 0350: set_actor $Actor01 maintain_position_when_attacked 1 en als je nog meer van deze code's zoekt kan je gewoon in de orginele scm zoeken, als je ze wil vinden kan je het beste zoeken op "set_actor" of "actor $" en als je bedoel of je nieuwe thread moet maken... als ut goed is hoef je dat nie te doen bij missies daar werk je gewoon via labes zoals voorbeeld create_thread @label1 of DEFINE MISSION [missi nr.] AT @label1 en later komt bijvoorbeeld dit :label1 wait 250 if Player.Defined($PLAYER_CHAR) else_jump @label1 if not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR) else_jump @label1 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to 'PLAYER' 038B: load_requested_models if not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR) else_jump @label2 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR end_thread :label2 wait 250 if Player.Defined($PLAYER_CHAR) else_jump@label2 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR end_thread en je hoeft dus niet voor "label2" een nieuwe thread/missie aan te maken [dat moet je ook niet doen ] het schritp leest gewoon door. Kort gezegd in een thread zitten allemaal labels, en een thread maak je aan zodat de game hem kan vinden, en een label hoef je niet aan te geven op een speciale manier. succes Bewerkt: 27 november 200816 jaren door 1q1a1z
Geplaatst: 28 november 200816 jaren Auteur comment_1181023 nogmaals bedankt en ik ben begonnen aan de missie nou hopen dat ik hem snel afkrijg oja ik zal morgen wel even een nietwerkende missie posten (de code dan) of in zip en vragen of iemand alleen de "huiskoopmunt"eruit kan vissen het lukt me maar niet grz
Geplaatst: 28 november 200816 jaren comment_1181075 Misschien kan de muren een kleurtje gebruiken, hoor.
Geplaatst: 29 november 200816 jaren Auteur comment_1181305 ja het ziet er niet uit maar ik weet niet goed hoe ik dat moet doen en altublieft zou iemand uit deze functie alleen het koopding willen halen please mij lukt het niet grz missie.rar
Geplaatst: 29 november 200816 jaren comment_1181758 ja het ziet er niet uit maar ik weet niet goed hoe ik dat moet doen en altublieft zou iemand uit deze functie alleen het koopding willen halen please mij lukt het niet grz ey hoe bedoel je precies? bedoel je dat je moet kunne opslaan als je dat icoontje pakt?, dat dat icoontje er nooit komt te staan? of iets heel anders? volgens mij wat jij bedoel is heel simpel gewoon deze code verwijderen, maar ik weet niet of je dit bedoelt 0213: $1A1 = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at 74.968 1097.601 24.502 later,
hoi
ik ben bezig met mijn eerste mod
een "Italian Mafia House"mod
hij moet ongeveer zo worden
Voor nu
-je begint bij new game gelijk in het huis
-er staan ellemaal wapens binnen(misschien een missie erbij om ze te vrijspelen)
-voor het huis staan allemaal sabreturbo's
-en op het dak staat een maverick
verder updates voor later(als ik er meer verstand van scm heb)
-gangmensen rond je huis
-drive by missions in een van de auto's
enkele screenshots
de auto's
de helicopter(deze is gemod komt niet in officiele mod)
nog een keer de auto's
grz
EDIT: srry verkeerde showroom moest scm zijn
>>> Door DaBeast: Your wish is my command, moved<<<
Bewerkt: door DaBeast