Jump to content

[VC|OV] Text modden in Vice City


Flashingdemon666

Recommended Posts

Hoe text te modden in GTA Vice City.

In deze tutorial ga ik (Flashingdemon666) uitleggen hoe je text kan modden in Vice City. Dit keer geen videotutorial, maar wel screens.

Text modden? Wat kan ik er mee?

Veel. Heel veel. Bijna alle text die gebruikt word in missies of in je beeldscherm verschijnd kan je aanpassen. Zo kan je als je een voertuig gemod hebt, de naam echt in game laten verschijnen inplaats van de naam van het originele voertuig.

Werkt dit ook zo bij andere GTA´s?

Ja, bij GTA III werkt dit exact het zelfde. En bij SA moet je alleen een ander programmatje downloaden genaamd San Andreas GXT Editor. Dit werk ongeveer het zelfde maar het ziet er wat anders uit.

Is text modden moeilijk?

Nee.

Is het bovenstaande antwoord niet wat te kort?

Nee. En dit antwoord ook niet trouwens.

Ik krijg een of andere error. Wat moet ik doen?

Sommige text files van andere mods kunnen problemen veroorzaken. Een goed voorbeeld daarvan is de real car names mod, of Spaceenstein's All-in-One mod.

Kan ik nog multiplayer mods als MTA Vice City spelen?

Waarschijnlijk niet. Maar ik heb het ook nooit gebrobeerd.

Vice City klaar maken om te modden.

Om te beginnen met het modden moet je er voor zorgen dat de file 'AMERICAN.GXT' bewerkbaar is. Dit kan je bekijken door er met je rechter muisknop op te klikken en eigenschappen te selecteren. Als er onderaan het vakje 'Alleen lezen' aangevinkt is moet je het vinkje wegklikken. Anders kan je meteen doorgaan naar de volgende stap.

De files openen.

Nu gaan we met het echte werk beginnen. Om de text te kunnen modden moeten we hier het programma Vice City GTX Editor van CvQ downloaden. Pak de .zip uit en start het programma. (geen installatie nodig) Als het goed is komt er nu een venster met een aantal knoppen met duitse texten. Op een van de knoppen staat een duits en een engels vlaggetje. Als je op die knop klikt kan je ene andere taal selecteren. De engelse versie wil alleen nog wel eens crashen. Daarom heb ik ook de duitse namen in deze tut gezet. Klik op de knop 'Open' (in het duist 'öffnen') en ga naar de root van Vice City, en selecteer vervolgens de file 'AMERICAN.GXT' in de text map. Als het goed is komt het er zo uit te zien:

2uo51c9.jpg

De text modden.

Nu typen we in het 'Search in texts' (in het duits 'Seche in texten') veldje de text die we willen vervangen. In deze tutorial gaan we het woord 'Infernus' vervangen aangezien ik de infernus gemod heb door een Lamborghini. ^_^ Als het goed is zoekt hij in de tabel automaties de goede ID op. Vervolgens kan je in het zwarte venster de text aanpassen. Als het goed is komt het er zo uit te zien:

21ovuar.jpg

We zijn nu bijna klaar. We drukken nu op 'Apply' (in het duits 'übernehmen') en vervolgens drukken we op 'Save' (in het duits 'Spiechern') Sla het bestand nu over de oude op, en bekijk het resultaat.

Het resultaat.

Na ± 2 minuten werk kunnen we het resultaat aanschouwen.

2uhpi4m.jpg

10ynkae.jpg

Terug veranderen zonder backup.

Niet tevreden met het resultaat maar je bent vergeten een backup te maken? Geen probleem. Begin gewoon weer bij de text te modden. Maar in plaats dat je op 'Apply' (in het duits 'übernehmen') klikt, klik je op 'Revert' (in het duits ''). Als het goed is komt dan de oude text er weer te staan. Dan weer opslaan en je hebt de originele text terug

Als je nog vragen of opmerkingen heb kan je die gerust posten.

Overige tutorials.

Vond je deze tutorial goed? Voeg dan +rep toe of probeer dan ook eens een van mijn andere tuts! Om +rep toe te voegen hoef je alleen maar op het add.png icoontje te klikken rechts onderaan deze post!

- Cleo3 installeren SA

- GTA VCS modden

:cya:

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie tutorial :tu:

Bedankt! :) Ik moet waarschijnlijk alleen nog iets veranderen want hij staat nog niet in de Master Tutorial List en de titel is ook nog niet veranderd.

Still to come:

- Een textmod herstellen. (deze tut word aangepast daarvoor, geen appart topic) Klaar. ^_^

- Gta modden op de xbox. (ik moet alleen nog wat dvd'tjes kopen) Ik ben bezig met gta te modden. Later volgt de tut.

- CeatDivice installeren in VCS. (duurt nog iets van 2 maanden)

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een goede tut. :tu:

Maar de link van CLEO3 installeren werkt niet.

Bedankt! :) ik heb ook gelijk de link aangepast. Bedankt voor het melden! _O_ Ik had de link gekopieerd toen ik die tut aan het aanpassen was en dat werkt niet bij andere mensen.

mooie tut zeer duidelijk :tu:

grz

Jij ook bedankt! :)

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Nice. ;)

Ik zal hem toevoegen aan de MTL, heb ook al de titel aangepast. KUTGW ;)

Heel erg bedankt Dutchy3010. :)

Update: Mijn tutorial even overhoop gegooit. Een extra tussenkopje, en het herstellen zonder backup toegevoegd.

Still to come:

- Een textmod herstellen. (deze tut word aangepast daarvoor, geen appart topic) Klaar. ^_^

- Gta modden op de xbox. (ik moet alleen nog wat dvd'tjes kopen) Ik ben bezig met gta te modden. Later volgt de tut.

- CeatDivice installeren in VCS. (duurt nog iets van 2 maanden)

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...