Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1232144

Jeej! Ik heb hem gelijk gedownload en ga hem gelijk uitproberen. :Y

Edit: Ik heb een hele laplijst met objecten die óf onzichtbaar zijn óf ik vind ze nogal overbodig óf er zijn er twee precies hetzelfde óf ik snap niet wat het voorstelt. :7

  • 84
    85
    87 t/m 104
    130
    132
    141
    167
    191 t/m 194
    211
    237
    239
    253
    259
    274 t/m 278
    280
    289
    290 t/m 292
    294
    317
    Daarnaast vond ik al dat voedsel ook best overbodig.

En deze objecten zijn precies hetzelfde:

  • 33 -> 34
    63 -> 64
    71 -> 72
    256 -> De andere basketball (getal vergeten, was later dan 256)
    285 -> 286

Hopelijk geeft dit niet teveel last en ik weet ook niet hoe jullie erover denken :puh:

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1232300

Alles is zichtbaar, ik heb ze allemaal uitgetest. Je moet soms alleen beetje met de camera stoeien om ze te kunnen zien. Dingen die bijna hetzelfde zijn, zullen waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde zijn. In ieder geval heeft Rockstar die dingen er 2x in staan, dus waarom wij niet? Zo'n ramp vind ik dat overigens ook weer niet. We zullen er naar kijken, misschien editten we dit voor de volgende versie, maar zeker niet op dit moment. We hebben er trouwens al een hoop objecten uitgehaald. En wat voor jou overbodig lijkt, vinden anderen misschien wel leuk. Dat voedsel is naar mijn mening erg leuk voor decoratie...

Toch bedankt voor je moeite, dat zeker :Y

Geplaatst:
comment_1232785

Ik heb een idee voor de volgende versie ;)

- Teleports. Ook bijvoorbeeld als je een marker inloopt dat je in een interieur spawnt of iets anders.

- Interireur spawns.

Misschien leuk? Verder vind ik alle objecten en pickups leuk. En de animaties voor actors ook ;)

Geplaatst:
comment_1233246
Ik heb een idee voor de volgende versie ;)

- Teleports. Ook bijvoorbeeld als je een marker inloopt dat je in een interieur spawnt of iets anders.

- Interireur spawns.

Misschien leuk? Verder vind ik alle objecten en pickups leuk. En de animaties voor actors ook ;)

Ik heb met v1.1 (v2 heeft het bij mij nooit gedaan) al eens geprobeerd in een interior een missie te maken maar je kan niks spawnen. Geen actors, geen objectives, niks.

Geplaatst:
comment_1234397
Ik heb een idee voor de volgende versie ;)

- Teleports. Ook bijvoorbeeld als je een marker inloopt dat je in een interieur spawnt of iets anders.

- Interireur spawns.

Misschien leuk? Verder vind ik alle objecten en pickups leuk. En de animaties voor actors ook ;)

Ik heb met v1.1 (v2 heeft het bij mij nooit gedaan) al eens geprobeerd in een interior een missie te maken maar je kan niks spawnen. Geen actors, geen objectives, niks.

Op een of andere manier loigt het dan wel in jouw configuratie, want op zich is dat geen enkel probleem:

post-748-1231706145.png

Een actor, een vehicle, een object, een pickup and een objective checkpoint in het johnsonhuis.

En ik heb ook al eens een hele missie met vele objectives en actors gemaakt in het LV politieburo.

Geplaatst:
comment_1234677
Ik heb een idee voor de volgende versie ;)

- Teleports. Ook bijvoorbeeld als je een marker inloopt dat je in een interieur spawnt of iets anders.

- Interireur spawns.

Misschien leuk? Verder vind ik alle objecten en pickups leuk. En de animaties voor actors ook ;)

Ik heb met v1.1 (v2 heeft het bij mij nooit gedaan) al eens geprobeerd in een interior een missie te maken maar je kan niks spawnen. Geen actors, geen objectives, niks.

Op een of andere manier loigt het dan wel in jouw configuratie, want op zich is dat geen enkel probleem:

*screen*

Een actor, een vehicle, een object, een pickup and een objective checkpoint in het johnsonhuis.

En ik heb ook al eens een hele missie met vele objectives en actors gemaakt in het LV politieburo.

Het ligt inderdaad aan mijn verknipte versie van San Andreas. Ik kan zelf geneens met de originele .scm geen voertuigen in sa krijgen. Ik kan er dan wel in maar dan word zowel het voertuig als Tony onzichtbaar. Ik zal anders zo eens kijken of ik de mod in mijn SA .iso kan draaien van de xbox versie. Misschien ligt het aan de downgrade. (op de pc heb ik origineel V2, op de xbox origineel V1)

Geplaatst:
comment_1234742
Ik heb een idee voor de volgende versie ;)

- Teleports. Ook bijvoorbeeld als je een marker inloopt dat je in een interieur spawnt of iets anders.

- Interireur spawns.

Misschien leuk? Verder vind ik alle objecten en pickups leuk. En de animaties voor actors ook ;)

Ik heb met v1.1 (v2 heeft het bij mij nooit gedaan) al eens geprobeerd in een interior een missie te maken maar je kan niks spawnen. Geen actors, geen objectives, niks.

Op een of andere manier loigt het dan wel in jouw configuratie, want op zich is dat geen enkel probleem:

*screen*

Een actor, een vehicle, een object, een pickup and een objective checkpoint in het johnsonhuis.

En ik heb ook al eens een hele missie met vele objectives en actors gemaakt in het LV politieburo.

Het ligt inderdaad aan mijn verknipte versie van San Andreas. Ik kan zelf geneens met de originele .scm geen voertuigen in sa krijgen. Ik kan er dan wel in maar dan word zowel het voertuig als Tony onzichtbaar. Ik zal anders zo eens kijken of ik de mod in mijn SA .iso kan draaien van de xbox versie. Misschien ligt het aan de downgrade. (op de pc heb ik origineel V2, op de xbox origineel V1)

Ik kan ook gewoon in interieurs spawnen, zie mijn Agent 069 missie. Die speelt zich af in Liberty City en dat is een heel groot interieur. :Y

Geplaatst:
comment_1234746
Het ligt inderdaad aan mijn verknipte versie van San Andreas. Ik kan zelf geneens met de originele .scm geen voertuigen in sa krijgen. Ik kan er dan wel in maar dan word zowel het voertuig als Tony onzichtbaar. Ik zal anders zo eens kijken of ik de mod in mijn SA .iso kan draaien van de xbox versie. Misschien ligt het aan de downgrade. (op de pc heb ik origineel V2, op de xbox origineel V1)

In dat geval is het wel heel erg vreemd om te zeggen dat bepaalde dingen in andermans mod het niet doen, zonder de oorzaak erbij te vermelden, terwijl je dus donders goed weet waar het door komt. :duh:

Geplaatst:
comment_1234931
Het ligt inderdaad aan mijn verknipte versie van San Andreas. Ik kan zelf geneens met de originele .scm geen voertuigen in sa krijgen. Ik kan er dan wel in maar dan word zowel het voertuig als Tony onzichtbaar. Ik zal anders zo eens kijken of ik de mod in mijn SA .iso kan draaien van de xbox versie. Misschien ligt het aan de downgrade. (op de pc heb ik origineel V2, op de xbox origineel V1)

In dat geval is het wel heel erg vreemd om te zeggen dat bepaalde dingen in andermans mod het niet doen, zonder de oorzaak erbij te vermelden, terwijl je dus donders goed weet waar het door komt. :duh:

Ik dacht dat het over het algemeen geen voertuigen en andere dingen in interiors konden. Ook niet in de originele SA. Ik heb dat namenlijk al eens eerder geprobeerd met de BC7 mod. Toen jij die screen poste vroeg ik me al af wat er mis kon zijn.

Maar dat bedoelde ik ook eigenlijk niet. Bij mij crashte SA letterlijk (die irritante 'fout veroorzaakt' XP error) als ik iets in een interior plaatste. Maar dat zal wel aan mijn SA liggen aangezien ik er al eerder problemen mee had en andere dat niet hebben. Het ligt dus inderdaat aan mij.

Bewerkt: door warrock_123_321

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1234960

Patrick bedoelde, heel terecht, dat je met je opmerkingen van "SA crasht door jullie mod", deze mod in negatief daglicht zet, terwijl dat je eigen (of in ieder geval, jouw PC/SA) schuld is. Niet zo netjes.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.