Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1235039

Ik moet zeggen dat ik er nu nog minder van snap dat eerst maar ik zal het proberen uit te leggen. Maar eerst het volgende:

Het is nooit mijn bedoeling geweest deze fantastische mod af te kraken. Ik vind dit nog steeds één van de beste GTA mod's die ik tot nu toe gezien heb en dat meen ik echt.

Patrick bedoelde, heel terecht, dat je met je opmerkingen van "SA crasht door jullie mod", deze mod in negatief daglicht zet, terwijl dat je eigen (of in ieder geval, jouw PC/SA) schuld is. Niet zo netjes.

Ik heb dat nooit zo bedoeld. Bovendien heb ik in de eerste twee regels al gezegd dat het aan mijn SA lag. Lees maar:

Het ligt inderdaad aan mijn verknipte versie van San Andreas. Ik kan zelf geneens met de originele .scm geen voertuigen in sa krijgen.

Daarbij heb ik bij de post daarna heb ik nogmaals gezegd dat het aan mijn SA lag, en niet aan de mod.

Maar dat zal wel aan mijn SA liggen aangezien ik er al eerder problemen mee had en andere dat niet hebben. Het ligt dus inderdaat aan mij.

Ik ben geen zin op nu een ruzie te gaan beginnen over of ik de mod wel of niet af kraak. Ik vind het gewoon een geweldige mod en ik heb dan ook zo ver ik weet nooit geprobeerd de mod af te kraken. Als je een reactie van mij in dit topic een te negatief voorbeeld over de mod vind geven zet er dan even een link naar. Dan zal ik die post zodanig edditen zodat er geen kwaadsprekerij of mogelijke onterechte vergissingen over de mod te maken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1235545
Ik heb hem geinstalleerd, maar als CJ spawnt crasht mijn spel. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Heb je CLEO dan wel geinstalleerd? Heb je de goede versie? Heb je andere mods draaien? Er kunnen zoveel redenen zijn dat een mod crasht, je moet echt wat meer informatie verschaffen, anders kunnen we je niet helpen.

hoe moet je die cleo3 installen??

Tutorial

Geplaatst:
comment_1238147

Hallo,

ik heb komend weekend zin om jullie (top-)Modificatie te spelen. Ik doe het stapsgewijs, dus wil ik eerst Cleo3 installeren. Deze moet in m'n SA-map geïnstalleerd worden, maar ik kan het hier niet in opslaan. Bepaalde tekens als ':', '/' en ' " ' mogen niet gebruikt worden, maar in de bestandsnaam van m'n SA staat er zeker 1 van deze tekens. Ik heb even een screentje genomen aangezien ik deze Modificatie zeker en vast wil spelen. :D

probje.png

Alvast bedankt hé. :)

Mvg,

MegaPilot.

Geplaatst:
comment_1238291
Ik heb hem geinstalleerd, maar als CJ spawnt crasht mijn spel. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Heb je CLEO dan wel geinstalleerd? Heb je de goede versie? Heb je andere mods draaien? Er kunnen zoveel redenen zijn dat een mod crasht, je moet echt wat meer informatie verschaffen, anders kunnen we je niet helpen.

Je hebt gelijk, sorry voor veel te korte post. Ik had geen CLEO geinstalleerd, omdat ik het niet erg vond als ik een missie niet kon opslaan. Ik heb de goede versie, en hebt al meerdere mods geinstalleerd staan ja. Anyway ik heb CLEO nu toch maar wel geinstalleerd (hoewel ik wat gezeik met sa-mp heb) werkt de mod nu echt perfect. Dit is zonder meer de beste mod die ik ooit heb gezien. Jullie verdienen een beloning, en ik heb er dan ook eindeloos respect voor dat jullie al die tijd scripten om zo'n geweldige mod te maken. :dans:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1238364

MegaPilot: Blijkbaar heb je toch ergens een map met verkeerde tekens gedaan. Als je het nog eens probeert, wat is dan de volledige "url" (bij gebrek aan beter woord) wat in de balk staat? Als je hulp nodig hebt, dan kan je deze tutorial gebruiken.

Hielkeh: nogal logisch, aangezien we al een tijdje ook binnen de mod zelf met CLEO werken, om bepaalde dingen te kunnen doen. ;) Dit kwam door het toevoegen van teksten, e.d.

Op het Engelse forum is tegenwoordig een hype om de DYOM userbar te dragen. Misschien is dat ook wel zo leuk op het Nederlandse forum. Daarom nodigen wij jullie ook allemaal uit om er 1 te dragen, als je deze mod goed vindt.

dyom_userbar.gif

[topic=87554][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/topic]

Geplaatst:
comment_1238721
Hielkeh: nogal logisch, aangezien we al een tijdje ook binnen de mod zelf met CLEO werken, om bepaalde dingen te kunnen doen. ;) Dit kwam door het toevoegen van teksten, e.d.

Op het Engelse forum is tegenwoordig een hype om de DYOM userbar te dragen. Misschien is dat ook wel zo leuk op het Nederlandse forum. Daarom nodigen wij jullie ook allemaal uit om er 1 te dragen, als je deze mod goed vindt.

dyom_userbar.gif

[topic=87554][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/topic]

Sorry, ik had alleen de hoofdpost en readme gelezen. Die userbar ga ik zeker ook dragen :Y

Geplaatst:
comment_1238729
*Tekst*

Het is me gelukt, maar SA start nu niet meer op, wat moet ik nu doen? :?

Alvast bedankt.

Mvg,

MegaPilot.

P.S.: M'n SA is natuurlijk al gedowngrade. :)

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1238734
Hallo,

ik heb komend weekend zin om jullie (top-)Modificatie te spelen. Ik doe het stapsgewijs, dus wil ik eerst Cleo3 installeren. Deze moet in m'n SA-map geïnstalleerd worden, maar ik kan het hier niet in opslaan. Bepaalde tekens als ':', '/' en ' " ' mogen niet gebruikt worden, maar in de bestandsnaam van m'n SA staat er zeker 1 van deze tekens. Ik heb even een screentje genomen aangezien ik deze Modificatie zeker en vast wil spelen. :D

[plaatje]

Alvast bedankt hé. :)

Mvg,

MegaPilot.

Er staat \"C:\...

Misschien moet je de " voor de 'C' weghalen? :7

Is al gelukt, zo te zien. :puh:

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
comment_1238739

Ik begrijp niet helemaal jouw definitie van "gelukt" als SA niet meer werkt. Dan heb je schijnbaar iets verkeerds gedaan.

Heb je alle stappen uit de tutorial gevolgd? Niet overgeslagen omdat je het niet snapte?

En wat gebeurd er precies als je daarna probeert SA op te starten, wat zie je allemaal nog wel gebeuren, en wanneer gaat het mis ?

Geplaatst:
comment_1238768
Ik begrijp niet helemaal jouw definitie van "gelukt" als SA niet meer werkt. Dan heb je schijnbaar iets verkeerds gedaan.

Heb je alle stappen uit de tutorial gevolgd? Niet overgeslagen omdat je het niet snapte?

En wat gebeurd er precies als je daarna probeert SA op te starten, wat zie je allemaal nog wel gebeuren, en wanneer gaat het mis ?

'k Heb niks verkeerd gedaan, 'k heb alles gedaan wat in die tutorial stond. Elke stap heb ik gevolgd, behalve die viedeotut, daar zie je echt niks. Ik heb alles al geherinstalleerd, maar zonder succes.

Alvast bedankt.

Mvg,

MegaPilot.

P.S.: Dan krijg ik een 'niet verzenden'-error.

P.S. 2: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\

Dit is de 'url' die ik opgeef.

Edit: Nu doet bijna niks het nog, ik kan 'm niet meer herinstalleren. Als ik nu de 'url' van de plaats van SA aangeef, dan zegt hij: 'Incorrect Gta: San Andreas directory'. Gewoon SA spelen lukt nog.

Edit 2: Hij kan weer installeren, maar m'n SA kan ik niet starten als Cleo3 is geïnstalleerd.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1238859
Ik begrijp niet helemaal jouw definitie van "gelukt" als SA niet meer werkt. Dan heb je schijnbaar iets verkeerds gedaan.

Heb je alle stappen uit de tutorial gevolgd? Niet overgeslagen omdat je het niet snapte?

En wat gebeurd er precies als je daarna probeert SA op te starten, wat zie je allemaal nog wel gebeuren, en wanneer gaat het mis ?

'k Heb niks verkeerd gedaan, 'k heb alles gedaan wat in die tutorial stond. Elke stap heb ik gevolgd, behalve die viedeotut, daar zie je echt niks. Ik heb alles al geherinstalleerd, maar zonder succes.

Alvast bedankt.

Mvg,

MegaPilot.

P.S.: Dan krijg ik een 'niet verzenden'-error.

P.S. 2: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\

Dit is de 'url' die ik opgeef.

Edit: Nu doet bijna niks het nog, ik kan 'm niet meer herinstalleren. Als ik nu de 'url' van de plaats van SA aangeef, dan zegt hij: 'Incorrect Gta: San Andreas directory'. Gewoon SA spelen lukt nog.

Edit 2: Hij kan weer installeren, maar m'n SA kan ik niet starten als Cleo3 is geïnstalleerd.

Heb je SA met de patch of met de compact gta_sa? Als je de patch gebruikt hebt moet je even de compact gta_sa gebruiken. Het staat allemaal in mijn tutorial. (die tut die Dutchy3010 ook gelinkt had)

Geplaatst:
comment_1238879
Heb je SA met de patch of met de compact gta_sa? Als je de patch gebruikt hebt moet je even de compact gta_sa gebruiken. Het staat allemaal in mijn tutorial. (die tut die Dutchy3010 ook gelinkt had)

Dat heb ik allemaal al gedaan hoor. :) Moet ik de 'gewone' gta_sa verwijderen?

Mvg,

MegaPilot.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1238889
Heb je SA met de patch of met de compact gta_sa? Als je de patch gebruikt hebt moet je even de compact gta_sa gebruiken. Het staat allemaal in mijn tutorial. (die tut die Dutchy3010 ook gelinkt had)

Dat heb ik allemaal al gedaan hoor. :) Moet ik de 'gewone' gta_sa verwijderen?

Mvg,

MegaPilot.

Je moet SA starten via die compact gta_sa. Je kan die gewone laten staan maar daar werkt je sa toch niet op meer op dus die kan je beter weg gooien. Als je mijn tutorial echt helemaal gevolgd had wist je dat je hem ook gewoon kon vervangen. Dan werken de shortcut's nog.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.