Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1238898
Je moet SA starten via die compact gta_sa. Je kan die gewone laten staan maar daar werkt je sa toch niet op meer op dus die kan je beter weg gooien. Als je mijn tutorial echt helemaal gevolgd had wist je dat je hem ook gewoon kon vervangen. Dan werken de shortcut's nog.

Oh, zo. Bedankt. Dat staat btw helemaal niet vermeld in je tutorial...

Geplaatst:
comment_1239063
Je moet SA starten via die compact gta_sa. Je kan die gewone laten staan maar daar werkt je sa toch niet op meer op dus die kan je beter weg gooien. Als je mijn tutorial echt helemaal gevolgd had wist je dat je hem ook gewoon kon vervangen. Dan werken de shortcut's nog.

Oh, zo. Bedankt. Dat staat btw helemaal niet vermeld in je tutorial...

Stap 1: kijken of jouw SA geschikt is voor Cleo3.

Cleo3 werkt alleen maar op een gedowngrade SA. We moeten dus eerst kijken of jij wel versie 1 of versie 1.1 van gta sa hebt. Dit doen we makkelijk door SA op te starten en in het hooftmenu links onderin kijken. Als je hier niets ziet staan heb je V1, dan kan je gelijk door naar stap 2. Als je er wel een versie nummer ziet staan moet je SA eerst downgraden.

Het downgraden van SA:

Als je geen versie 1 hebt moet je eerst SA downgraden. Het probleem hierbij is dat het niet met de patch kan. Je zal een compact gta_sa.exe moeten gebruiken. Eerst moeten we de compact gta_sa.exe downloaden. Deze kan je hier downloaden. Het wachtwoord is CVehicle. (ja, het klopt dat er een C voor staat)

We gaan nu de compact gta_sa.exe file uit de .rar file halen. Dit kan met software als Alzip of 7-Zip. Je moet nu de compact gta_sa.exe naar de hooftmap van GTA San Andreas kopieëren. Daar hernoem je de file naar 'gta_sa.exe'. (zonder de haakjes) Nu is je SA klaar voor het installeren van Cleo3!

Lijkt me sterk dat je dit niet gezien hebt. Laten we deze vragen overigens in andere/je eigen topic(s) zetten, want dit belemmert het topic van DYOM wel een beetje... :cry:

Geplaatst:
comment_1239123
*Tekst*

Ik heb dit gezien, maar staat daar vermeld dat je SA moet opstarten via die andere EXE? Neen hoor. Laat het gewoon maar rusten, het werkt nu eindelijk. Ik ga nu de Modificatie testen. :tu:

Edit: De missie van _KoE_Mzungu zit er niet bij? :?

Edit 2: Welk nummer heb je nodig om een actor te laten schieten? Ik heb ze alle 70 afgelopen maar er zat niks tussen? :? Alvast bedankt hé. :)

Het is btw een mooie modificatie, maar het scripten is niet voor mij weggelegd.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1239219
Edit: De missie van _KoE_Mzungu zit er niet bij? :?
Die zit er niet meer bij, aangezien er al veel updates zijn geweest die daarin niet verwerkt staan. Je kunt hem nog wel downloaden op de DYOM site. Was idd vergeten uit de beginpost te halen.
Edit 2: Welk nummer heb je nodig om een actor te laten schieten? Ik heb ze alle 70 afgelopen maar er zat niks tussen? :? Alvast bedankt hé. :)
Actor laten schieten? Wat dacht je van enemy/friend maken, en een pistool aan de actor geven.
Het is btw een mooie modificatie, maar het scripten is niet voor mij weggelegd.
Scripten? Welk scripten? :7
Geplaatst:
comment_1239333
*Tekst*

Het maken van een missie a.h.v. DYOM lukt me niet goed. Gelukkig zijn er 6 pagina's missies zodat ik lekker veel kan spelen. :bier: Nice Modifiacatie eh!! Alleen jammer dat dat Cleo-gedoe aansleepte, naja, het is nu gefixed. :)

KUTGW!!!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1240016

Eigenlijk is het heel simpel, hoor, zo'n missie maken. Gewoon even goed de readme doorlezen. Maar ik ben atm bezig met een filmpje, wie weet snap je het daarna wel. :)

EDIT:

Filmpje :D

Geplaatst:
comment_1240523
*Filmpje*

Nice filmpje, Jet! _O_ Nu is het voor mij kinderspel om een race-missie te maken. ^_^

Edit: Ik heb een probleem, ik wil een race-marker(checkpoint) creëren, maar ik krijg dit niet als ik alle markers doorloop. Het is een grote marker met een pijl erdoor, hij wordt getoond in het filmpje. Ik heb by the way de laatste versie hoor. Alvast bedankt. :) Ik prober het nu met een andere marker, maar deze komen niet op de radar te staan zodat je niet weet waar je naartoe moet rijden. :?

Edit 2: Nu voegt hij m'n auto niet meer toe als ik er 1 neerzet, er is nochtans een objective aan verbonden en als je de missie niet speelt zie je de auto er mooi staan. :? Er was iets mis met de vorige, dus ik verwijderde die en zette er een nieuwe. Ik heb m'n DYOM-betsand even geüpload, kan er iemand even naar kijken? Alvast bedankt. :)

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1240629

  1. Racemarkers zitten nog niet in deze versie. Die kun je pas gebruiken met de volgende versie, maar ook met de checkpoints die er nu inzitten, kun je een race missie maken, hoor :)
  2. Een auto die je plaatst verschijnt pas in het spel, als je de objectove gehaald hebt, die op het moment dat je de auto aanmaakte "selected" was. Dat wil zeggen dat er een gele ipv een witte pijl boven staat. Ik vermoed dat het bij jou de laatste objective was. En dan zal de auto dus pas verschijnen nadat de laatste objective gehaald is. Maar dan is de missie ook afgelopen, en dus zal de auto nooit verschijnen.

Wat je dus had moeten doen:

  1. Ga dichtbij de dummy-player staan (beginpositie dus) en dan kies uit het menu: Objective-> select objective.
  2. Nu is de beginpositie "selected" en zal er een gele pijl boven staan.
  3. Nu voeg je de auto toe.

Om de missie aan te passen die je al hebt gemaakt:

  1. Ga dicht bij de dummy-player staan (beginpositie dus) en dan kies uit het menu: Objective-> select objective.
  2. Nu is de beginpositie "selected" en zal er een gele pijl boven staan.
  3. Ga dichtbij de auto staat en selecteer uit het menu: Cars -> Spawn car
  4. De auto zal nu Spawnen nadat de "selected" objective is gehaald, aangezien de begin positie nu "selected" is, zal de auto dus vanaf het begin zichtbaar zijn

Tip:

Als je een race missie maakt is het wel leuk om in het menu: Settings-> Timed Mission aan te zetten, zodat je de tijd in beeld krijgt en ook de eindtijd wordt weergegeven na afloop.

Geplaatst:
comment_1240737
*Tekst*

Thanks man, hier heb ik zeker wat aan! :tu: Maar die race-marker van Dutchy, zo een grote met een pijl erdoor, die zit dus pas in de volgende versie als ik het goed bergrijp? En ohja; waarom staan m'n markers nog steeds niet op de radar?

Alvast bedankt! :)

Mvg,

MP.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1240808
*Tekst*

Thanks man, hier heb ik zeker wat aan! :tu: Maar die race-marker van Dutchy, zo een grote met een pijl erdoor, die zit dus pas in de volgende versie als ik het goed bergrijp? En ohja; waarom staan m'n markers nog steeds niet op de radar?

Alvast bedankt! :)

Mvg,

MP.

Ja dat heb je goed. ;) Markers niet op de radar? Als je de missie speelt, bedoel je? Heb je dan wel aangegeven dat je een marker wil, wanneer je het creëert? ;)

Geplaatst:
comment_1240824
Ja dat heb je goed. ;) Markers niet op de radar? Als je de missie speelt, bedoel je? Heb je dan wel aangegeven dat je een marker wil, wanneer je het creëert? ;)

Een checkpoint zou toch normaal gezien op de radar te zien zijn, of niet? :?

@ hieronder: Het lukt me, de screen was onnodig, ik snap DYOM nu al veel beter! ^_^

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1240863

Het lukt me nu grotendeels. Alleen een klein probleem. Als ik m'n race-missie speel(hij is nog niet af hoor), dan zie ik alleen de marker waar ik naartoe moet, en niet de volgende. Om te racen is dit zéér vervelend, kun je dit ergens aanpassen?

Alvast bedankt. :)

Mvg,

MP.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.