Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1240866
Het lukt me nu grotendeels. Alleen een klein probleem. Als ik m'n race-missie speel(hij is nog niet af hoor), dan zie ik alleen de marker waar ik naartoe moet, en niet de volgende. Om te racen is dit zéér vervelend, kun je dit ergens aanpassen?

Alvast bedankt. :)

Mvg,

MP.

Volgens mij kan dit niet..

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1241823

Aangezien veel leden de "hide", "spawn" en "select" opties niet snappen, hebben we daar een tutorial filmpje over gemaakt. Het komt erop neer dat je op deze manier items ineens andere eigenschappen kunt geven.

Geplaatst:
comment_1243980

[ikbenwaarschijnlijkveelteongeduldig]Wanneer komt de volgende versie? :)[/ikbenwaarschijnlijkveelteongeduldig]

Btw: Ik ben eens gaan kijken op dat engelse forum. Daar is hij blijkbaar veel populairder, hoe komt dit? :? Je kunt het topic anders even verplaatsen naar 'Mededelingen', daar kijken de mensen meer. ;)

Succes met de volgende versie. ^_^

P.S.: M'n race-missie is op de helft. :) Jammer genoeg heb ik een probleempje met de tekst bij een objective, maar het is niet zo belangrijk aangezien de missie zéér duidelijk is. :)

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1245284
[ikbenwaarschijnlijkveelteongeduldig]Wanneer komt de volgende versie? :)[/ikbenwaarschijnlijkveelteongeduldig]

Btw: Ik ben eens gaan kijken op dat engelse forum. Daar is hij blijkbaar veel populairder, hoe komt dit? :? Je kunt het topic anders even verplaatsen naar 'Mededelingen', daar kijken de mensen meer. ;)

Succes met de volgende versie. ^_^

P.S.: M'n race-missie is op de helft. :) Jammer genoeg heb ik een probleempje met de tekst bij een objective, maar het is niet zo belangrijk aangezien de missie zéér duidelijk is. :)

Op het Engelse forum zijn méér SCM Scripters, wat betekent: Méér mensen die weten hoe onmogelijk het is om dit te maken, en méér waardering van die mensen.

@Dutchy3010 & PatrickW: Ik heb nog een paar ideeën. De objective-tekst (om het zo even te noemen) blijft eigenlijk vrij kort staan. Als je een flinke hap tekst hebt geschreven, en je doet de missie voor de eerste keer, is het moeilijk om dit snel te lezen. Misschien kan je het een paar duizend milliseconden ophogen? Het tweede is een beetje een vraag: Waarom hebben jullie bij de tekstinvoer een helptextbox gebruikt in plaats van een permanent textbox? Derde :puh:: Is het mogelijk om in de volgende versie een tweede checkpoint toe te voegen, die je niet ziet alleen als je dichtbij bent (met zelf ingestelde radius)? Dan kan je soms nog wel eens onvoorspelbare dingen laten gebeuren. Verder nog: Ongelofelijk werk!!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1245304

Racecheckpoints is in de volgende update uitgebreid. Ik weet nog niet of de volgende op de radar komt, daar zijn we nog mee bezig/over aan het discussiëren. Ik beloof dus niets. ;)

Wat betreft die text: we zullen ernaar kijken. Bedankt voor je tips! :)

  • 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1270663

Dat staat niet dermate hoog op ons prioriteiten lijstje. In de volgende versie zit waarschijnlijk (uiteraard onder voorbehoud ;)):

  • De mogelijkheid om cutscenes te maken.
  • Meerdere soorten race-checkpoints (met verwijzing naar volgende checkpoint), om zo betere races te kunnen maken.
  • Als je een auto hebt gecreëerd (als objective) en daarna een checkpoint maakt, moet je dat checkpoint bereiken in die auto, anders is mission failed. Leuk voor races, dus.
  • Play-only file, dus dat je de mogelijkheid hebt om een file over te sturen die alleen gespeeld kan worden. De missie kan dan dus niet meer ge-edit worden door anderen.
  • Teleporting objective, dus dat je in een marker kan gaan staan en dan wordt geteleporteerd naar een plek naar keuze.
  • Nieuwe tool: teleport selection.
  • Timelimit kan je nu instellen per 10 seconden i.p.v. 30 seconden.

Waarschijnlijk dit weekend, maar we kunnen uiteraard niets beloven. ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1272534

Versie 4 is uit!

cutscenedb8.jpg

De nieuwe versie bevat:

  • De mogelijkheid om cutscenes te maken.
  • Teleport objective: na een bepaalde objective de player teleporten naar een andere plaats of interieur.
  • Interior browse: een tool die je kunt gebruiken om naar interiors te gaan. Inclusief ongebruikte en dingen waar je normaal niet in kan. Kijk wel uit voor de unsolid delen! Als je niet naar buiten kan, kan je "teleport to marker" gebruiken, waardoor je weer in de gewone wereld komt.
  • Read-only missions: je kunt dan missies verspreiden zonder dat je bang bent dat men je missies gaan aanpassen en daarna opnieuw uploaden.
  • Race checkpoints: er zijn verscheidene nieuwe race checkpoints erbij gekomen. Je kunt ze zo nu en dan ook anders instellen voor een betere race; maar daarvoor moet je de instructies in beeld volgen.

Er komt binnenkort een cutscene tutorial (video), zodra Youtube een beetje meewerkt. :duh:

Veel plezier met DYOM Versie 4!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.