Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1279757
Heb je deze tutorial perfect gevolgd? Vergeet vooral niet de compacte gta_exe te gebruiken, en vergeet vooral niet om je SA op te starten via DIE exe.

Succes ermee.

^_^

500000000000000 X bedankt!!!!!!

Ik zat de hele tijd in mijn hoofd(zat wat tv te kijken) van "Zou hij nu werken" "En wat als hij niet werkt" "Ik kan niet wachten" je kent dat wel... Dus zette ik vlug mijn computer aan, ik deed vlug alles wat er in de TUT stond... EN JA HOOR HIJ DOET HET. En ik moet zeggen dat het er vet uit ziet. Ik snap er natuurlijk nog niet veel van... Maar ik denk dat ik al weet wat mijn zondag zal opvullen :tu:

BEDANKT!!

EDIT: Ik heb nog een vraagje... Ik wou graag dat mijn "player" 2 teammembers ging oppikken, dit werkt ook wel, maar als ik er dan heen rij zou het de bedoeling zijn dat zij instappen bij mij in de auto en daarna ook meehelpen met schieten of zo. Maar als ik er dan bij sta met mijn auto (ook als ik uitstap) blijven ze gewoon stilstaan.

En ik heb nog een vraagje: Waar kan ik een "spel" plaatsen om het eens te spelen? Ik had van iemand een DYOM gedownload en ik wou het graag eens testen, maar waar moet ik dat opslaan dan?

Bewerkt: door vice

Geplaatst:
comment_1280130
EDIT: Ik heb nog een vraagje... Ik wou graag dat mijn "player" 2 teammembers ging oppikken, dit werkt ook wel, maar als ik er dan heen rij zou het de bedoeling zijn dat zij instappen bij mij in de auto en daarna ook meehelpen met schieten of zo. Maar als ik er dan bij sta met mijn auto (ook als ik uitstap) blijven ze gewoon stilstaan.

Maak een actor, kies dan "Friendly" en "Follow Player". Wat dan kan is dat ze al naar je toe lopen nog voordat je er bent, maar dat weet ik niet zeker.

En ik heb nog een vraagje: Waar kan ik een "spel" plaatsen om het eens te spelen? Ik had van iemand een DYOM gedownload en ik wou het graag eens testen, maar waar moet ik dat opslaan dan?

Plaats DYOM# (# = cijfer tussen 1&8) gewoon in San Andreas User Files. Je hebt wel CLEO nodig om hem te openen. ;)

Geplaatst:
comment_1280198
EDIT: Ik heb nog een vraagje... Ik wou graag dat mijn "player" 2 teammembers ging oppikken, dit werkt ook wel, maar als ik er dan heen rij zou het de bedoeling zijn dat zij instappen bij mij in de auto en daarna ook meehelpen met schieten of zo. Maar als ik er dan bij sta met mijn auto (ook als ik uitstap) blijven ze gewoon stilstaan.

Maak een actor, kies dan "Friendly" en "Follow Player". Wat dan kan is dat ze al naar je toe lopen nog voordat je er bent, maar dat weet ik niet zeker.

En ik heb nog een vraagje: Waar kan ik een "spel" plaatsen om het eens te spelen? Ik had van iemand een DYOM gedownload en ik wou het graag eens testen, maar waar moet ik dat opslaan dan?

Plaats DYOM# (# = cijfer tussen 1&8) gewoon in San Andreas User Files. Je hebt wel CLEO nodig om hem te openen. ;)

Over de teammembers: Dit heeft niet geholpen, ik heb het ingesteld zoals jij het zei, maar nog steeds als ik er heen rij blijven ze gewoon stilstaan.

Over de andere savegames: Ja die doet het :Y .

Ik heb een foutje gevonden... Ik was bezig met een missie en ik test regelmatig, nu merkte ik dat als ik een koffertje oppakte dat de missie dan nog niet gedaan was... Dus wou ik een pickup maken, maar ik zag de pickup niet, dus besloot ik hem dan maar "blindelings" te editten, ik ging er vlak naast staan(ook een keer in staan) en elke keer als ik op edit klikte dan kreeg ik het beeld van de camera (die toch wel een stukje verder staat).

En ik heb ook als ik bv mijn missie of zo test en ik test dan een andere missie van iemand anders, dan heb ik wel eens dat mijn ondertiteling van mijn missie te zien is in de missie van die andere persoon.

Bewerkt: door vice

Geplaatst:
comment_1281312

Je zou 10 actor objectives achter elkaar kunnen, maar dan komen die dus 1 voor 1.

Een andere optie is om 10 actors toe te voegen met wapens en gang op "enemy". Als je deze dan zo plaatst

dat je ze wel moet doden om bij de volgende objective te komen, omdat ze jou anders doden, dan ben je er ook.

@Vice:

Bedankt voor je meldingen, we zullen gaan kijken of we deze problemen kunnen reproduceren.

1) Teammembers: Deze zouden in je auto moeten stappen, als je hun gang op friend hebt gezet en bij het gedrag voor "follow" hebt gekozen.

2) Je moet wel goed onderscheid maken tussen gewone pickups en objective pickups. Die eerste MAG je oppakken, die tweede MOET je oppakken om verder te kunnen met je missie. Als je ze wilt editen moet je wel de juiste optie uit het menu kiezen . Dus "pickups>> edit" voor normale pickups en "objectives>> edit" voor objective pickups.

3) Dat van die teksten is natuurlijk niet de bedoeling. We zullen hier naar gaan zoeken, wat dit kan veroorzaken.

Geplaatst:
comment_1281322
Je zou 10 actor objectives achter elkaar kunnen, maar dan komen die dus 1 voor 1.

Een andere optie is om 10 actors toe te voegen met wapens en gang op "enemy". Als je deze dan zo plaatst

dat je ze wel moet doden om bij de volgende objective te komen, omdat ze jou anders doden, dan ben je er ook.

Bedankt hiervoor :Y Ik zal het eens proberen :D

Geplaatst:
comment_1281394

Aaah, de nieuwe versie is écht tof! :tu: Dat je zelfs al cutscene's kan maken!! Wat gaat en kan er nog meer komen? Wat valt er te verwachten? Maak je eigen San Andreas, ontwerp je eigen model en kleur je eigen texture? Te gek! :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1281441

Vol trots kunnen we melden dat we de winnaar zijn van de award "Beste Missie Mod" op het grootste GTA forum ter wereld! Linkie... Onze tweede award, nadat we ook een award hadden gewonnen in de GTAForum.nl awards van 2008! :)

post-748-1235337597.png

post-33831-1235403061.jpg

Geplaatst:
comment_1281516

PatrickW, ik zal even met plaatjes proberen uit te leggen wat ik exact doe.

Voor je naar de afbeelding kijkt, ik heb nog een paar bugs gevonden:

1. Soms gebeurt het dat alles goed laad, maar dat het tekentje op de radar ontbreekt.

2. Zoals je hier op de foto kunt zien, de 3e foto (rechtsonderaan) is WEL als ik op "play mission" heb gedrukt, en hij WERKT ook zoals het moet, alleen zie ik OOK wat ik zie als ik kan bewerken. Dus ik test de missie en tegelijk zie ik het beeld dat ik krijg om te bewerken(dit heb ik niet altijd).

Is het daarom niet goed dat je ook als je een missie test op Y kunt drukken en dan op "Stop Testing" of zo.

Hier zie je dus de afbeelding Ik zeg het nogmaals, lees puntje 2 voordat je gaat vertellen over die 3e afbeelding

bj794y.png

(Ja die characters blijven gewoon stilstaan).

En ik heb op Ready gedrukt.

PS: Over het 2e puntje: Met pickup bedoelde ik een checkpoint eigenlijk. Dus als ik ook al in die checkpoint sta (want zowel cutscene als checkpoint is een objective) gaat die toch naar het beeld van de cutscene.

Bewerkt: door vice

Geplaatst:
comment_1284170

Om DYOM te draaien, heb je altijd CLEO3 nodig.

Zonder CLEO3 goed geinstaleerd, zal DYOM bijna direct crashen.

@Vice:

Nog even over dat probleem van die twee vrienden die je niet volgen:

Ben je met de speler dicht in de buurt van de plek waar die twee vrienden spawnen, op het moment dat je ze spawned?

Dat is namelijk wel noodzakelijk. Ze worden namelijk in je gang gerekruteerd, en net als in het normale spel, zullen gerekruteerde gangmembers die te ver bij je uit de buurt raken, weer uit je gang verdwijnen.

Geplaatst:
comment_1284183

Die compacte .exe heeft op zich niets met DYOM te maken, maar met CLEO3.

CLEO3 kun je alleen goed werkend krijgen als je een compatible .exe hebt.

De compacte .exe is zeker compatible.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.