Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1317601

Nee, zeker op GTAForums.com is het een "hype". Daar hebben we een eigen subforum, waarin leden hun missies posten, en op GTAGarage is de mod al meer dan 7200x gedownload (en dan heb ik het nog niet eens over andere sites!). En niet te vergeten dat er al bijna 600 missies op de DYOM site staan. Je kunt dus inderdaad wel zeggen dat de mod erg populair is in de gta community, al vallen de reacties op dit forum erg tegen.

Geplaatst:
comment_1318328
Al vallen de reacties op dit forum erg tegen.

Ik vind het leuker om zelf te scripten, niet dat een ander of een programma dat voor me doet. Ik wil zelf weten hoe het moet. :Y Maar 7200x gedownload, dat is zeker een goede mijlpaal. :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1318341

Ja, jij wel, maar niet iedereen neemt daar de moeite voor. Daarnaast, je kunt toch ook allebei? En ik speel ook geen van jouw mods, maar geef wel regelmatig commentaar. Positief én negatief, tips, op- of aanmerkingen, verbeteringen, toevoegingen, etcetera. Gewoon feedback dus. Vooral met een mod(ificatie) als deze, is het erg belangrijk om de mening van het publiek te weten...

Geplaatst:
comment_1318481
Vooral met een mod(ificatie) als deze, is het erg belangrijk om de mening van het publiek te weten...

Super mod, ik download nooit mods. Maar voor deze heb ik een uitzondering gemaakt, waardoor het ook de enige modificatie (naast mijn eigen prutswerkjes) die ik in mijn GTA San Andreas heb. _O_

Geplaatst:
comment_1323187

Misschien is gesuggereerd, maar een echt geweldig dat jullie moeten toevoegen in de volgende versie zou de mogelijkheid om objecten. En ik bedoel niet te verplaatsen objecten terwijl ze - dat 'functie' is al in - maar om de objecten bewegen tijdens de missie. Hoe zit het?

P.S. Sorry, maar ik weet werkelijk niet het Nederlands. Ik hoop dat Google Translate heeft de taak :(

Geplaatst:
comment_1323208

Hey, if you speak English, go then to the English forum. That's called www.gtaforums.com. On that forum this modification has his own subforum! ;)

Hey, als je Engels spreekt, ga dan naar het Engelse forum. Dat heet www.gtaforums.com. Op dat forum heeft deze modificatie zijn eigen subforum! ;)

Over die objecten, ik denk nie dat dit mogelijk is(deze mod hielden we ook voor onmogelijk), maar ik snap niet zo goed wat je bedoeld met de objecten laten bewegen. De hele tijd rondjes laten draaien ofzo? :puh:

Geplaatst:
comment_1323213

1. Nou hoorde ik van gtaforum.nl uit gtaforums.com, en ik besloot te kijken.

2. Misschien voeg een optie, dus je kunt kiezen "Verplaatsen Object in een lus', 'Verplaats object eenmaal" of "Move Object een aantal keren".

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1323238

Hey gtasearcher, nice to see you here. You don't have to use this forum/topic, we will read the suggestions at the English forum as well. ;)

@ MegaPilot: hij is al lang actief op het Engelse forum...

Geplaatst:
comment_1323971

Ik ben te lam om zelf te leren modden. Toch geef ik wel Feedback, want ik weet WEL waar ik over praat. Simpele maar effectieve Mods. Dat zijn het :tu: . Geen kei moeilijke zooi met scm. en die meuk. Gewoon een simpele Mod die het werk voor je doet. Mooi werk, mijn complimenten :dans::dans: .

Geplaatst:
comment_1324026
Ik ben te lam om zelf te leren modden. Toch geef ik wel Feedback, want ik weet WEL waar ik over praat. Simpele maar effectieve Mods. Dat zijn het :tu: . Geen kei moeilijke zooi met scm. en die meuk. Gewoon een simpele Mod die het werk voor je doet. Mooi werk, mijn complimenten :dans::dans: .

Jezelf dubbel tegenspreken in zo'n kleine post.. Meesterlijk.. Ge-ni-aal! +1 kudo _O_

Misschien dat het handig is om je wat meer te verdiepen in het project, want zo simpel is het helemaal niet...

Geplaatst:
comment_1324031
Ik ben te lam om zelf te leren modden. Toch geef ik wel Feedback, want ik weet WEL waar ik over praat. Simpele maar effectieve Mods. Dat zijn het :tu: . Geen kei moeilijke zooi met scm. en die meuk. Gewoon een simpele Mod die het werk voor je doet. Mooi werk, mijn complimenten :dans::dans: .

Ik hoop dat je het over de missies die ermee gemaakt worden hebt, want zo'n simpele mod is het echt niet. Voor de gebruiker is het simpel om nu een missie te maken, maar voor dit programma zijn uren gebruikt om het te maken. Als het echt zo simpel was, waarom is dan niemand anders op het idee gekomen om een missie-maker te maken? Als je er echt verstand van had, dan wist je dat het erg lastig is. Waarom zitten dan nog niet alle functies qua objecten erin? Omdat eerst uitgevogeld moet worden hoe je die erin kan zetten en vervolgens moet het ook nog getest worden.

Jammer dat ik het nog niet zelf heb uitgeprobeerd, maar dat zal binnenkort wel goed komen. :tu:

Geplaatst:
comment_1324495

_O_ Dutchy3010 _O__O_ PatrickW _O_

voor deze mod heb ik weer SA geïnstalleerd. Super werk!

Alleen heb ik een klein probleempje: ik heb dus een missie gemaakt (wip) en ik wil een checkpoint maken zie ik het checkpoint zelf niet :O.

Dit is zacht gezegd ''minder leuk''.

Ik hoop dat er in de toekomst een update komt met nog meer features

Maak er wat van.

Nogmaals: GE-WEL-DIG-E mod ! _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.