Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1325242

Je hebt er dan zeker al een aantal gemaakt? Dan kunnen we daar helaas niets meer aan doen, dat zijn de limits van SA. Je kunt maar een maximaal aantal tegelijk zien. Ze zijn er wel in de missie dan. :)

Geplaatst:
comment_1325965

ik zie wel zo'n pijltje waar het checkpoint staat maar niet hoe groot hij is etc.

maar zoveel had ik er toch niet.

bij 6 checkpoints zag ik ze al niet meer :O

maar dat zijn niet alle doelen.

als je wilt kan ik wel de missie posten hier.

Geplaatst:
comment_1330643

Ten eerste :tu: :tu: :dans: :dans:

Ik heb een vraagje, kun je hier mee ok zeg maar een stunt missie maken?

dat je net zoals in mta level editor allerlei stunts en zo kan neer zetten?

Geplaatst:
comment_1331934

je kan jumps maken ja.

ook kan je een rondje maken (checkpoint) en die hoger plaatsen zodat je er door heen moet springen met je auto, motor, boot etc...

dusja :)

nogmaals aan Dutcy3010 en PatrickW

GE-WEL-DIG-E mod _O__O_

Geplaatst:
comment_1337641

ok hij werkt niet bij mij?

ik doe die download e nhij download wel krijg ik zoon mapje dyom v4.0 en daar zit een mapje in van mpack daar een map in van mpack5 en daar drie bestandjes mpack.dat scr.scm .text.gxt

en nog de readme...

maar geen dyomx.dat??

en ik start gta sa op doe new mission en hij doet gewoon normale sa. en bij het laden van een missie staat ook niks.

ik heb cleo ge instaleerd.

(er staat cleo versie.....blah blah onder in beeld als ik gta sa op start)

Geplaatst:
comment_1338003
ok hij werkt niet bij mij?

ik doe die download e nhij download wel krijg ik zoon mapje dyom v4.0 en daar zit een mapje in van mpack daar een map in van mpack5 en daar drie bestandjes mpack.dat scr.scm .text.gxt

en nog de readme...

maar geen dyomx.dat??

De 'x' staat voor een cijfer tussen 1 en 8, dat is het bestandje waar je missie in word opgeslagen. Dit bestandje word pas aangemaakt als je ook werkelijk een missie opslaat.

en ik start gta sa op doe new mission en hij doet gewoon normale sa. en bij het laden van een missie staat ook niks.

ik heb cleo ge instaleerd.

(er staat cleo versie.....blah blah onder in beeld als ik gta sa op start)

De map MPACK5 moet in Mijn Documenten\San Andreas User Files\MPACK\, indien het mapje MPACK nog niet bestaat moet je deze aanmaken. Vervolgens plaats je MPACK5 erin. ;)

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1350129

Ik heb volgens mij een bug gevonden... Als je de player in het water laat beginnen en je drukt op "Play Mission" gebeurd er niks. Je kunt er honderd keer op drukken maar er komt geen reactie of iets. Hopelijk hebben jullie hier wat aan en kan het gefixt worden. :koffie:

Edit: Friendly actors kunnen wel gewoon in het water spawnen, en verder heb ik het nog niet getest. :)

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
comment_1354497

Knap werk Dutchy en Patrick! _O_ Ziet er verdomd goed uit! Volgens mij heeft dit echt veel tijd gekost om allemaal te maken. Maar aangezien de grote populariteit is het dat waard geweest nietwaar?

Leuk dat de community nog zo actief is. Zal wel komen door dat nieuwe programma ofniet? Volgens mij was deze mod maken nog niet eens mogelijk met die oude builder. Zeker niet dat saven en alles.

Ik denk dat ik GTA maar weer eens op de computer ga zetten. ^_^

Geplaatst:
comment_1358530

Ik heb me ook even bezig gehouden met DYOM. Zeer nice.

Ik stuit echter al meteen op een probleem :puh:

Ik heb een missie gemaakt waarbij je de chief van de sfpd moet gaan omleggen. Dit gaat als volgt:

In een cutscene zie je een ongeval tussen twee auto's en er staat een politie wagen bij. Die politiewagen wordt een objective na de cutscene.

Hierna moet je naar een checkpoint bij de sfpd garage rijden. Vervolgens is er nog een checkpoint IN de garage, waar je de melding krijgt dat je je auto moet parkeren en dan naar binnen ga.

Nu, als ik in die checkpoint rijdt, verdwijnt die en verschijnt er een ander (veel kleiner) checkpoint bij de deur. Maar als ik dan uit m'n auto ga, komt er zo'n rode pijl boven de auto en de melding dat ik terug in m'n auto moet gaan. Dan blijf ik daar dus vast zitten omdat de checkpoint bij de deur niet werkt.

Ik kan natuurlijk het objective van die politie auto verwijderen, maar ik vind het wel belangrijk dat je in een politieauto moet zitten om die garage binnen te kunnen (want er staat geen poort in die garage in DYOM).

Hoe los ik dat op?

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1394193

ik vind dit een van de beste mods ooit, ik wou altijd al missie's maken maar ik snapte er niks van...

en toen vond ik dit, ik mocht eigenlijk niet downloaden maar ik heb het wel gedaan, en ik vind het helemaal cool, alleen ik vind het jammer dat ik zolang moet zoeken bij Actors en Cars, maar verder is dit egt een te geke mod :Y:tu::tu::tu:

  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1410972
Knap werk Dutchy en Patrick! _O_ Ziet er verdomd goed uit! Volgens mij heeft dit echt veel tijd gekost om allemaal te maken. Maar aangezien de grote populariteit is het dat waard geweest nietwaar?

Leuk dat de community nog zo actief is. Zal wel komen door dat nieuwe programma ofniet? Volgens mij was deze mod maken nog niet eens mogelijk met die oude builder. Zeker niet dat saven en alles.

Ik denk dat ik GTA maar weer eens op de computer ga zetten. ^_^

Zeker weten kostte het veel tijd. Maar complimenten van (voormalig) grootheden in SCM (zoals jij, Eclipse :D) maken het helemaal af! Zonder Sannybuilder was het inderdaad heel moeilijk geworden. Misschien wel mogelijk, maar dan hadden we ook extern moeten scripten en was dus 1000x moeilijker geweest. Denk niet dat we er dan aan begonnen waren. :puh:

Nadat we een break hebben genomen, zijn we ongeveer een maandje geleden weer begonnen. We zijn (eindelijk) begonnen aan de car feature, iets wat erg moeilijk is en we daarom eigenlijk iedere keer hebben uitgesteld tot de volgende release. :puh: Een korte samenvatting over wat we tot nu toe gemaakt hebben.

Animaties

Er zijn drie animaties bijgekomen: sit in nearest car, enter nearest car, leave nearest car. De namen zeggen het eigenlijk al. De eerste zit in de auto, maar doet verder niets. De tweede staat buiten de auto, op de aangegeven plaats, en stapt in de auto. De derde zit in de auto, maar stapt uit.

Daarna kan je nog kiezen waar de speler moet zitten: "driver", "front seat", "rear left seat", "rear right seat".

Driver Behaviour

Wanneer je hebt gekozen voor sit in nearest car of enter nearest car (als driver natuurlijk), zal je een menuutje krijgen voor het "gedrag" van die persoon:

  • None: dit betekent dat hij gewoon blijft zitten en niets doet.
  • Drive route slow/normal/aggressive: hiermee kan je de actor een zelfgemaakte route laten rijden.
  • Attack player: de bestuurder valt de player aan. Dat betekent dat als de player een auto heeft, hij daar tegenaan zal rijden. Als hij echter te voet is, zal hij die omver rijden. De andere actors in de auto, als die er zijn en een wapen hebben, doen een drive-by tegen de speler.
  • Follow player: de actor volgt de speler met een auto.

Drive route

Je kunt een eigen route maken door voor "drive route" te kiezen. Je zit dan op een Quad. Je moet op N drukken om een punt toe te voegen, op Y als je klaar bent. De actor in de auto zal dus die route rijden. Het is ook mogelijk om dit te doen met een objective car, dan moet de player de auto kapen.

Screens

Hier een paar screens van bovengenoemde features:

wip4v.th.pngwip5g.th.pngwip6.th.png

wip1.th.pngwip2.th.pngwip3u.th.png

Natuurlijk zijn dit WIP screens en WIP mogelijkheden. Er kunnen altijd dingen weggelaten of toegevoegd worden, om wat voor reden dan ook. Ook moet je niet teveel letten op de controls, want die zullen waarschijnlijk nog wijzigen. Gewoon om te laten zien dat we er mee bezig zijn, en wat je ongeveer kunt verwachten. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.