Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1184593

Dom vraagje :bonk: , uhh hoe krijg ik het zelf ingame als een save game of als start a new game en dan [mijn eigen missie] , zouw best handig zijn als dat ook kon :D , wil iemand met even vertellen hoe en wat =.=

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1184596

Je moet gewoon new game doen, en daar DYOM op klikken. Vervolgens moet je je eigen missie laden, door in Main Menu de keuze "Mission Menu" te selecteren, en daarna te kiezen voor "Load Mission".

Geplaatst:
comment_1184637
Je moet gewoon new game doen, en daar DYOM op klikken. Vervolgens moet je je eigen missie laden, door in Main Menu de keuze "Mission Menu" te selecteren, en daarna te kiezen voor "Load Mission".

Voor mijn vrienden , dan :puh: , moet ze dan ook DYOM en al gedownload hebben wel onhandig vind ik persoonelijk =.= :puh: , maar ja ,

Geplaatst:
comment_1185175
Ja, dan moeten ze ook DYOM hebben, op dit moment.

Misschien dat we in een nieuwere versie ook andere mogelijkheden bieden.

Ik weet wel wat :D ,

Als je klaar bent , komt save je het eerst en in mission settings op : create full ofzo :puh: , dat zorgt der voor als een CMS of DAT bestandje klaar ligt in je gta sa user files. , en dan hoe en wat je der mee moet doen... , is een idee

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1185273

Maak jij het even? ;)

Dat is ongelooflijk moeilijk. Er komt nu al een dat bestandje, maar dat is enkel te lezen in het script dat wij geschreven hebben. Wij zoeken naar mogelijkheden, hebben zelfs al een ideetje in de beginfase, maar wat jij zegt is vrijwel onmogelijk.

Geplaatst:
comment_1185454
Maak jij het even? ;)

Dat is ongelooflijk moeilijk. Er komt nu al een dat bestandje, maar dat is enkel te lezen in het script dat wij geschreven hebben. Wij zoeken naar mogelijkheden, hebben zelfs al een ideetje in de beginfase, maar wat jij zegt is vrijwel onmogelijk.

Nauw ja meschien kun je wat maken als een soort loader , dus een klein bestandje die het kan lezen :Y , en moet ik het maken xD , dat word hard werken :duh: , en als jij zegt VRIJWEL onmogelijk dus vrijwel :puh: , maar als het toch mogelijk zouw kunnen zijn is teveel werk dan ik. :puh: maar mijn idee is ook :

Een soort bestand het kan lezen , en niet dat het gehele MPACK meemoet :puh: , hoop wel dat dit mogelijk is dus VRIJWEL :dans:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1185810
Maak jij het even? ;)

Dat is ongelooflijk moeilijk. Er komt nu al een dat bestandje, maar dat is enkel te lezen in het script dat wij geschreven hebben. Wij zoeken naar mogelijkheden, hebben zelfs al een ideetje in de beginfase, maar wat jij zegt is vrijwel onmogelijk.

Nauw ja meschien kun je wat maken als een soort loader , dus een klein bestandje die het kan lezen :Y , en moet ik het maken xD , dat word hard werken :duh: , en als jij zegt VRIJWEL onmogelijk dus vrijwel :puh: , maar als het toch mogelijk zouw kunnen zijn is teveel werk dan ik. :puh: maar mijn idee is ook :

Een soort bestand het kan lezen , en niet dat het gehele MPACK meemoet :puh: , hoop wel dat dit mogelijk is dus VRIJWEL :dans:

Jij hebt klaarblijkelijk geen verstand van scripten. Wij zijn met een oplossing bezig, maar zo simpel als jij het zegt, kan het gewoonweg niet.

Geplaatst:
comment_1185814

Waarschijnlijk zit het er al in, maar:

Kunnen jullie niet in jullie script zeggen dat als je een bepaalde toestcombinatie indrukt (Je vertelt je vriendje alleen dat hij de MPACK moet zetten in Mijn Docu's en dat hij die toestcombinatie moet indrukken om de missie te spelen :puh: ) hij je teleport naar een bepaalde plek en de missie afspeelt? Of niet zo'n goed idee :puh: ?

Nog steeds knap, jongens :cya:En meisje (Wel een bijzonder meisje)

[Edit] Klaarblijkelijk, weer een nieuw woord geleerd [/edit]

Bewerkt: door Beagle

Geplaatst:
comment_1185894
Maak jij het even? ;)

Dat is ongelooflijk moeilijk. Er komt nu al een dat bestandje, maar dat is enkel te lezen in het script dat wij geschreven hebben. Wij zoeken naar mogelijkheden, hebben zelfs al een ideetje in de beginfase, maar wat jij zegt is vrijwel onmogelijk.

Nauw ja meschien kun je wat maken als een soort loader , dus een klein bestandje die het kan lezen :Y , en moet ik het maken xD , dat word hard werken :duh: , en als jij zegt VRIJWEL onmogelijk dus vrijwel :puh: , maar als het toch mogelijk zouw kunnen zijn is teveel werk dan ik. :puh: maar mijn idee is ook :

Een soort bestand het kan lezen , en niet dat het gehele MPACK meemoet :puh: , hoop wel dat dit mogelijk is dus VRIJWEL :dans:

Jij hebt klaarblijkelijk geen verstand van scripten. Wij zijn met een oplossing bezig, maar zo simpel als jij het zegt, kan het gewoonweg niet.

Dat ik niks van scripten weet dat kun je niet zeggen , :puh: , omdat ik kan wel omgaan met PHP en HTML :D en een beetje SAMP scripting :puh:

Geplaatst:
comment_1186414
Komt de echte DYOM-missie nog? Of moet de winnaar van die wedstrijd die zelf nu maken? :puh:

Nee, die komt ook nog wel :Y

Oke. Dan wacht ik nog met smart. :eten:

En nog drie vraagjes. (Sorry dat ik zoveel vraag... :7 )

- Hoe krijg ik het voor elkaar dan een acteur in een auto zit en mij bijvoorbeeld aan wil rijden of een driveby op mij uit wil voeren?

- Kan je ook zelf tekst toevoegen als "De Ballas hebben je huis omsingeld, maak dat je wegkomt!"?

- Is er een manier om ervoor te zorgen dat je ergens heen teleporteert? Bijvoorbeeld dat als je in een checkpoint in de Grove Street stapt dat je dan teleporteert naar Liberty City ofzo?

Geplaatst:
comment_1186442

Zover ik de opties heb gezien, kun je alle 3 de dingen niet doen. Helaas, maar je kan ook andere leuke dingen maken met hetgeen wat je hebt. ^^

Als je echt een missie wilt zoals jij wilt moet je toch gaan leren SCM modden, daar is dat wél bij mogelijk. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.