Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1521529

Hopelijk duurt het niet erg lang meer ik zou zelf niet weten wanneer ze dat van binnen de 10 uur gezegd hebben (heb even geen zin die tijd te checken xd)

EDIT: speciaal voor jullie: Posted: Oct 30 2009, 13:30 hij zei dit dus om 13:30 en binnen de 10 uur is dus als zeker voor: 23:30 ;)

Bewerkt: door megadreams

Geplaatst:
comment_1521571

Vergeet het tijdverschil niet, he. GTAForums.com is internationaal, dus ik weet niet op welke GMT hij loopt. Als Nederland vijf uur later loopt dan de VS, kan het dus ook 18:00 (Beetje laat dan eigelijk) of iets anders zijn. :Y

Geplaatst:
comment_1521573

In feite heb je gelijk ik zal even het tijdsverschil uitzoeken en dan hier de wijziging posten xd (door edit van dit bericht).

EDIT: gtaforums staat 1 uurtje achter dat betekend dus dat het gepost was om 14:30 en DYOM 5 dus gereleasd zal moeten zijn voor 00:30.

Bewerkt: door megadreams

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1521843

V5 released

Je kunt daar ook een voorbeeld missie downloaden, die Patrick en ik gemaakt hebben.

Changelog version 5.0:
  • Animations for actors:
    • Enter nearest car
    • Leave nearest car
    • Sit in nearest car
    • Multipoint routes also for walk and run
    • "die" animation.

    [*] Behaviour for actors in vehicles(cars, bikes, boats, planes, heli's):

    • Follow player
    • Attack player
    • Drive route
    • Driveby Behaviour for passengers

    [*] Special objectives:

    • Teleport to car
    • Timeout
    • Countdown
    • Weather
    • Wantedlevel/max wanted level
    • Ped behaviour
    • Set time of day
    • Timelimit objective
    • Start timer objective

    [*] Options for objectives:

    • Actor Objective: "kill all enemies" option.
    • Checkpoint objective: Add "invisible" checkpoint.
    • Destroy car objective

    [*] Tools:

    • "Spawn test Vehicle" tool
    • "Teleport to objective" tool
    • "Play from Selected" tool

    [*]Generic

    • Info-thread for displaying objective and items info
    • Standard accuracy was 100, changed to 50%
    • Add Fire and Explosion as special objects
    • Support for 10 special characters during text input, mapped on shift 1 - 9
    • Hotkeys during vehicle selection: H(eli),P(lane),B(oat),C(ar),S(pecial)
    • Increased limits: Pickups(20-> 50), Cars(20-> 50), Objectives(50->100), 400 Points
    • No traffic/peds in designmode
    • "Move objective" option
    • Radar off in interiors

    [*]Bugfixes

    • Fixed bug when canceling load of mission.
    • Fixed bug in menu-sequencing
    • "New Game" in interior placed player way up in the air.
    • Speeded up detection of marker objective.
    • scroll back from interiour 99 did not work.
    • Fixed bug: Cancel during animation selection freezes player.
    • Cancel of "edit actor" during animation leaves player in actorskin
    • Colour car fix
    • Checkpoint sphere remains visible after checkpoint has been deleted.
    • Car animations of actors didn't work for teleport_to_car vehicle. (only for the current objective)
    • Driveby doesn't work properly for the first passenger
    • Pathpoints are not all freed, when deleting an actor or defining a new path
    • Invisible markers were not removed with editing/deleting
    • Only initiate plane landing if final targetpoint is close to the ground.
    • Crash when canceling vehicle selection in "spawn test-vehicle"
    • Fixed cancel problem in car selection
    • Display of hide after was sometime strange (after 999)
    • Deformed actors in interiors
    • Crashes after play from selected

Geplaatst:
comment_1521869

Mooi gedaan ik ben nu bezig (ik ga nu wel slapen xd) aan de missie 'hunter attack' het is mij al gelukt een hunter te doen vliegen die je aanvalt.

Geplaatst:
comment_1522068

Fire en Explosion staat gewoon bij objecten. :Y

Trouwens, heb een bug gevonden. CJ zal na verloop van tijd hongerig worden en health verliezen. Kan dit voorkomen worden? Het is namelijk best irritant. :puh:

Geplaatst:
comment_1522367

Als ik een actor een auto laat besturen en rijd hij op een recht stuk heel hard, waardoor hij even later uit de bocht vliegt??? egt heel irritant

Verder wil ik even zeggen dat dit de BESTE MOD OOIT IS :tu::eten::Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.