Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1186517

Ik heb ook nog een paar vragen.

- Kun je als je een actor hebt gemaakt en hebt neergezet, hem later opnieuw selecteren om te editten?

- Is het mogelijk dat je een tijd limiet instelt, en dat als die voorbij is, andere actors verschijnen, en niet meteen mission failed is?

- Is het mogelijk om iemand echt een hoge health te geven? Want ook al is iemand voor de rest enorm sterk, 1 headshot is nog steeds genoeg om de ander meteen te vermoorden.

- Hoe moet je objectives tegelijk laten spawnen? Want pas als ik 1 objective-actor vermoord komt de volgende, en dan moet ik die vermoorden en dan komt de volgende enzovoort.

- Om ze met meer tegelijk te laten spawnen zet ik er 'gewone' actors bij, maar dan is er nog steeds 1 objective, en als je die vermoord dan heb je de missie gehaald of gaat de missie verder en kun je die andere actors dus gewoon negeren, dus als ik niet alleen objectives bij elkaar kan doen, kan ik dan wel alleen actors bij elkaar doen?

- Ik heb in de American.gxt dat erbij zat de tekst veranderd van "Kill that person" en opgeslagen maar in de game staat nog gewoon wat er normaal staat?

Geplaatst:
comment_1186628

Komen er ook nog meer checkpoints? Zoals die ring die gebruikt word in luchtracen en die checkpoint die van kilometers veraf te zien is? (Word gebruikt in autoracen)

En waarom zijn er geen echte personages beschikbaar? Zoals Sweet, Rider en Big Smoke ofzo?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1187053
Ik heb ook nog een paar vragen.

- Kun je als je een actor hebt gemaakt en hebt neergezet, hem later opnieuw selecteren om te editten?

- Is het mogelijk dat je een tijd limiet instelt, en dat als die voorbij is, andere actors verschijnen, en niet meteen mission failed is?

- Is het mogelijk om iemand echt een hoge health te geven? Want ook al is iemand voor de rest enorm sterk, 1 headshot is nog steeds genoeg om de ander meteen te vermoorden.

- Hoe moet je objectives tegelijk laten spawnen? Want pas als ik 1 objective-actor vermoord komt de volgende, en dan moet ik die vermoorden en dan komt de volgende enzovoort.

- Om ze met meer tegelijk te laten spawnen zet ik er 'gewone' actors bij, maar dan is er nog steeds 1 objective, en als je die vermoord dan heb je de missie gehaald of gaat de missie verder en kun je die andere actors dus gewoon negeren, dus als ik niet alleen objectives bij elkaar kan doen, kan ik dan wel alleen actors bij elkaar doen?

- Ik heb in de American.gxt dat erbij zat de tekst veranderd van "Kill that person" en opgeslagen maar in de game staat nog gewoon wat er normaal staat?

1. We zijn al aan het kijken voor die mogelijkheid, wie weet versie 2. ;)

2. In versie 2 willen wij een oplopende timer doen, en een timer per objective. Wie weet kan je het er dan met een beetje puzzelen van maken. ;)

3. We zullen erover denken om iemand immuun te kunnen maken voor headshots in een latere versie.

4. Zo is de structuur van deze mod, dat is niet 1-2-3 te veranderen...

5. Niet alleen actors... Het is namelijk zo dat je een objective instelt, en alles zit voor die objective. Wat je natuurlijk wel kunt doen, is een beetje creativiteit gebruiken. Bijvoorbeeld: je wilt dat iemand alle actors vermoord, dus je zet een auto weg (met immuniteiten!), en je zet erom heen allemaal actors. Je kunt dan niet in 1x in de auto gaan zitten, want dan ben je dood, dus je moet je een weg banen voorbij alle actors. Be creative. ;)

6. Ik neem aan dat je gewoon speelt met een main.scm en een american.gxt? Anders edit je natuurlijk het verkeerde, want in de MPACK zit een eigen gxt bestandje (text.gxt). Zo niet, dan heb je waarschijnlijk de verkeerde ge-edit, vergeten op te slaan, of wat dan ook...

Komen er ook nog meer checkpoints? Zoals die ring die gebruikt word in luchtracen en die checkpoint die van kilometers veraf te zien is? (Word gebruikt in autoracen)

En waarom zijn er geen echte personages beschikbaar? Zoals Sweet, Rider en Big Smoke ofzo?

1. Ter zijner tijd zullen die waarschijnlijk wel worden toegevoegd.

2. Dat was in het begin een klein probleempje, maar dat hebben we inmiddels opgelost. Die zullen in de komende versie te vinden zijn. :)

Jullie moeten je wel bedenken dat oneindige mogelijkheden niet mogelijk zijn, en dat verscheidene dingen gewoon niet haalbaar zijn. Wij moeten namelijk alles zo scripten, dat jullie het kunnen bepalen, en dat is uiteraard niet eenvoudig. Om nog maar even te zwijgen over dat we alles nog op moeten kunnen slaan en moeten verspreiden. Wij waarderen jullie tips e.d. erg (marktonderzoek is perfect :tu:), maar we kunnen niet beloven dat we al jullie suggesties ook werkelijk in de mod kunnen brengen. Maar we doen ons best :Y

Geplaatst:
comment_1187465
Komt er wel ooit eens een manier om je missies op te slaan zonder Cleo? Omdat ik niet meer kan SAMP'en als ik Cleo heb... :{

Ik heb op verschillende plekken gelezen dat Cleo3 de populairste manier van valsspelen is in sa:mp. Probeer anders gewoon Cleo te installeren. (zie MTL)

Geplaatst:
comment_1187700

Heb bugje gevonden :

  • Dat ik maar een aantal auto's kan plaatsen en dan als ik op ADD CAR druk dan doet ie het niet , meer , is der een maximaal ofzo hoeveel je aan autos toekan voegen

Geplaatst:
comment_1187707
Komt er wel ooit eens een manier om je missies op te slaan zonder Cleo? Omdat ik niet meer kan SAMP'en als ik Cleo heb... :{

Ik heb op verschillende plekken gelezen dat Cleo3 de populairste manier van valsspelen is in sa:mp. Probeer anders gewoon Cleo te installeren. (zie MTL)

Dat heb ik dus gedaan, en SAMP startte niet meer op... :{

Geplaatst:
comment_1188819
Je kan toch gewoon het ASI-bestand van cleo even uit de map halen en later weer terugzetten, of niet?

Ik had de al hele Cleo map verwijderd... En toen deed ie het nog steeds niet... :N

Geplaatst:
comment_1188852

De Cleo map verwijderen helpt niet. Je moet de cleo.asi even ergens anders heen verplaatsen. Zoals Lance_Ryder_Wilson al zei.

@caion:

Geen bug, maar een gekozen bovengrens:

20 Objectives

20 non-objective Auto's

20 non-objectove Pickups

100 non-objective actors

Daarna kun je inderdaad geen nieuwe meer toevoegen.

Geplaatst:
comment_1188895
De Cleo map verwijderen helpt niet. Je moet de cleo.asi even ergens anders heen verplaatsen. Zoals Lance_Ryder_Wilson al zei.

@caion:

Geen bug, maar een gekozen bovengrens:

20 Objectives

20 non-objective Auto's

20 non-objectove Pickups

100 non-objective actors

Daarna kun je inderdaad geen nieuwe meer toevoegen.

Jammer, alleen wel effe vermelden he :puh: , lijkt anders beetje op bugje.

Bewerkt: door caion

Geplaatst:
comment_1189219
De Cleo map verwijderen helpt niet. Je moet de cleo.asi even ergens anders heen verplaatsen. Zoals Lance_Ryder_Wilson al zei.

Gedaan, en ik kon SAMP'en. Maar als ik het bestandje terugzet start Single Player niet meer op... :(

Geplaatst:
comment_1189245
De Cleo map verwijderen helpt niet. Je moet de cleo.asi even ergens anders heen verplaatsen. Zoals Lance_Ryder_Wilson al zei.

Gedaan, en ik kon SAMP'en. Maar als ik het bestandje terugzet start Single Player niet meer op... :(

Bij mij werkt alles weer gewoon als ik cleo.asi verwijder en daarna weer terugzet. Heb je wel de juiste versie gepakt en op de goede plek gezet ?

Wat gebeurt er precies als hij niet meer op wil starten, blijft hij hangen of crash, of iets anders ?

Geplaatst:
comment_1189253
De Cleo map verwijderen helpt niet. Je moet de cleo.asi even ergens anders heen verplaatsen. Zoals Lance_Ryder_Wilson al zei.

Gedaan, en ik kon SAMP'en. Maar als ik het bestandje terugzet start Single Player niet meer op... :(

Bij mij werkt alles weer gewoon als ik cleo.asi verwijder en daarna weer terugzet. Heb je wel de juiste versie gepakt en op de goede plek gezet ?

Wat gebeurt er precies als hij niet meer op wil starten, blijft hij hangen of crash, of iets anders ?

Ik heb de Cleo gedownload (Installer) die links op de pagina staat van de link in de first post hier. En er gebeurt gewoon helemaal niks. Ik klik op dat pictogram, hoor de CD draaien. Maar dan gebeurt er niks meer. (Hij loopt niet vast of blijft hangen) :N

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1190061

We zijn alweer begonnen met het verbeteren van deze mod, vandaar even een update over wat we van plan zijn om te doen. In de planning staan (waarschijnlijk versie 2, we beloven niets, misschien latere versies):

  • Special Actors (bijvoorbeeld CJ, Kendl, Ryder, Big Smoke, etc)
  • Toevoegen objecten (bijvoorbeeld barricades, ramps, etc)
  • Bewerken van al toegevoegde items
  • Getimede missies
  • Meer soorten checkpoints
  • Rijdende voertuigen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.