Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1190109
De Cleo map verwijderen helpt niet. Je moet de cleo.asi even ergens anders heen verplaatsen. Zoals Lance_Ryder_Wilson al zei.

Gedaan, en ik kon SAMP'en. Maar als ik het bestandje terugzet start Single Player niet meer op... :(

Bij mij werkt alles weer gewoon als ik cleo.asi verwijder en daarna weer terugzet. Heb je wel de juiste versie gepakt en op de goede plek gezet ?

Wat gebeurt er precies als hij niet meer op wil starten, blijft hij hangen of crash, of iets anders ?

Ik heb de Cleo gedownload (Installer) die links op de pagina staat van de link in de first post hier. En er gebeurt gewoon helemaal niks. Ik klik op dat pictogram, hoor de CD draaien. Maar dan gebeurt er niks meer. (Hij loopt niet vast of blijft hangen) :N

Probeer het eens handmatig te installeren. Bij mij loopt het ook vast als ik het via de installer doe. Na het handmatig installeren heb ik nergens meer last van. :)

We zijn alweer begonnen met het verbeteren van deze mod, vandaar even een update over wat we van plan zijn om te doen. In de planning staan (waarschijnlijk versie 2, we beloven niets, misschien latere versies):
  • Special Actors (bijvoorbeeld CJ, Kendl, Ryder, Big Smoke, etc)
  • Toevoegen objecten (bijvoorbeeld barricades, ramps, etc)
  • Bewerken van al toegevoegde items
  • Getimede missies
  • Meer soorten checkpoints
  • Rijdende voertuigen

Vet. Maar wat bedoel je precies met meerdere soorten checkpoints?

Geplaatst:
comment_1190125
Bijvoorbeeld racecheckpoints, corona's, etc...

Daarom dat het me niet lukte toen ik een race missie wilde maken. :7 Ik ben benieuwd wat die corona's zijn.

Geplaatst:
comment_1190143
Je kon wel een race missie maken hoor, maar dan met die rode rondjes. Das uiteraard niet zo leuk als "echte" racecheckpoints. :)

Dus eigenlijk *als ik het goed versta* kunnen we ook Air-Races maken? Of kunnen de Race-Checkpoints alleen op de grond geplaatst worden?

Geplaatst:
comment_1190201
Je kon wel een race missie maken hoor, maar dan met die rode rondjes. Das uiteraard niet zo leuk als "echte" racecheckpoints. :)

Dus eigenlijk *als ik het goed versta* kunnen we ook Air-Races maken? Of kunnen de Race-Checkpoints alleen op de grond geplaatst worden?

In principe kunnen ze overal geplaatst worden, dus een race met vliegtuigen is goed mogelijk.

Geplaatst:
comment_1190204
We zijn alweer begonnen met het verbeteren van deze mod, vandaar even een update over wat we van plan zijn om te doen. In de planning staan (waarschijnlijk versie 2, we beloven niets, misschien latere versies):
  • Special Actors (bijvoorbeeld CJ, Kendl, Ryder, Big Smoke, etc)
  • Toevoegen objecten (bijvoorbeeld barricades, ramps, etc)
  • Bewerken van al toegevoegde items
  • Getimede missies
  • Meer soorten checkpoints
  • Rijdende voertuigen

Wel leuk, ik dacht al ik misde wat dingen dus is dus vooral die ramps en barricades, en nu komt het der , dus wel goed :tu:

Geplaatst:
comment_1190228

Wow, die plannen zien er goed uit. En ik ga dat handmatig installeren van Cleo maar eens proberen. :Y

Bijvoorbeeld racecheckpoints, corona's, etc...

Daarom dat het me niet lukte toen ik een race missie wilde maken. :7 Ik ben benieuwd wat die corona's zijn.

Dutchy bedoeld deze, volgens mij:

800px-Farewell,_my_love_5.jpg

800px-NOE_3.jpg

Edit: Ben alweer een stukje verder, heb Cleo handmatig geïnstalleerd. Maar nu start ie op, die filmpjes komen. De copyrightdingen. En daarna valt ie zonder pardon weg, terug naar het bureaublad. Zonder error of 'Niet verzenden'-dingetjes.

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
comment_1190629
Je kon wel een race missie maken hoor, maar dan met die rode rondjes. Das uiteraard niet zo leuk als "echte" racecheckpoints. :)

Zo'n Ervaren scripter, zo'n grote woordenschat, en gebruikt ze het woord "Rode Rondjes" :7

@Échte Dutchy3010: Objecten plaatsen, dat lijkt me wel leuk. Van die ramps. En die Barricades, zodat je een Politie Scéne kan maken 8)

KUTGW!

Bewerkt: door Beagle

Geplaatst:
comment_1191260

Leuk programmatje! :) Ik kan nu al een basis missie maken maar toch heb ik enkele vragen:

-Is het mogelijk om(nadat je een actor hebt toegevoegd) en sommige andere dingen heb toegevoegd die actor nog te kunnen aanpassen qua health etc.?

-Kan je ergens teksten invoegen? Bv. onderschrift ofzo die je meer uitleg geeft...

-Hoe kan je minder munitie kiezen? Want nu heb je altijd 9999 enzo... Iets te veel in mijn ogen.

Alvast bedankt :)

Bewerkt: door Rivel

Geplaatst:
comment_1191396
Leuk programmatje! :) Ik kan nu al een basis missie maken maar toch heb ik enkele vragen:

-Is het mogelijk om(nadat je een actor hebt toegevoegd) en sommige andere dingen heb toegevoegd die actor nog te kunnen aanpassen qua health etc.?

-Kan je ergens teksten invoegen? Bv. onderschrift ofzo die je meer uitleg geeft...

-Hoe kan je minder munitie kiezen? Want nu heb je altijd 9999 enzo... Iets te veel in mijn ogen.

Alvast bedankt :)

1) Bestaande actors opnieuw aanpassen kan nog niet maar komt in de volgende versie.

2) Nee, helaas is dat nog niet mogelijk, maar dit is ook een grote wens van ons zelf. We blijven daarna zoeken

3) Op dit moment nog niet, maar is wel voorzien. Hopelijk in een van de volgende versies.

Geplaatst:
comment_1191698
Edit: Ben alweer een stukje verder, heb Cleo handmatig geïnstalleerd. Maar nu start ie op, die filmpjes komen. De copyrightdingen. En daarna valt ie zonder pardon weg, terug naar het bureaublad. Zonder error of 'Niet verzenden'-dingetjes.

? :-(

Geplaatst:
comment_1191702
2) Nee, helaas is dat nog niet mogelijk, maar dit is ook een grote wens van ons zelf. We blijven daarna zoeken

Het is wel mogelijk. een modder, die bekend is van zijn cleo mods, zoals: Gravitygun, die heeft een Cleo mod gemaakt om (cleo) .CM missie's te laden.

Wat daar intteresant aan is, is dat je daar de naam van de missie in moet voeren, om het te starten.

ook zie je de getypte tekst in beeld.

Misschien kan je op zo'n manier wel ingame teksten maken, je kan naar de source vragen hoe hij dat doet, en of je het mag gebruiken.

Link: Klik

Geplaatst:
comment_1192081

Inderdaad, aan de screens te zien gebruikt hij de methode die ook op het sannybuilder forum door seeman is uitgelegd. Hierbij is het inderdaad mogelijk om runtime variabele teksten op het scherm te krijgen (in een textbox).

We waren hier zelf ook al mee aan de slag, maar hebben het nog niet goed voor elkaar gekregen. Mogelijk dat het afhankelijk is van de exe versie, omdat je via adressen de juiste routine in de exe moet aanroepen. Ik zal vanavond met de mod die jij linkte gaan kijken of dat dan wel werkt met mijn executable. In dat geval zat er dus in mijn testprogramma een fout.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, en voor de link naar dit voorbeeld-script.

P.S. Deze code wordt ook als voorbeeld meegeleverd met de CLEO3 librfary in "cleo_examples/text_example.txt"

Maar daar worden andere addressen voor de display routine in de .exe gebruikt. Dat is misschien het probleem waarom het eerder niet werkte voor ons.

Geplaatst:
comment_1192549

Bij mij crasht hij nu opeens. Als ik een nieuw spel start met het programma dan stopt het laden een stukje voor het einde van het laadbalkje, en even later verschijnt er een prachtige melding die me de boel wat voorzichtiger laat afsluiten. _O_

Maar goed, ik wil de bestanden verwijderen en de tool opnieuw downloaden, maar ik wil de missie die ik heb gemaakt wel houden. Het kan daaraan liggen, maar misschien niet. Welk bestandje moet ik dan laten staan als ik die missie niet kwijt wil?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.