Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg

Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

• Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

• Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

• Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

• Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

• Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

• Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

• Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

• Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints

Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

• Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1196817

Ik heb CounterStrike 1.6 een beetje na lopen maken met deze mod. Ik zal hem zo wel posten. (eerst mijn USB-stick zoeken)

Nice, ik zal ze vanavond wel eens testen. _O_

Trots kan ik jullie vertellen dat in de nieuwe versie zelf teksten kunnen worden toegevoegd, zoals missie-namen. Nog een paar daagjes geduld en jullie krijgen een nieuwe versie met nieuwe dingen! :D

Nog een paar dagen? Ik kan niet wachten!

Bewerkt: door warrock_123_321

Geplaatst:
comment_1196950
Ik heb CounterStrike 1.6 een beetje na lopen maken met deze mod. Ik zal hem zo wel posten. (eerst mijn USB-stick zoeken)

Ik heb geen flauw idee wat CounterStrike 1.6 is, maar ik ben benieuwd! _O_ (Ik weet wel dat CounterStrike een schietspel is, maar daar blijft het bij... :puh: )

Geplaatst:
comment_1198088
Cleo probleem komt weer terug... :cry: Ik heb die cleo.asi verplaatst uit de SA map, maar SAMP werkt niet... :(

Je moet ook even de originele gta_sa.exe terugzetten. Een beetje geklier om 2 files steeds te verplaatsen voor single en multi player. Ik weet niet hoeveel vrije ruimte je op je harde schijf hebt en hoeveel je daarvoor aan SA wilt besteden, anders kan je ook je hele SA map naar een ander gedeelte van de harde schijf kopieëren. Dan zet je op die ene SA samp, en op die andere CLEO3.

Geplaatst:
comment_1198933
Cleo probleem komt weer terug... :cry: Ik heb die cleo.asi verplaatst uit de SA map, maar SAMP werkt niet... :(

Je moet ook even de originele gta_sa.exe terugzetten. Een beetje geklier om 2 files steeds te verplaatsen voor single en multi player. Ik weet niet hoeveel vrije ruimte je op je harde schijf hebt en hoeveel je daarvoor aan SA wilt besteden, anders kan je ook je hele SA map naar een ander gedeelte van de harde schijf kopieëren. Dan zet je op die ene SA samp, en op die andere CLEO3.

Ik neem liever dat geklooi met twee bestanden, maar het werkt. Bedankt, nogmaals! _O_

Geplaatst:
comment_1199142

We hebben een nieuwe versie online gezet, met behoorlijk wat nieuwe dingen:

Teksten

Tekstinvoer is toegevoegd aan de modificatie, daarmee kun je nu je missie een naam geven, een inleidende tekst op het scherm krijgen en per objective eigen aanwijzingen toevoegen.

Verwijderen

In de vorige versie kon je alleen de laatste van ieder type object telkens weggooien, nu kun je door "delete" uit de menu's te kiezen, het item weggooien waar je op dat moment het dichtste bijstaat (na een bevestiging, uiteraard).

Editen

Alle dingen die je hebt toegevoegd hebt, kun je achteraf nog wijzigen door er dichtbij te gaan staan, en uit het menu de optie "edit" te kiezen.

Items tussenvoegen

In de vorige versie kon je alleen actors/cars/pickups toevoegen die in het spel kwamen na het laatste objective dat je op dat moment had gemaakt. Dit is nu veranderd, want we hebben nu het concept van geselecteerd objective. Dit is normaal de laatst toegevoegde objective.

Je kunt het geselecteerd objective herkennen aan de marker erboven, deze is namelijk geen in tegenstelling tot een witte marker boven de rest van de objectives. Actors/cars/pickups die je toevoegt, komen in het spel na het objective dat geselecteerd was op het moment van toevoegen. Je kunt de dichtstbijzijnde Objective selecteren door "select objective" uit het menu te kiezen. Als je een nieuw objective toevoegt, wordt deze wel gewoon aan het eind geplaatst en zal deze ook selected zijn

Special actors

Je kunt nu ook alle special actors en CJ kiezen voor de actors in je missie.

Tijdslimiet per objective

In de vorige versie kon je alleen een tijdlimiet zetten op de hele missie. Dit is nu uitgebreid, zodat je bij elke objective de tijdlimiet kunt aanpassen. Je kunt hem op een nieuwe waarde laten beginnen (of op 0 om de bestaande tijdslimiet uit te zetten), je kunt een bepaalde tijd aan de limiet toevoegen, of je kunt de tijdslimiet gewoon door laten lopen. Als de missie geen tijdslimiet heeft vanaf het begin van de missie, kun je het later bij een objective alsnog starten.

Missie klok

Er is een optie aan het settings menu toegevoegd in een missie-klok te activeren. Deze zorgt dat de behaalde tijd wordt weergegeven bij "Mission Passed". Tijdens de missie zal de klok ook worden weergegeven, tenminste op de tijdstippen dat er geen tijdslimiet actief is.

Riots

Riots kunnen nu in de straten van San Andreas worden aangeschakeld tijdens je missie.

Teleporter/JetPack

In het nieuwe tools menu hebben we twee mogelijkheden gemaakt om je makkelijker door SA te verplaatsen tijdens het maken van je missie.

De jetpack spreekt voor zichzelf, Voor de teleport optie, moet je eerst (met de rechter muisknop) een marker plaatsen op de ingame SA map. Als je het teleport tool daarna selecteert, zul je automatisch naar de locatie van de marker worden gezet.

De download is nog steeds HIER te vinden.

Geplaatst:
comment_1199273

Ik heb de nieuwe versie gedownload, de oude weg gehaalt, de nieuwe geinstalleerd, en het is gewoon exact het zelfde. :duh: Weet je wel zeker dat je de nieuwe versie al in de Download Database hebt gezet?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1199355
Goed werk! Deze dingen maken het missie maken een stuk makkelijker. Zijn er al plannen voor een volgende versie?

Aber natürlich. :Y

Super, ik download hem direct als ik weer op de computer zit waar mijn GTA'tje op staat. _O_ Maar toch mis ik de optie waarmee je actors in voertuigen kunt zetten...

Dat komt in de volgende update. Deze mogelijkheden vonden we belangrijker, met name de texten en het editten/deleten/selecteren van de objectives en zo. Volgende update gaan we kijken naar rijdende auto's.

Ik heb de nieuwe versie gedownload, de oude weg gehaalt, de nieuwe geinstalleerd, en het is gewoon exact het zelfde. :duh: Weet je wel zeker dat je de nieuwe versie al in de Download Database hebt gezet?

Weet je wel zeker dat je de nieuwe versie gedownload hebt? Want in het pakketje wat ik download, zit gewoon de nieuwe versie. Beetje vriendelijker mag wel hoor.

Geplaatst:
comment_1199472

Weet je wel zeker dat je de nieuwe versie gedownload hebt? Want in het pakketje wat ik download, zit gewoon de nieuwe versie. Beetje vriendelijker mag wel hoor.

Ik wil niet lullig doen, maar heb je de file niet zichtbaar gemaakt ofzo?

naamloos-7.jpg

Want qua datum te zien lijkt het niet geupdate... (?)

Ik heb hier geen verstand van, dus er is groot kans dat ik er naast zit... :7

Geplaatst:
comment_1199499

Mag ik er dan op wijze dat DYOM.zip wel degelijk gewijzigd is?

qzkrxf.jpg

Ze hebben gewoon de oude versie verwijderd, en de nieuwe toegevoegd. Als ik in de Readme kijk, zie ik ook het volgende:

Design Your Own Mission: General Dilemma v1.1
---------------------------------------------
Voor Grand Theft Auto: San Andreas
(c)2008 Dutchy3010, PatrickW en GTA-Sheep

Deze missie mod is de winnaar van de "Design [...]

Helemaal boven staat toch echt dat het Versie 1.1 is... Dus het is gewoon goed :)

(Sorry als Dutchy30 of PatrickW dit zelf wilde plaatsen)

@Hieronder: Owman, ik heb echt gefaald! :puh: Ik dacht al, "Is DYOM een winnaar van een wedstrijd? Ze hadden het toch zomaar gereleased? Het zal wel" :puh:

Bewerkt: door Beagle

Geplaatst:
comment_1199566

Sorry als ik nogal onvriendelijk over kwam. Dat hoort niet tegen mensen die hun tijd in iets leuks stoppen waar ik ook gebruik van kan maken.

Maar ik heb het nog een keer uit de database gedownload maar het is nog de oude versie. Ik heb heel de sa user files nog eens leeg gegooit (saved games gebackuped gelukkig) en op nieuw de mod geinstalleerd. Bij het opstarten staat nu inderdaat alleen maar de originele sa en DYOM maar nog is het de zelfde oude versie.

@ Beagle. Je zit te kijken bij een download genaamd DYOM General Dilema. Dat is gewoon een missie die PatrickW, Dutchy3010, en GTA-Sheep gemaakt hebben. Overigens wel een leuke missie maar wel erg moeilijk en hij crasht als je die gasten terug moet brengen.

Bewerkt: door warrock_123_321

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1199876

Het is wél de nieuwe versie.

post-33831-1229275934_thumb.jpg

Het rood geblokte deel, daar moet je op download klikken voor de nieuwe versie. Het blauw geblokte deel zijn de vorige versies. Inderdaad bij het blauwe deel staat de vorige datum, maar als je kijkt bij "laatste update" staat wel degelijk 14 december.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.