Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1199902
Het is wél de nieuwe versie.

*aangepaste screen*

Het rood geblokte deel, daar moet je op download klikken voor de nieuwe versie. Het blauw geblokte deel zijn de vorige versies. Inderdaad bij het blauwe deel staat de vorige datum, maar als je kijkt bij "laatste update" staat wel degelijk 14 december.

Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag maar welk vierkantje is rood en welke is blauw? Ik ga in ieder geval even de download knop proberen die ik over het hooft heb gezien, maar waar hij eigenlijk te groot voor is om over het hooft te zien. Excuses voor enig ongemak.

Geplaatst:
comment_1199974
Het is wél de nieuwe versie.

*aangepaste screen*

Het rood geblokte deel, daar moet je op download klikken voor de nieuwe versie. Het blauw geblokte deel zijn de vorige versies. Inderdaad bij het blauwe deel staat de vorige datum, maar als je kijkt bij "laatste update" staat wel degelijk 14 december.

Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag maar welk vierkantje is rood en welke is blauw? Ik ga in ieder geval even de download knop proberen die ik over het hooft heb gezien, maar waar hij eigenlijk te groot voor is om over het hooft te zien. Excuses voor enig ongemak.

De "Download" knop is rood. Als je op het plaatje drukt, word het vergroot en zie je het beter en duidelijker. Dus, inderdaad, je moet op de "Download" knop drukken :)

Bewerkt: door PatrickW
offtopic reclame verwijderd

Geplaatst:
comment_1200483

Nog ander foutje gevonden, bij het plaatsen van Body Armor of Health vraagt ie of je wil switchen met Y en N, maar dat kan toch niet... 0_0

Edit: En kunnen er meer tekens worden toegevoegd, want ik kan de missienaam "Agent 069 - Eat till you explode!" niet gebruiken omdat er geen streepje is en ook geen uitroepteken... :-(

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
comment_1200509
Nog ander foutje gevonden, bij het plaatsen van Body Armor of Health vraagt ie of je wil switchen met Y en N, maar dat kan toch niet... 0_0

Edit: En kunnen er meer tekens worden toegevoegd, want ik kan de missienaam "Agent 069 - Eat till you explode!" niet gebruiken omdat er geen streepje is en ook geen uitroepteken... :-(

Klopt, die helptekst linksboven is niet correct, dat zal worden aangepast in volgende versie.

Andere tekens zullen we naar gaan kijken, maar heeft wat mij betreft niet zo'n hoge prioriteit.

Geplaatst:
comment_1200789

Een hele stomme vraag misschien. Maar op welke knop moet je drukken om verder te gaan als je een missie naam of andere text intypt? Ik zie namenlijk niets staan en als ik op spatie druk komt er natuurlijk een spatie in de missie naam/text te staan en op enter gaat hij terug.

Geplaatst:
comment_1200863

Hoe kan je de 'maker' van de missie aanpassen. Want als je een missie start staat er iets van designer 'dyom'. Ik weet dat je dit in het begin kan kiezen, maar kun je het daarna nog aanpassen?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1200896
Hoe kan je de 'maker' van de missie aanpassen. Want als je een missie start staat er iets van designer 'dyom'. Ik weet dat je dit in het begin kan kiezen, maar kun je het daarna nog aanpassen?

Nee. Dit hebben we expres gedaan, om te voorkomen dat iemand een missie van iemand anders pakt, en daar zijn eigen naam bij zet.

Geplaatst:
comment_1200956
Hoe kan je de 'maker' van de missie aanpassen. Want als je een missie start staat er iets van designer 'dyom'. Ik weet dat je dit in het begin kan kiezen, maar kun je het daarna nog aanpassen?

Nee. Dit hebben we expres gedaan, om te voorkomen dat iemand een missie van iemand anders pakt, en daar zijn eigen naam bij zet.

Oke, dat is begrijpelijk... Maar bij het objectives editen worden checkpoints soms onzichtbaar als je ze edit. En checkpoints hebben nu ook een klein pijltje erboven hangen, die er eerst niet hing... :{

Geplaatst:
comment_1201189

Die pijltje hangen er alleen maar boven in design mode. Dat hebben we gedaan zodat je kunt zien welk objective "geselecteerd" is. Daar is het driehoekje namelijk geel in plaats van wit.

Objectives worden onzichtbaar tijdens het editen ?

bedoel je als je ze tijdens het editen aan het verplaatsen bent, of blijven ze onzichtbaar als je klaar bent met editen.

Dat onzichtbaar worden tijdens het verplaatsen is een bekende "feature" waar we nog even geen oplossing hebben, maar hij zou wel weer zichtbaar moeten worden als je stopt met bewegen.

Geplaatst:
comment_1201212
Die pijltje hangen er alleen maar boven in design mode. Dat hebben we gedaan zodat je kunt zien welk objective "geselecteerd" is. Daar is het driehoekje namelijk geel in plaats van wit.

Objectives worden onzichtbaar tijdens het editen ?

bedoel je als je ze tijdens het editen aan het verplaatsen bent, of blijven ze onzichtbaar als je klaar bent met editen.

Dat onzichtbaar worden tijdens het verplaatsen is een bekende "feature" waar we nog even geen oplossing hebben, maar hij zou wel weer zichtbaar moeten worden als je stopt met bewegen.

Ze zijn soms onzichtbaar tijdens het editten, en het komt alleen voor bij checkpoints... :{

Geplaatst:
comment_1201278
Die pijltje hangen er alleen maar boven in design mode. Dat hebben we gedaan zodat je kunt zien welk objective "geselecteerd" is. Daar is het driehoekje namelijk geel in plaats van wit.

Objectives worden onzichtbaar tijdens het editen ?

bedoel je als je ze tijdens het editen aan het verplaatsen bent, of blijven ze onzichtbaar als je klaar bent met editen.

Dat onzichtbaar worden tijdens het verplaatsen is een bekende "feature" waar we nog even geen oplossing hebben, maar hij zou wel weer zichtbaar moeten worden als je stopt met bewegen.

Ze zijn soms onzichtbaar tijdens het editten, en het komt alleen voor bij checkpoints... :{

Ja, zoals ik al zei, dat is een bekend feature. Als het goed is komt dit voor als je hem aan het verplaatsen bent. Dan moet je even de cursor toetsen loslaten en verschijnt hij weer.

Geplaatst:
comment_1201548

Mijn spel blijft maar crashen als ik een missie probeer te laden. Nog zonder er een te selecteren. Ik weet zeker dat ik CLEO3 geïnstalleerd hebt (ik heb er zelfs een tut over gemaakt!) maar wat doe ik fout. Ik moet zeker iets fout doen anders kunnen andere mensen hun missies ook niet meer openen.

Waarom staat deze mod trouwens nog niet op PatrickW modding? Hij heeft hier toch ook aan meegewerkt?

Bewerkt: door warrock_123_321

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.