Jump to content

Texture problemen en oplossingen gevonden :)

Geplaatst:
comment_1187975

Texture problemen en oplossingen gevonden :).

Ik wou dit even delen met de gta-forums.

Ik had dit spel gekocht voor de PC en was ook 1 van de ongelukkigen die een texture-probleem had op mijn Geforce 8800 GTS.

er zijn 2 soorten texture problemen waarvan ik "mogelijk" voor jullie een werkende oplossing voor heb.

1. Je ziet meteen geen textures vanaf het begin van het spel, dus alleen maar ramen, objecten en lichtjes.

Om dit op te lossen moet je het volgende doen.

- Verwijder je ATI of NVIDIA drivers op de normale manier via configuratiescherm -> software

- Verwijder ook Rivatuner als je die eventueel geinstalleerd heb.

- ga naar Safe Mode en draai "Driver Sweeper" , die kan je downloaden van www.guru3d.com

- draai daarna voor de zekerheid ook "Crap Cleaner" die is te downloaden van www.ccleaner.com

- installeer daarna de laatste drivers voor je videokaart

Start je windows weer op in de normale mode en het zou dan moeten werken.

2. Je ziet texture pop-ins, objecten / muren die verdwijnen en verschijnen als je je camera draait in het spel, en nog erger zelfs na 10 - 20 minuten eventueel dat je textures compleet verdwijnen!! (Dit is het probleem wat ik had). En dan hou je alleen nog maar auto's, objecten en lichtjes over.. tijdelijke oplossing is ALT+TAB en terug maar ook dat werkt maar voor 5 minuten.

- In Vista heb ik hiervoor geen oplossing kunnen vinden, dit heeft iets denk ik met Vista <-> GTA4 te maken

- In mijn XP werkt het PRIMA, geen texture popins niks, alles werkt gewoon veel meer details, textures laden ook niet ik kan eindeloos in de verte kijken zonder dat er iets ingeladen word, helaas draait GTA4 wel ietsjes trager in XP. Ik raad je aan om het in XP te proberen als je specifiek ook dit probleem heb.

Ik hoop dat dit werkt voor jullie. :tu:

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1189243

Goed topic!

Kan je mij misschien helpen. Ik heb de Nvidia GF9600GT en ik heb even die driver nummer ofzo gecheckt: 7.15.11.8048. Bij mij loopt hij om de 5 minuten vast en moet ik het systeem restarten.

Deze videokaart is net nieuw en bij de winkel zeiden ze dat ik eerst de oude videokaart driver moest verwijderen maar ik keek bij software en daar stond niks bij dus dat heb ik laten staan als het er nog op stond. Ik heb nu wel de nieuwste driver updates.

LJ

Geplaatst:
comment_1189423
Wat voor type Acer heb je. Model?

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Acer Aspire 7720

Maar er zijn zoveel keuzes, ik weet echt welke ik moet hebben.

Wat is het? Travelmate of Aspire? Jij hebt een laptop, in één van die lijstjes moet je maar zoeken naar 7720... Dan moet je onder driver and uttilities die "VGA-..." downloaden. Veel kun je niet verkeerd doen.

Die nieuwe driver voor GTA zegt dat het niet compatibel is met mijn kaart... riiiiight. Nvidia 9500GS.

Bewerkt: door Utopia

Geplaatst:
comment_1189450
Wachten op de patch is idd de beste optie zowieso voor iedereen.

Maar wat voor videokaart heb je dan?

NVIDIA GeForce 9300M GT

Ik heb al drivers gehad maar die kon ik simpel weg niet installeren :S

Naja, ik wacht gewoon op die patch.

http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us

Hij scant daar welke videokaart je hebt, en zoek dan de nieuwste drivers voor je daar.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1190354

167.46 is de laatste versie op acer.com maar die had je al idd.

je kan idd naar http://www.laptopvideo2go.com/drivers of www.nvidia.com gaan en daar een driver-scan uitvoeren om te kijken wat de nieuwste versie is.

www.guru3d.com is ook een goeie website om even te zoeken.

Helaas is het allemaal niet weer anders met laptops enzo die geforce m series..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.