Jump to content
Geplaatst:
comment_1188880

Hey iedereen,

Ik was zo eens op internet aan het rondkijken, en zag, dat het mogelijk is om je eigen pc te maken,

Alleen, is dit een goed idee? en bespaar je er geld mee?

En, wat voor hardware zou er het beste inkunnen, en wat Moet erin zitten, omdat hij anders niet werkt?

Fedmas

• Reacties 47
  • Bezichtigingen 2.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1193802

genoeg sites

www.pcglobe.nl

www.alternate.nl

www.azerty.nl

en nog wat googlen doet wonderen, check ook de sites van de winkels in je buurt, gewoon zelf veel gaan zoeken en kijken waar het het goedkoopst is in het totaal, Windows XP ondersteund alleen 4gb als je de 64bit versie hebt, windows vista ondersteund standaard 4gb.

Keuze van je windows is persoonlijk, ben je iemand die alles wilt laten doen door je OS zou ik windows vista pakken, doe je liever meer dingen zelf zou ik XP pakken :)

Geplaatst:
comment_1193818

dat games later beter zijn voor vista is onzin, alles draait bij mij nog perfect op XP, heb zelf vista op me laptop zat er OEM op maar ben er niet erg over te spreken, vind het totaal niet gebruiksvriendelijk maargoed ik doe dan ook het liefst alles zelf, zoals updaten etc.

Geplaatst:
comment_1193879

xp is beter, met games in de toekomst is vista ook stom om te keizen, over ongeveer 1 jaar komt windows 7 uit en is dus vista ook niks waard. XP ondersteuning loopt doot tot ergens 2009 en tot die tijd zullen spellen met xp en vista compatibel werken. XP maakt je pc ook efficienter omdat het alle hardware meer gebruikt kan worden bij games en die dus soepeler lopen. Het enige spel dat ik ken dat geen xp ondersteund is halo 3, maar dat is de enigste. xp is goedkoper dan vista dus het scheelt een hoop geld en slechts een paar spellen zullen er later niet op werken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1193892

xD, xp erop dus. Okee, jullie hebben me overtuigt, ik bedenk me net, dat ik, als het goed is, nog ergens in een donker hoekje xp heb liggen :), maar, welke processor raden jullie me aan?

Fedmas

Bewerkt: door fedmas

Geplaatst:
comment_1193901
xD, xp erop dus. Okee, jullie hebben me overtuigt, ik bedenk me net, dat ik, als het goed is, nog ergens in een donker hoekje xp heb liggen :), maar, welke processor raden jullie me aan?

Fedmas

Het ligt er aan wat je wilt.

Je kan een Core 2 Duo nemen, als je denkt zo als vele hier op het forum dat die het meest zijn geschikt voor games.

Ik zelf ben verder gegaan voor een Intel Core 2 Quad Q9450 (~2,66 ghz per core) zelf ben ik van plan mijn Asus Silent Square Evo er af te halen en een andere cooler er op en dan mijn processor over te clocken tot 3.2 of 3.4 Ghz per core.

Ik zelf vind de Quad Cores, 1 van de beste processors zijn lekker stabiel, en voor games toch fantastisch :).

Bewerkt: door Nemean^inf

Geplaatst:
comment_1193902
XP ondersteuning loopt doot tot ergens 2009

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar Microsoft komt nog tot 2014 met ondersteuning voor Windows XP. In 2009 zal inderdaad de eerste stap richting vermindering plaatsvinden, maar dat is nog altijd voldoende ondersteuning voor de meeste gebruikers. Overigens zal XP langer ondersteund worden dan Vista (volgens mij tot 2012).

Maar goed, daar hebben we een heel ander topic voor. Hier weer verder over de pc van fedmas. :)

Geplaatst:
comment_1193904

zou gaan voor een C2D, zoals de E8400 of E8500 of E8600 wat het beste in je budget valt, mocht je echt wat afweten van overclocken ( moet je nooit aan beginnen als je er niks van snapt ) dan zou ik een quadcore kiezen zoals de intel Q6600 die kun je goed overclocken van de 2.4ghz naar 3.6 ghz :)

Geplaatst:
comment_1193969
Hey,

en de Geluidskaart?

Of is die niet nodig dan?

Fedmas

Onboard geluidskaart, en die is vaak goed genoeg. Tenzij je duur wilt doen en een Creative in wilt bouwen ;).

Als ik jou was zou ik een beeldscherm bij je lokale computer boer halen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.