Jump to content
Geplaatst:
comment_1192560

Voordat je GTA IV voor de PC kan spelen moet je eerst natuurlijk het spel installeren, maar dit is een groot gedoe als je niet snapt wat je moet doen, daarom leek het me handig om deze tutorial te maken zodat mensen makkelijk en snel van start kunnen gaan met GTA IV op de PC.

1. Voordat je GTA IV speelt moet je eerst Rockstar Social Club installeren, dit gaat makkelijk door CD1 in de drive te doen, je volgt de stappen en klaar.

2. Als je dat gedaan hebt word je als het goed is automatisch doorverbonden naar de site van Rockstar Social Club (Afbeelding hieronder) waar je een account aan moet maken, zonder een account kun je GTA IV niet installeren, de account zelf gebruik je alleen voor het uploaden van verschillende filmpjes die je gemaakt hebt of voor het online spelen van GTA IV, maar zonder dit account zul je GTA IV niet op je PC geïnstalleerd krijgen.
    GTA-4.jpg

3. Na het installeren en aanmelden op de Rockstar Social Club site (Afbeelding hierboven) kun je beginnen met het installeren van GTA IV, plaats DVD-CD1 in je drive en volg de instructies, halverwege krijg je een schermpje dat je DVD-CD2 erin moet doen, dit doe je en je klikt op 'OK'. Aan het einde van de installatie vraagt hij weer of je DVD-CD1 er in doet en sluit de installatie af.

4. Nu kun je GTA IV starten door op de Rockstar Social Club icoon te klikken en dan op 'PLAY' de drukken in het schermpje dat je voor je neus krijgt. Je moet nu de installatie code invoeren die achterop je manual ziet. Nu kun je het spel starten.
    GTA-3.jpg

5. Bij het opstarten van het spel krijg je het hoofdmenu, als je op 'START' klikt word je gevraagd om een LIVE ID, dit kan je gewone MSN account zijn, je kunt nu je LIVE ID invullen, als het nog niet geactiveerd is voor Windows Live zal er aan je gevraagd worden of je een gamertag wilt aanmaken, klik hier op ja, en dan krijg je weer een nieuw scherm waarbij je weer op ja klikt.
    GTA-1.jpg

6. Je zult je nu doorverwezen worden naar Microsoft site (of klik hier) waar je een nieuw ID kan aanmaken of je bestaande ID kan gebruiken, jij moet als het goed is alleen jou LIVE ID activeren als je al een LIVE ID hebt, als je niet ouder dan 18+ invult zul je onder ouderlijk toezicht gezet worden en moet je een account van 1 van je ouders invullen, als je dit doet kan 1 van je ouders zich aanmelden op dezelfde site en kan hij/zei selecteren wat jij wel of niet mag op GTA IV online, om grote problemen te voorkomen raad ik je aan om 18+ in te vullen. je account doe je aan de rechter kant op de screen hieronder, om in te loggen gebruik je de linker kant.

GTA-2-1.jpg

7. Als je je Live ID nu hebt geactiveerd op de site van xbox dan kun je je nu in de game aanmelden, de eerste keer krijg je een scherm tevoorschijn waarin je je moet aanmelden. (eerste scherm hieronder) Eenmaal aangemeld zul je je vaker aan moeten melden, maar zul je in het lijstje staan en hoef je alleen maar op je naam te klikken. (tweede scherm hieronder)
    GTA-6.jpg

GTA-5.jpg

Als je je niet via een LIVE ID inlogd in GTA IV kun je je verhaal niet opslaan, dus neem even snel de tijd en ga daarna gewoon gezellig aan de slag, kom je ergens niet uit, vraag het gerust, er zijn zat mensen die vast wel helpen. Ik hoop dat je met deze tutorial sneller zult kunnen aanmelden en het sneller kunnen installeren van GTA IV!

Bewerkt: door 2fast{0}

• Reacties 131
  • Bezichtigingen 55k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1343158

Hallo,

Ik kocht het spel GTA IV voor mijn kleinzoon. Hij heeft een redelijke computer die dit spel moet kunnen draaien.

Hij heeft echter geen Internetverbinding. Dit maakt zoals ik heb begrepen installatie wel moeilijker.

Vooral omdat de toelichting op de Site alleen in het Engels is geschreven.

Je begrijpt het al: Ik ben geen kampioen in de Engelse taal. Daarom wil ik vragen of er ergens bij een lid een Nederlandse Installatiehandleiding bestaat voor computers die niet op Internet zijn aangesloten.

Bij voorbaat dank

Nicoetbun

Geplaatst:
comment_1348025
Ik heb um gedownload maar hoe installeer ik dat dan?

Want in de tut staat het met cd1 en cd2 maar die heb ik niet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hem installeer?

Aangezien je hem gedownload hebt kunnen wij je niet helpen aangezien dit tegen de regels is (zie warez). Koop GTA IV in de winkel (kan je al voor 30 euro krijgen) en dan kan je het zonder problemen, legaal, spelen. ;)

Geplaatst:
comment_1354439

als ik me cd 1 in me computer doe krijg ik een scherm waar ik niks van snap

ik krijg wel het logo te zien maar er staan allemaal rare tekens en 2 knopjes onderin staat ook niks zodat ik niet weet wat ik moet doen als ik op de linkse druk gaat het weg en als ik op de rechter druk gaat hij gta sociaal club installeren en dan krijg ik deze tekst op het einde : http://www.gtagaming.com/forums/showthread.php?t=111429

snap er niks van hoe moet ik dit oplossen?

Geplaatst:
comment_1354547
Ik had GTA al op mijn pc staan maar omdat hij schoongemaakt moest worden (anders was ie echt heel sloom) moest GTA IV er ook af. Maar als ik nou disc 1 erin stop krijg ik dit:

En waar ik ook op klik er gebeurt maar niks :duh:

ik heb precies het zelfde???? er gebeurt bij mij ook niks en kan hem ook niet linken met me gamertag heb ik diue?

>>> Door Hanneswasco: Afbeelding uit quote verwijderd, gelieve dit in het vervolg zelf te doen.<<<

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1373565

Ik heb een probleem:

mijn Rockstar Games Social Club is wel geinstalleerd, en ik had al een account voordat ik de computer opnieuw installeerde vanwege traagheid enzo, maar nu zegt een installatievenster dat mijn systeem incompatible is :(.

Aub plz help, ik heb het hard nodig, als iemand mij helpt, maak ik een sig of banner voor je :dans:.

Geplaatst:
comment_1373837
Vergat ik even te zeggen lol, ik heb de stomste OS van de wereld: Vista :7

lees aub ff ja?

Ik zeg dat je dan Service pack 1 moet downloaden, ik neem aan dat je google hebt, typ dat ff in en kies een link van microsoft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.