Geplaatst: 11 december 200816 jaren comment_1195823 Hoi, Ik nog eens , waarschijnlijk bestaat er al zoiets maar ik zo dus een mod willen maken om i am legend na te doen, i khad gedacht dat het script alle auto's in de buurt controleert , deze stop zet en de driver eruit haalt zodat het lijkt alsof ze achter gelaten zijn. Ook dat de voetgangers je aanvallen maar geen wapens hebben en de politie dus ook niet als dat mogelijk zou zijn. Is er iemand die zo al een paar codes voor de hierboven beschreven zaken te verichten weet. Waarschijnlijk een soort checkfield dat met bepaalde offsets werkt om zo de rijdend auto's te controleren enzo. En dan nog iets dat de voetgangers je laat aanvallen , ook als je in je auto zit. Greetz, Extron --------
Geplaatst: 11 december 200816 jaren comment_1195883 Vet idee Maar dat gaat je ook zelf lukken? Lijkt me veel werk als ik een SCM tutorial lees en dan dit lees. PS: wat ik wel zou doen, is IPV een SCM mod een CLEO3 mod. Dan hoef je tenminste geen nieuw spel te starten als je de mod wilt gebruiken. Veel succes!
Geplaatst: 11 december 200816 jaren Auteur comment_1195952 PS: wat ik wel zou doen, is IPV een SCM mod een CLEO3 mod. Dan hoef je tenminste geen nieuw spel te starten als je de mod wilt gebruiken. Ja ging ik zoiezo doen want ik heb nog nooit in scm geprogrammeerd allen in cleo3, waarschijnlijk geen verschil tussen de twee maarja:p Greetz, Extron --------
Geplaatst: 11 december 200816 jaren comment_1196062 Nope, het enige verschil is dat je CLEO 3 moet installeren (de library) en dat je bij SCM een nieuw spel moet starten. PS, welke toetsen combinatie ga je gebruiken? Handig als het een beetje exclusieve is, ik heb nu ook al een probleem: Als ik een CLEO wil activeren, activeer ik er gelijk nog eens 3, omdat die dezelfde toetsencombo hebben.
Geplaatst: 11 december 200816 jaren Auteur comment_1196316 Nope, het enige verschil is dat je CLEO 3 moet installeren (de library) en dat je bij SCM een nieuw spel moet starten. PS, welke toetsen combinatie ga je gebruiken? Handig als het een beetje exclusieve is, ik heb nu ook al een probleem: Als ik een CLEO wil activeren, activeer ik er gelijk nog eens 3, omdat die dezelfde toetsencombo hebben. Wel ik denk van mijn mod zo te maken dat hij direct geactiveert is vanaf het spel start, omdat ik waarschijnlijk bij popcycle ook dingen zal moeten veranderen in de data folder dus zou het anders niet goed zijn. Tenzij je via cleo kunt zorgen dat hij midden in het spel een andere popcycle raad maar dat denk ik niet. Nja ik ga zorgen dat er geen politie en gangmembers ofzo rondlopen omdat deze wapens hebben en dat voor een soort van zombie niet gepast is en ook moet ik maken dat er overdag niemand buiten loopt en dat kan je instellen in die popcycle dus . Nu ik eraan denk die popcycle is waarschijnlijk alleen de auto's , dan zal het een andere file zijn. En dus de auto's mogen wel blijven rijden alleen als er een auto gededecteerd word moet deze stil gezet worden door het script en de bestuurder moet verdwijnen dus als iemand daar iets voor weet hoe ik dit het beste script gelieve even te melden. P.s.: als je eventuele ideeen of verbeteringen hebt voor wat ik denk mag je dat ook altijd even vermelden. Bedankt Greetz, Extron -------
Geplaatst: 11 december 200816 jaren comment_1196357 Nope, het enige verschil is dat je CLEO 3 moet installeren (de library) en dat je bij SCM een nieuw spel moet starten. Correctie: Bij SCM Scripting zijn de Details anders dan bij CLEO Scripting. En je hoeft idd geen New Game te starten
Geplaatst: 11 december 200816 jaren Auteur comment_1196469 hoi, Kan er mij iemand wat meer uitleg geven omtrent deze code : 09C0: 37@ = get_random_car_in_area 79@ 81@ 80@ 82@ 1.0 with_actors -1 Ik versta dat het een random auto zoekt in de area met de hoekpunt daar die vars maar wat betekent die with_actors -1 , wilt dit zeggen welke soort bestuurder het is en -1 betekent dan gelijk welke bestuurder ? Greetz, Extron --------
Geplaatst: 11 december 200816 jaren comment_1196523 Inderdaad , de waarde -1 wil in dit soort gevallen meestal zeggen "maakt me niet uit". Je moet met die opcode wel even oppassen. je moet vooraf die eerste variabele een waarde geven (meestal gebruikt R* hioervoor ook -1), want deze opcode veranderd de waarde van die variabele alleen als er echt een auto gevonden wordt. Wordt die niet gevonden dan houdt hij gewoon de oude waarde. Na zo'n opcode kun je dat testen of hij nog steeds de waarde -1 heeft, zoniet, dan is het een gevonden auto, waar je het een en ander mee kunt doen.
Geplaatst: 11 december 200816 jaren Auteur comment_1196548 Ok bedankt, Extron ------- Nog een vraag maar dan over ingame. Weet toevallig iemand de exate uren van wanneer het dag word en wanneer het nacht word , dus dat het donker en klaar wordt op san andreas. Zodanig dat die zombies ook alleen maar snachts buiten komen want ze kunnen niet tegen uv straling , voor wie dat nog niet wist. Greetz, Extron
Geplaatst: 11 december 200816 jaren comment_1196590 Alsjeblieft zeg, ga even in SA en bekijk het zelf eens.
Geplaatst: 11 december 200816 jaren Auteur comment_1196606 Sorry hoor, ik heb geen zin om daar 24 min rond te sjollen om dat te weten , als er toevallig iemand het wist. Kan ik soms wat hulp krijgen bij deze codes : 05E2: AS_actor 24@(25@,16i) kill_actor $PLAYER_ACTOR 0850: AS_actor 24@(25@,16i) follow_actor $PLAYER_ACTOR 048F: actor 24@(25@,16i) remove_weapons Ik weet wat ze doen alleen niet hoe te gebruiken , dus wat moeten de variabelen voorstellen ? En deze codes gaan over pedestrians dus niet over de player_actor zelf. Greetz, Extron -------
Geplaatst: 11 december 200816 jaren comment_1196734 05E2: AS_actor 24@(25@,16i) kill_actor $PLAYER_ACTOR 24@(25@,1i) is gewoon een variabele (1 geheel, wat moeilijkere scm). $PLAYER_ACTOR is ook en variabele, een andere actor dus. Je wilt hierbij dat een gedefinieerde actor (de eerste variabele) de andere actor (tweede variabele) vermoord/aanvalt. 0850: AS_actor 24@(25@,16i) follow_actor $PLAYER_ACTOR Opnieuw zijn dit twee variabelen (net als hierboven), maar in dit geval moet de eerste actor de tweede actor achtervolgen. Als de tweede actor wegloopt, zal de eerste actor er dus achterna gaan. 0048F: actor 24@(25@,16i) remove_weapons Net als hierboven is de 24@(25@,16i) 1 variabele. Je zegt hierbij dat de gedefinieerde actor alle wapens kwijt moet raken. En deze codes gaan over pedestrians dus niet over de player_actor zelf. Fout. Pedestrians zijn random actors, dit zijn gedefinieerde actors. En voor elke variabele kan je Player Actor weg zetten, maar natuurlijk niet 2 in 1 opcode (zichzelf achtervolgen of vermoorden is nogal moeilijk).
Geplaatst: 12 december 200816 jaren Auteur comment_1196919 Oke bedankt, nja ik zit met veel vragen voor deze mod omdat ik sommige dingen nog nooit heb gedaan zoals het volgende. Ik heb hier het bestand clothes.dat en daarin staat er wat alle peds dragen dus moest ik nu 2 soorten kleren aanpassen naar zombie kleren en dan bij iedereen de naam van mijn 2 aangepaste kleren zetten dus bij vrouwen de ene naam mannen andere , zou dit dan werken ? Normaal wel maar wat ik echt wou weten is of deze kleren te vinden zijn in gta3.img? Greetz, Extron --------
Geplaatst: 12 december 200816 jaren comment_1196941 Oke bedankt,nja ik zit met veel vragen voor deze mod omdat ik sommige dingen nog nooit heb gedaan zoals het volgende. Ik heb hier het bestand clothes.dat en daarin staat er wat alle peds dragen dus moest ik nu 2 soorten kleren aanpassen naar zombie kleren en dan bij iedereen de naam van mijn 2 aangepaste kleren zetten dus bij vrouwen de ene naam mannen andere , zou dit dan werken ? Normaal wel maar wat ik echt wou weten is of deze kleren te vinden zijn in gta3.img? Greetz, Extron -------- Als je het bestand goed hebt gelezen, zou je dit als eerst opmerken: # # file: clothes.dat # description: File listing cutscene replacements for clothes models and rules # about what clothes models can be used with what # Hier staat alleen de speciale outfits, en welk kledingstuk bij welke mag. Dit geld dus alleen voor CJ. Alle Peds zijn vaste modellen, vaste textures. Als je wil dat iedereen hetzelfde draagt, kan je het beste één man en één vrouw modden, zodat ze er als zombie uitzien en die models gebruiken bij alle andere peds.
Geplaatst: 12 december 200816 jaren Auteur comment_1196954 Oke bedankt,nja ik zit met veel vragen voor deze mod omdat ik sommige dingen nog nooit heb gedaan zoals het volgende. Ik heb hier het bestand clothes.dat en daarin staat er wat alle peds dragen dus moest ik nu 2 soorten kleren aanpassen naar zombie kleren en dan bij iedereen de naam van mijn 2 aangepaste kleren zetten dus bij vrouwen de ene naam mannen andere , zou dit dan werken ? Normaal wel maar wat ik echt wou weten is of deze kleren te vinden zijn in gta3.img? Greetz, Extron -------- Als je het bestand goed hebt gelezen, zou je dit als eerst opmerken: # # file: clothes.dat # description: File listing cutscene replacements for clothes models and rules # about what clothes models can be used with what # Hier staat alleen de speciale outfits, en welk kledingstuk bij welke mag. Dit geld dus alleen voor CJ. Alle Peds zijn vaste modellen, vaste textures. Als je wil dat iedereen hetzelfde draagt, kan je het beste één man en één vrouw modden, zodat ze er als zombie uitzien en die models gebruiken bij alle andere peds. Nja viel mij ook te binnen alleen niet meer bijgeschreven dat het al goed was. Nu dat modden heb ik totaal geen idee van dus eerst nog mijn cleo mod wat bijwerken. Ik heb deze code erin gestoken : 0332: set_actor 11@(10@,16i) bleeding 1 048F: actor 11@(10@,16i) remove_weapons 07DD: set_actor 11@(10@,16i) temper_to 100 0850: AS_actor 11@(10@,16i) follow_actor $PLAYER_ACTOR 05E2: AS_actor 11@(10@,16i) kill_actor $PLAYER_ACTOR Dus 11@(10@,16i) is een actor rond de player_actor met een radius van 120 en ja je ziet wel wat er gebeurt alleen vind ik dat het lopen nogal traag gaat en ze zijn bang als ik erop richt met mijn wapen , ik heb de fear van iedere persoon op 0 gezet, weet iemand hoe ik dit oplos en ze eventueel vlugger kan laten lopen. Greetz, Extron --------
Geplaatst: 12 december 200816 jaren Auteur comment_1197048 Alles werkt behalve dat als ik een paar actor doodschiet ze blijven lopen en daardoor komer er geen nieuwe actors , weet iemand hoe ik kan checken of een actor dood is en hoe ik ze kan verwijderen dan ? Greetz, Extron -------
Hoi,
Ik nog eens , waarschijnlijk bestaat er al zoiets maar ik zo dus een mod willen maken om i am legend
na te doen, i khad gedacht dat het script alle auto's in de buurt controleert , deze stop zet en de driver
eruit haalt zodat het lijkt alsof ze achter gelaten zijn.
Ook dat de voetgangers je aanvallen maar geen wapens hebben en de politie dus ook niet als dat mogelijk
zou zijn.
Is er iemand die zo al een paar codes voor de hierboven beschreven zaken te verichten weet.
Waarschijnlijk een soort checkfield dat met bepaalde offsets werkt om zo de rijdend auto's te controleren
enzo. En dan nog iets dat de voetgangers je laat aanvallen , ook als je in je auto zit.
Greetz,
Extron
--------