Jump to content
Geplaatst:
comment_1196636

Woensdag 10 december 2008 heb ik GTA 4 (PC) gekocht.

Voordien goed gekeken naar de systeem eisen en vergeleken met mijn computer.

Microsoft Windows XP

Media Center Edition

Service Pack 3

Dell Inspiron XPS M1710

Intel® Core™2 CPU

T7200 @ 2.GHz

1.99 Ghz, 2.00 GB of RAM

NVIDIA GeForce Go 7900 GS

Memory Size: 256 MB

Version 5.71.22.16.13

1920x1200 True Color (32bit), 60 Hertz

Dan heb ik SP3 geüpdate, en nadien GTA kunnen installeren.

Een vlotte installatie, zonder enig probleem of Error.

Zelfs bij het opstarten en laden van het spel krijg ik geen enkele foutmelding te zien.

Allemaal positief dus.

Maar dan begon de ellende!!!

(1) Bij het instellen van de Graphics kreeg ik deze foutmelding: “RESOURCE USAGE 241/216 MB” WARNING: YOUR GRAPHICS SETTINGS ARE NEAR, OR EXCEED, THE SUGGESTED RESOURCE LIMITS FOR YOUR SYSTEL. IT IS RECOMMENDED THAT YOU REDUCE YOUR GRAPHICS SETTINGS IN ORDER TO RUN THE GAME OPTIMALLY.- Eigenaardig, want mijn geheugen is toch veel meer dan 216 MB (zie boven)?!

- Inmiddels zou ik hier al een oplossing voor gevonden hebben door een nieuwe snelkoppeling te maken met als doel = "C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestriction

Hier door kan ik toch mijn graphics aanpassen naar de gewenste grote.

- Gevonden dankzij = http://www.gtaforum.nl/index.php?act=Print...247&t=87924

(2) En dan het ergste probleem.

Het spel laadt zonder probleem en dan zie ik de wagen staan aan een pier ergens in de haven. Erg goed kan ik het allemaal niet zien. Enkel de radar is gedetailleerd weergegeven. Geluid hoor ik perfect, ik kan alle besturingen uitvoeren, … Het beeld trekt nergens op!!! Slechts enkele schaduwen en lichten zie ik (zie afbeelding). Met de muis de camera doen bewegen verloopt best snel, maar niet honderd procent vloeiend.

post-104598-1229028690_thumb.png

Is dit dan het beruchte probleem met de 7900 Nvidia series?

Ik heb hier iets van gelezen op de Rockstar Games – Support Home website --> http://www.rockstargames.com/support/req_support_detail.php?product=275%2C3%2CGrand+Theft+Auto+IV%2CPC%2CRockstar_Games%2Cgta4&submit=Submit

GTA heeft het ook over Nvidia 180.48? Is dit een update voor je grafisch kaart?

Ik heb al veel gelezen over mogelijke patches die te dowloaden zijn, maar de officiële ben ik nog niet tegengekomen. Wanneer is Nvidia of GTA van plan dit openbaar te stellen?

Ik weet dus niet wat ik precies moet gaan downloaden. Voor alle duidelijkheid, ik heb nog geen patch of update gedownload voor Nvidia of GTA.

Hopelijk kunnen jullie mij en vele andere mensen helpen met dit probleem.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1200398
Hee Pablo..

Ik heb dus dezelfde videokaart als jou op mijn pc.

Ook een Geforce 7900 GS.

Ik had het spel geinstalleerd en de 180.84 driver geinstalleerd, en dan kan ik het spelen op 768 x 1024.. opzich kan je t dan wel spelen, maar het is niet mooi.

Na die patch is het alleen maar erger geworden, en zie ik continue zwarte balken en blokken overal in mn beeld vloeien..

Heb t spel nu al 3 keer opnieuw geinstalleerd, maar niks werkt.. heb echt alles zo nu wel geprobeert..

Dus door die GTA patch is alles erger geworden.

Ik ga nu eerst eens de Nvidia 180.84 driver installeren.

Nadien indien nodig die van GTA zelf...

Geplaatst:
comment_1200430

Ik heb hetzelfde probleem, alles heb ik al geprobeerd (volgens mij) alleen niks helpt.

Ik zal dit topic goed in de gaten gaan houden.

Ik hoop dat hiervoor gauw een oplossing gevonden zal worden.

BvD

Dave

post-12565-1229338977_thumb.jpg

Bewerkt: door davesanandreas

Geplaatst:
comment_1200913
Heeft de Nvidia driver 180.84 invloed op andere software, games en prestaties van je pc?

Ik moet wel zeggen dat mn muis raar doet. Als ik in windows naar mappen wil gaan, dan kan ik het af en toe niet openen.. of ik moet het dan openen met mn rechtsmuisknop.

Net alsof ik mn muis ineens heb ingesteld voor linkshandigen..

Dus ik vind het maar raar.. ik ga zo mn computer maar even scannen of ik een evt virus heb.. Maar onderhand probeer ik alles van mn windows te updaten om te zorgen dat GTA goed loopt.. dus misschien komt het wel door een programma of update wat tot fouten leidt..

Maar verder doen mn andere games het naar behoren.. Dus veel verder komen we niet!

Geplaatst:
comment_1201355

Bij mij werkt het spel redelijk goed behalve dat ik dus geen dieptezicht heb en totaal de baan niet zie, patch is geinstalleerd heb ook de nVidia Driver Update (beta) geinstalleerd en nu krijg ik de foutmelding TEXP70 kan iemand me hier mee helpen hoe kan ik dit oplossen heb ook een Geforce 7900 GS dank jullie als er een oplossing voor dat schaduw probleem moest gevonden zijn ook altijd welkom

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.