Jump to content
Geplaatst:
comment_1206200

Als ik bij GTA IV kijk zie ik nergens zoals bij SA iets staan van "Modding" ofzo, misschien een tip aan de moderators om dit eens toe te voegen? Ik zal het voorlopig even in dit topic plaatsen.

Ik heb naast mijn heavy car mod nog een modje gemaakt, dit om misschien het realisme nog een klein tikje te verhogen. Bij mijn GTA IV's op PS3 en PC zie ik nergens bussen rondrijden, enkel op Star Juncion en aan de luchthaven zie je er staan. Maar rondrijden maar heel zelden of nooit. Ik heb bij deze dat even aangepast dat er verspreid door de stad ook bussen rijden!

Mod Downloaden zit in bijlage.

Screen:

naamloosca1.jpg

wtc

:cya:

GTA_IV_Busses.zip

Bewerkt: door wtc

  • Reacties 264
  • Bezichtigingen 20.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1226411

wtc, ik zat net eens rond te rijden met de Taxi maar kwerd achterna gezeten door de politie dus ze schoten mijn banden lek.

Op een gegeven moment reed ik door gras heen op mijn 4 velgen en ontdekte dat mijn velgen nu diepe groeven in het gras maakten.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je de sneeuw op de een of andere manier dik kan maken en de codes en etc. van die groeven van het gras kunt opsporen dan kun je in Béta 8 ofzo een echt trackingspoor voor auto's en sneeuw maken :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1226522

@ -Haakon-:

Dank voor de tip! Maar zoals grandpa ook al zei ben ik niet zo'n krak in coding! ;) Maar dit betekend niet dat ik het niet ga proberen! Ik werk eerst alles qua textures af, (wat soms al moeilijk genoeg is) en zie daarna wat ik nog kan doen! ^_^

wtc

Geplaatst:
comment_1226697
@ -Haakon-:

Dank voor de tip! Maar zoals grandpa ook al zei ben ik niet zo'n krak in coding! ;) Maar dit betekend niet dat ik het niet ga proberen! Ik werk eerst alles qua textures af, (wat soms al moeilijk genoeg is) en zie daarna wat ik nog kan doen! ^_^

wtc

Ok is goed ;)

Maar als je hulp nodig hebt met iets dan weet je me te vinden ;)

Geplaatst:
comment_1226699

Niko ging langs de kapper :puh:

nikofaceds0.png

gemaakt met sparkiv en photoshop

de texture die je zal moeten verplaatsen staat bij

Grand Theft Auto IV/pc/models/cdimages/playerped.rpf -> head_diff_000_a_whi.wdt -> head_diff_000_a_whi

post-72936-1231102910.png

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1228564
Ik heb nu een probleem.

Als ik een textures verander komt de oude kleur terug als ik het voorwerp met een bepaalde hoek bekijk.

Iemand een idee hoe ik dit kan voor komen?

Welke textures heb je precies veranderd, met wat heb je ze vervangen en met welk programma?

Geplaatst:
comment_1228789

Voorlopig is er nog niet echt veel modbaar. Dit komt natuurlijk omdat het spel nog maar een maandje uit is. Niet getreurt, alles gaat zeer snel nu (met tools creëren enzovoort). Het is nu gewoon een kwestie van tijd.

Wat er al te modden valt/ wat er al bestaat:

  • Scripten is mogelijk op 2 manieren: ALICE en aru's C++ hook. ALICE werkt ongeveer hetzelfde als CLEO, aleen dan in plaats van op basis van SCM taal, is ij op LUA gebaseert. De C++ is iets anders. Deze heeft een source code die als basis dient om te injecten.
  • Texture mods kunnen gemaakt worden, (met SparkIV en Open IV). Let wel op dat je aleen met OpenIV de textures kan exporteren (voorlopig aleen nog maar Level 1 detail.
  • Er zijn model vieuwers, en ook een 3DS Max import script. Aleen zijn deze nog in erg primitieve status, dus oncorrecte normals, geen UV's en onstabiel importeren. Het duurt nog een tijdje voordat er export scripts komen, aangezien er weinig mensen hier aan bezig zijn.
  • En natuurlijk alle data files enzovoort van GTA4.

Tutorials voor GTA4 zullen er komen waneer er nood voor is, wat nog niet meteen is..

DaBeast.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1234176
Voorlopig is er nog niet echt veel modbaar. Dit komt natuurlijk omdat het spel nog maar een maandje uit is. Niet getreurt, alles gaat zeer snel nu (met tools creëren enzovoort). Het is nu gewoon een kwestie van tijd.

Wat er al te modden valt/ wat er al bestaat:

  • Scripten is mogelijk op 2 manieren: ALICE en aru's C++ hook. ALICE werkt ongeveer hetzelfde als CLEO, aleen dan in plaats van op basis van SCM taal, is ij op LUA gebaseert. De C++ is iets anders. Deze heeft een source code die als basis dient om te injecten.
  • Texture mods kunnen gemaakt worden, (met SparkIV en Open IV). Let wel op dat je aleen met OpenIV de textures kan exporteren (voorlopig aleen nog maar Level 1 detail.
  • Er zijn model vieuwers, en ook een 3DS Max import script. Aleen zijn deze nog in erg primitieve status, dus oncorrecte normals, geen UV's en onstabiel importeren. Het duurt nog een tijdje voordat er export scripts komen, aangezien er weinig mensen hier aan bezig zijn.
  • En natuurlijk alle data files enzovoort van GTA4.

Tutorials voor GTA4 zullen er komen waneer er nood voor is, wat nog niet meteen is..

DaBeast.

Klopt ;) Maar met Spark IV is het nu ook al mogelijk om bestanden te gaan importeren. Ik werk nu aan de snowmod, en moet zeggen dat dat al redelijk gelukt is! Qua textures zit ik op 65% :tu:

Snowmod trailer:

wtc

:cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.