Jump to content
Geplaatst:
comment_1206200

Als ik bij GTA IV kijk zie ik nergens zoals bij SA iets staan van "Modding" ofzo, misschien een tip aan de moderators om dit eens toe te voegen? Ik zal het voorlopig even in dit topic plaatsen.

Ik heb naast mijn heavy car mod nog een modje gemaakt, dit om misschien het realisme nog een klein tikje te verhogen. Bij mijn GTA IV's op PS3 en PC zie ik nergens bussen rondrijden, enkel op Star Juncion en aan de luchthaven zie je er staan. Maar rondrijden maar heel zelden of nooit. Ik heb bij deze dat even aangepast dat er verspreid door de stad ook bussen rijden!

Mod Downloaden zit in bijlage.

Screen:

naamloosca1.jpg

wtc

:cya:

GTA_IV_Busses.zip

Bewerkt: door wtc

• Reacties 264
  • Bezichtigingen 20.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1218260
Hier de eerste ingame screenshots van beta1:

foutjevi1.png

foutje2nk7.png

Enige wat ik gedaan heb zijn textures vervangen met OpenIV, dit wordt dus ff zoeken wat hier nu weer aan de hand is! :7

Je kleur is misschien te " simpel" waardoor het als een Transpa Color wordt gezien? (Doorzichtig) Waarmee edit je de .img files? Volgens mij heb je ze volledig vervangen, of niet? Je kan ze beter met een Brush Tool o.i.d. "sprayen met de witte sneeuwkleur, zodat de straat ook automatisch her en der te zien blijft! ^_^

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1218295

Enige wat ik gedaan heb zijn textures vervangen met OpenIV, dit wordt dus ff zoeken wat hier nu weer aan de hand is! :7

Je kleur is misschien te " simpel" waardoor het als een Transpa Color wordt gezien? (Doorzichtig) Waarmee edit je de .img files? Volgens mij heb je ze volledig vervangen, of niet? Je kan ze beter met een Brush Tool o.i.d. "sprayen met de witte sneeuwkleur, zodat de straat ook automatisch her en der te zien blijft! ^_^

Nee, ze is niet egaal wit, er zitten nog "onbesneeuwde" stukjes in... (Zie screen)

Ik heb de PNG's uit de IMG's gehaald, en met Open IV vervangen erin. Dit zou normaal moeten werken, maar doet het dus niet. Eerst zag ik gewoon het wegdek zoals het er normaal uit ziet, maar nadat ik ook tussen de textures de "blauwe" heb gespawnt werd alles doorzichitig. Ook alle gebouwen zijn ineens blokken geworden! (Niet alleen de wegen)... Vaag!

ex3qt4.jpg

Geplaatst:
comment_1218314

foutjevi1.png

foutje2nk7.png

Als je de textures niet ziet dan betekent het dat het programma dat niet herkent. Vaak heb je dan ook lightmaps nodig omdat moderne spellen deze nodig hebben om goed te functioneren. Hier is een link met een tutorial, wel in het engels:

http://forum.thegamecreators.com/?m=forum_...132242&b=33

Tutorial is ergens beneden, het .fps deel moet je overslaan dat zal magic IV waarschijnlijk voor je doen en anders gta4 wel.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1218385
Als je de textures niet ziet dan betekent het dat het programma dat niet herkent. Vaak heb je dan ook lightmaps nodig omdat moderne spellen deze nodig hebben om goed te functioneren. Hier is een link met een tutorial, wel in het engels:

http://forum.thegamecreators.com/?m=forum_...132242&b=33

Tutorial is ergens beneden, het .fps deel moet je overslaan dat zal magic IV waarschijnlijk voor je doen en anders gta4 wel.

Maar welk programma heb ik dan nodig, en wat moet ik dan precies doen om die textures werkend te krijgen? Want snap de tut niet zo goed ^_^

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1219869

In het belang van mijn snowmod V1.0 zou ik iemand moeten hebben die mij de originele vehicle.dat bestand kan uploaden. Dit is gevestigd in C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\pc\models\cdimages

Dan kunnen de eerste screens online komen! ;)

Geplaatst:
comment_1219912

foutjevi1.png

foutje2nk7.png

Dit heb ik ook vaak als ik dan het spel opnieuw start is ie weer normaal.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1219922
bedoel je niet C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\pc\models\cdimages\vehicles.img

Awel ja, maar kan je 'm mss ook uploaden? (a)

EDIT:

Heb net gezien dat dat 168MB is, maar kan anders iemand de bestanden van de politiewagen in een zipje posten? Police 1 & 2 aub ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.