Jump to content
Geplaatst:
comment_1206200

Als ik bij GTA IV kijk zie ik nergens zoals bij SA iets staan van "Modding" ofzo, misschien een tip aan de moderators om dit eens toe te voegen? Ik zal het voorlopig even in dit topic plaatsen.

Ik heb naast mijn heavy car mod nog een modje gemaakt, dit om misschien het realisme nog een klein tikje te verhogen. Bij mijn GTA IV's op PS3 en PC zie ik nergens bussen rondrijden, enkel op Star Juncion en aan de luchthaven zie je er staan. Maar rondrijden maar heel zelden of nooit. Ik heb bij deze dat even aangepast dat er verspreid door de stad ook bussen rijden!

Mod Downloaden zit in bijlage.

Screen:

naamloosca1.jpg

wtc

:cya:

GTA_IV_Busses.zip

Bewerkt: door wtc

  • Reacties 264
  • Bezichtigingen 20.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1214033

@ RyanEnC:

Ja, maar als ze strooien veranderen de textures in een zootje van modderige sneeuw, en dat is niet echt de bedoeling voor de mod, ook zal het zo makkelijk niet zijn dat te maken ^_^

@ SNIPER44:

Ook dat is nogal moeilijk, want de wegen zijn niet meer dan een texture die 1000x herhaald wordt. Dus als jij zegt af en toe eens een lijn zichtbaar, en af en toe niet... Wordt dat nogal moeilijk, aangezien 1000x dezelfde texture wordt gebruikt! Kzou het heel graag doen, maar amper te realiseren vrees ik :N;)

@ Hanneswasco:

Dat is misschien een oplossing, gewoon de lijnen heel lichtjes laten doorkomen. Met een tint afkomstig van wit... Ik laat het voorlopig zo voor de eerste bêta test, ik zal nog eens meningen vragen na de eerste ingame screens ;)

Bedankt iedereen! :tu:

Geplaatst:
comment_1214904

Ben net even bezig geweest in mijn water.dat file, had wat op het internet gelezen erover.

zoals wtc al zei zitten er nog flink wat bugs in, je kijkt bij het vliegveld recht in de blue hell en de auto's rijden onderwater door.

Ook willen de water textures nog wel eens slecht geladen worden, waardoor het soms lijkt dat je gewoon door de straat heen zweeft.

Desalnietemin heb ik een poging gedaan om een filmpje te maken ;)

Klik hier voor een scherpere versie

58b7d-4.jpg

Bewerkt: door RyanEnC

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1214937

Zeker een mooi filmpje! :tu:

De bugs zijn inderdaad wat irri, maar ik krijg ze stilaan opgelost ;) van zodra hij echt clean is zal ik de water.dat file hier uploaden voor de geïnteresseerden.

Wat de snowmod betreft komt heel binnenkort de eerste testfase van bêta 1! Ik heb uit een bron vernomen dat er rond nieuwjaar een tool zou gereleast worden... Zekerheid heb ik niet, maar ik kan alleen maar hopen! Ondertussen ben ik (raar maar waar) al begonnen aan bêta 2! Dit omvat oa het maken van tracks (spoorvorming in de sneeuw) en aanpassen van de handling. Hier kruipt wel wat "research" in omdat ik namelijk moet uitzoeken op welk type baan de auto's precies rijden. Ze rijden niet altijd mooi in het midden, maar soms ook eens meer naar de buitenkant van hun rijvak... Enfin, screens volgen later! ;)

wtc

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1214965

@ Grandpa:

Gewoon met Spark IV openen ;)

Dit is trouwens het water-probleem vanuit de lucht bekeken! Dit komt omdat de coördinaten te kort schieten. Die staan overal op (-)2000 terwijl dat 3000 moet zijn. Probleem: dan kan je het waterlevel niet meer verhogen...

naamloostb1.png

Mogelijke oplossing: De watercoördinaten in 2 delen opdelen. Ik probeer het en laat het nog weten! :tu:

wtc

Geplaatst:
comment_1214968
@ Grandpa:

Gewoon met Spark IV openen ;)

Dit is trouwens het water-probleem vanuit de lucht bekeken! Dit komt omdat de coördinaten te kort schieten. Die staan overal op (-)2000 terwijl dat 3000 moet zijn. Probleem: dan kan je het waterlevel niet meer verhogen...

naamloostb1.png

Mogelijke oplossing: De watercoördinaten in 2 delen opdelen. Ik probeer het en laat het nog weten! :tu:

wtc

Veel suc6 :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1214971
@ Grandpa:

Gewoon met Spark IV openen ;)

wtc

Ja maar dan kan ik ze niet bewerken.

als ik ze dan uitport (of zo iets ^_^ ) Krijg ik een error

Ah dat, je moet "Alleen lezen" aanvinken of uitvinken ofzo... Weet niet zeker, maar meer info over Spark IV vind je in dit topic

@ Arjan123nl:

Thx! Dacht het snel klaar te hebben, maar m'n eerste test ziet er niet goed uit :7

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1215007
wtc, zou je mij alvast een versie van jouw water.dat willen sturen? wil er even mee rondkijken.

Zie dat jij het water lager heb staan dan mij :puh:

Ik upload 'm morgen in dit topic! ;) Heb ondertussen al wat aanpassingen:

- Er is geen "blue hell" meer te zien

- Je verzuipt als je in het water rijd, dus niet meer zoals voorheen dat je er gewoon doorrijd

Enige puntje is dat de game crasht op een aardewegje naast de snelweg richting luchthaven... Dit bekijk ik morgen nog eerst eens, los het op, en dan post ik de water.dat file! ;) Dan zou die bug-vrij moeten zijn!

Wat je wel hebt is dat je vanuit de auto héél soms eens het water ziet wegrenderen en meteen weer verschijnen, maar dit is vrij zelden. Vanuit een heli ziet het er iets minder mooi uit, daar verdwijnt het water en verschijnt het weer aan de lopende band! Maar dat probleem is iets wat voor later is ;)

wtc

Geplaatst:
comment_1215009
Wat je wel hebt is dat je vanuit de auto héél soms eens het water ziet wegrenderen en meteen weer verschijnen, maar dit is vrij zelden. Vanuit een heli ziet het er iets minder mooi uit, daar verdwijnt het water en verschijnt het weer aan de lopende band! Maar dat probleem is iets wat voor later is ;)

Dit gebeurt ook vaak als je met een boot door het centrum van Algonquin vaart. (weet niet of jij Algonquin onder water hebt staan :puh:)

Geplaatst:
comment_1215058
Wat je wel hebt is dat je vanuit de auto héél soms eens het water ziet wegrenderen en meteen weer verschijnen, maar dit is vrij zelden. Vanuit een heli ziet het er iets minder mooi uit, daar verdwijnt het water en verschijnt het weer aan de lopende band! Maar dat probleem is iets wat voor later is ;)

Dit gebeurt ook vaak als je met een boot door het centrum van Algonquin vaart. (weet niet of jij Algonquin onder water hebt staan :puh:)

Dat denk ik wel dat dat ook onderwater staat.

wtc ff een paar vraagjes:

als Ped auto's in het water rijden gaan ze dan ook drijven?

Net zoals niko in het waterrijdt?

En kan je ook vloedgolven creeren?

En kan je met een knop ook weer al het water weg halen?

Groetjes: Mitchell/Tommy-Vercetti

Bewerkt: door Tommy-Vercetti

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.