Jump to content
Geplaatst:
comment_1206200

Als ik bij GTA IV kijk zie ik nergens zoals bij SA iets staan van "Modding" ofzo, misschien een tip aan de moderators om dit eens toe te voegen? Ik zal het voorlopig even in dit topic plaatsen.

Ik heb naast mijn heavy car mod nog een modje gemaakt, dit om misschien het realisme nog een klein tikje te verhogen. Bij mijn GTA IV's op PS3 en PC zie ik nergens bussen rondrijden, enkel op Star Juncion en aan de luchthaven zie je er staan. Maar rondrijden maar heel zelden of nooit. Ik heb bij deze dat even aangepast dat er verspreid door de stad ook bussen rijden!

Mod Downloaden zit in bijlage.

Screen:

naamloosca1.jpg

wtc

:cya:

GTA_IV_Busses.zip

Bewerkt: door wtc

  • Reacties 264
  • Bezichtigingen 20.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1215110
Dat denk ik wel dat dat ook onderwater staat.

wtc ff een paar vraagjes:

als Ped auto's in het water rijden gaan ze dan ook drijven?

Net zoals niko in het waterrijdt?

En kan je ook vloedgolven creeren?

En kan je met een knop ook weer al het water weg halen?

Groetjes: Mitchell/Tommy-Vercetti

Inderdaad, Algonquin staat ook "onder water" ;)

Als Peds in het water rijden gaan ze inderdaad ook drijven! ^_^

Vloedgolven kunnen gecreëert worden, maar dit moet heel voorzichtig gedaan worden, dit is iets voor later. Ik heb gisteren de golven op 5.0 gezet, en ze kwamen boven de stad uit, dus niet de bedoeling ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1215254
lawl, tsunami's ? :puh:

Neen, iets onrealistischer :puh:

Hier is de Watermod v1.0!

T'heeft me wat tijd en tests gekost, maar dit is voorlopig het beste wat ik eruit kan halen! ;)

Features van de mod:

- Water staat standaard 5m hoger (*)

- Als jij, of andere peds in het water rijden (dat diep genoeg is uiteraard) zal je auto drijven, en kan je verdrinken.

- Luchthaven blue hell is opgelost

- Veel minder renderfouten

Kleine "bugjes" die je nog kan tegenkomen:

- Heel soms zie je eens een renderfout van het water of het land. (Maar eerder zelden)

- Vanuit een heli krijg je rare zwarte vlakken boven de horizon.

(*) Als je het waterlevel wil aanpassen moet je de water.dat openen en op zoek gaan naar "5.0001", pas daarin enkel de 5 aan! Dit geeft de hoogte van het water aan in meters. Hoe hoger het getal, hoe hoger het water zal staan.

Voor deze mod zeg ik toch wel Copyright wtc! Want ik heb niks gebruikt van de watercode die ik op gtagames.com heb gevonden, dus deze mod is door mij gemaakt! ^_^

Enkele screens:

79524897ol9.jpg

96629182jg3.jpg

95673791km5.jpg

veel plezier!

wtc

:cya:

Watermod_v1.0.zip

Geplaatst:
comment_1215282
lawl, tsunami's ? :puh:

Neen, iets onrealistischer :puh:

Hier is de Watermod v1.0!

T'heeft me wat tijd en tests gekost, maar dit is voorlopig het beste wat ik eruit kan halen! ;)

Features van de mod:

- Water staat standaard 5m hoger (*)

- Als jij, of andere peds in het water rijden (dat diep genoeg is uiteraard) zal je auto drijven, en kan je verdrinken.

- Luchthaven blue hell is opgelost

- Veel minder renderfouten

Kleine "bugjes" die je nog kan tegenkomen:

- Heel soms zie je eens een renderfout van het water of het land. (Maar eerder zelden)

- Vanuit een heli krijg je rare zwarte vlakken boven de horizon.

(*) Als je het waterlevel wil aanpassen moet je de water.dat openen en op zoek gaan naar "5.0001", pas daarin enkel de 5 aan! Dit geeft de hoogte van het water aan in meters. Hoe hoger het getal, hoe hoger het water zal staan.

Voor deze mod zeg ik toch wel Copyright wtc! Want ik heb niks gebruikt van de watercode die ik op gtagames.com heb gevonden, dus deze mod is door mij gemaakt! ^_^

Enkele screens:

79524897ol9.jpg

96629182jg3.jpg

95673791km5.jpg

veel plezier!

wtc

:cya:

Geweldig! :klap::klap:

ik heb dan NOG wel geen IV maar het ziet er echt top uit.

Geplaatst:
comment_1215293

Al lezende hier toch jammer dat ik de PC versie niet heb.... Mijn laptopje trekt 'm niet, ben ik bang! :duh: Ik heb de 360 versie, en ja, dan valt er weinig te modden... De voorgaande GTA's heb ik wel op de PC gehad, ook gemod en al, en tevens andere games zoals NFS III en NFS High Stakes.

Maar goed, mijn reden om hier te posten, want ik dwaal af! :puh:

@ wtc:

Om nog even in te gaan op je snowmod. Je geeft aan dat de textures van de straten veel ctrl+c ctrl+v werk is, oftewel 1000x de zelfde texture. Over de belijning: In real life zie je op de straten altijd door warmte van auto's e.d. de belijning als eerste weer verschijnen. Dit komt, omdat het oppervlak van de belijning hoger ligt dan het asfalt, en omdat de verf die gebruikt wordt vaak vochtafstotend is, zodat de effecten van water op het wegdek worden beperkt.

Je zou dus in je mod de belijning in de texture laten zien, inderdaad niet volledig, maar gedeeltelijk, door op een klein deel van de texture (één achte deel ofzo) op de belijning je snow effect met fading aan te brengen, zodat je dus niet alleen de belijning zelf daar weer terugziet, maar ook links en rechts van de belijning deels wat asfalt. Ik denk dat je dan een behoorlijk realistisch beeld terugziet.

Over de gekopiëerde textures: Dat zal in Broker/Dukes en Bohan minder zijn? Thans in de 360 versie zijn de wegen hier vaak "hersteld" met planken e.d. deze nemen in real life vocht op, dus ook die planken zouden sneeuwvrij weergegeven mogen worden! :sigaar:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :bier: Succes!

Geplaatst:
comment_1215312

G E W E L D I G !!

Helaas net mijn pc geformatteerd dus het zal nog wel 2 uur duren voordat ik het uit kan proberen :(

Bewerkt: door RyanEnC

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1215525

@ Jacky-2007:

Goeie tips! :tu: Wanneer ik aan die fase van de mod begin zal ik dat eens bekijken hoe dat te realiseren is! ;)

@ -Haakon-:

De snowmod smeekt om getest te worden, dus ik wacht daar nog steeds op ^_^

@ gta player:

Raar! Er zit nogtans een readme in! Je kan de watermod gewoon openen met kladblok..

wtc

Geplaatst:
comment_1215535

nog een paar vraagjes aan wtc over de sneeuw mod:

als auto's stil staan ligt er dan ook sneeuw op?

Sneeuwt het ook echt?

Zitten objecten zoals dozen enz. ook onder de sneeuw?

Zijn sommige wateren bevroren?

Groetjes Tommy-Vercetti.

:Y

Geplaatst:
comment_1215551
nog een paar vraagjes aan wtc over de sneeuw mod:

als auto's stil staan ligt er dan ook sneeuw op?

Sneeuwt het ook echt?

Zitten objecten zoals dozen enz. ook onder de sneeuw?

Zijn sommige wateren bevroren?

Groetjes Tommy-Vercetti.

:Y

Dat vroeg ik me ook af. en toen ben ik gaan zoeken.

en ik vond regen druppels als texture.

Als we nou dat veranderen in sneeuw krijgen misschien vallend sneeuw.

Bewerkt: door grandpa

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.