- Reacties 32
- Bezichtigingen 1.7k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
ikt 4 posts
-
IV trailer 4 posts
-
marcootje 3 posts
-
Hayte 2 posts
hoe high defention is jouw huis? 69 leden hebben gestemd
-
1. Hebben jullie al een HD-televisie in huis?
-
Alleen mijn ouders20
-
Alleen ikzelf7
-
Beide14
-
Nee28
-
-
2. Hebben jullie al een decoder in huis die HDTV kan uitzenden?
-
Alleen mijn ouders14
-
Alleen ikzelf2
-
Beide6
-
Nee47
-
-
3. Hebben jullie een blu-ray speler (ps3 speelt ook blu-ray's af) in huis voor HD films?
-
Alleen mijn ouders0
-
Alleen ikzelf23
-
Beide8
-
Nee38
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
De poll zegt het al. Hieronder nog wat verklarende termen:
Decoder:
Een decoder is een kastje wat digitale televisie kan ontvangen. Via kabel of draadloos. Je hebt de "normale" decoders. Die kunnen alleen het ouderwetse AV signaal weergeven op je tv net zoals video/DVD. Maar tegenwoordig heb je nu ook de HD-decoders. Die hebben een HMDI kabel voor High Defenition beeld en geluid.
Tevens kan je bij de meeste televisie providers ook een decoder met ingebouwde harde schijf aanvragen. Die kan je dan gebruiken om programma's op te nemen.
HD: High Defention. Dat komt erop neer dat je een hoge weergave hebt van het beeld.
HD-Ready: Een televisie die het kenmerk HD-ready draagt kan beelden weergeven 720P en 1080I.
Full-HD: De beste televisie standaard van het moment. Deze televisie ondersteunt tot 1080P en 1080I.
Blu-Ray: Blu-Ray kwam samen met HD-DVD tegelijk op de markt. Uiteindelijk heeft Blu-Ray de strijd gewonnen en is daarmee de enige drager geworden van films in HD. Een Blu-Ray met meerdere lagen kan op dit moment maarliefst 50GB op zich nemen.
Hier nog meer informatie. Dit typte ik uit het hoofd.
HDMI: High Defenition Media Interface. De beeld en geluid kabel die je nodig hebt voor Full HD televisie. Er zijn ook composiet kabels maar die ondersteunen maar tot 1080I.
De term verklarende woorden is nog niet volledig.
Deze poll word eens in de zoveel tijd gereset.
Bewerkt: door IV trailer