Jump to content
Geplaatst:
comment_1209414

Excuse moi als het al bekend was, dan mag je deze verwijderen!

Dit heb ik van een site af:

Another feature set provided by the Games For Windows API is various functions for “protecting” data (hashing & validating). GTA IV uses these functions to hash and validate its save files. I’m not exactly sure how these functions work exactly — other than the fact that the one we are interested in, XLiveUnprotectData, is called in a peculiar way.

It’s called twice, with five arguments, none of these arguments point at the save data itself, but at the 360 byte blob at the end of the save file. I suspect that this process is actually decrypting some memory rather than hashing the save itself, the end result is that a CRC32 hash of a part of the save is extracted, then compared against. By hashing the save and providing the valid CRC32 in the result of a replaced XLiveUnprotectData we can get past this validation, allow us to load other people’s saves as well as letting us modify our saves.

For the new version of the wrapper:

* Multiplayer functionality of GTA IV is now forcefully disabled, to prevent usage of my wrapper to cheat in multiplayer. Yeah, sorry, I’m not going to encourage it.
* Protected buffers have slightly changed to better organize them, they are a single block of data rather than two now (this is only really useful if you’re writing a trainer for use with my wrapper).
* A new tool, CopyXLiveResources, is now provided to fix the invisible Games For Windows interface in-game. You do not have to use this tool if you do not want to.
* Save validation is now disabled, you can load any save. Note: This will not magically fix any form of corruption on your save files if they are corrupted.

en het komt van deze site af:

http://blog.gib.me/

Edit:

Ik heb het dus getest met een savegame van iemand anders, en ik kan je garanderen dat dit werkt!

Bewerkt: door gorgoknight

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1214394
Kijk hier is mijn savegame. Staat ongeveer op 31% met alle eilanden unlockt. Hoe je de savegame moet installeren staat in de readme! Het is al getest en werkt! ;)

Succes aan iedereen! ;)

wtc

Ik heb een vraagje hoe moet je je je savegame dan uploaden hier op de site moet je dan doen bijvoorbeeld reactie geven en dan bij bijlagen bladeren en een winrar bestand uploaden ?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1218537
Moet ik bij Windows live games zijn ingelogt om dit te laten werken? en bij Rockstar Games Social club ?

Want vooralsnog is er bij mij nog helemaal niets veranderd, steeds moet ik weer bij de eerste missie beginnen. :N

je bent ingelogd maar je ziet er niets van ;) en heb je ook de goede savegame geladen?

  • 5 weken later...
Geplaatst:
comment_1253725
ik heb vista en ik weet niet hoe ik in die map c:\Documents and Settings\uw naam\Local Settings\Application Data\Microso moet komen

ik heb echt alles geprobeert

wie kan mij helpen

Dat komt omdat die map niet bestaat. :7 In Windows Vista moet je naar een heel ander pad gaan.

Kijk eens naar dit topic, daar staat hoe je makkelijk savegames kan uitwisselen.

Als je toch alles manueel moet doen dan moet je eerder naar dit pad gaan:

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV

En als je de map Microsoft wilt hebben moet je in plaats van 'Local' 'LocalLow' openen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.