Jump to content
Geplaatst:
comment_1218345

Hallo, ik ben een server aan het maken, maar ik heb een paar ideeën.

Niet dat ik te lui ben om ze te zoeken, maar ik vind de antwoorden gewoonweg niet.

1. Als een speler in het water valt moet er een dinghy naast hem komen liggen.

2.Bij mijn teleports wordt mijn auto niet meegeteleporteerd, hoee wordt dit wel gedaan.

3.Hoe kan ik de karakters laten dansen als de spelers een karakter kiezen.

4.Hoe kan een speler geld aan iemand geven.

5.Hoe krijgt een speler het geld van de persoon die hij gekild heeft.

6.Hoe kan het geld dat een speler bij heeft gelijk zijn aan zijn score, bij de twee bovenstaande problemen moet de score dan ook veranderen.

Ik weet het het is een ganse boterham, maar ik geraak er echt niet aan uit hoe ik ze zou moeten oplossen.

  • Reacties 65
  • Bezichtigingen 4.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1301237
D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\include\cps.inc(140) : warning 208: function with tag result used before definition, forcing reparse

Dat is een warning die komt door de Checkpointstreamer Include, de fout zit in de include en niet in je script. Maar de include werkt prima met deze warning, je kan hem gewoon negeren!

Geplaatst:
comment_1304618

Even over die lock en unlock commando's: met SetVehicleParamsForPlayer gaat het volgens mij nooit lukken (als het nou GetVehcileParamsForPlayer was.. :puh:)

Maar moet volgens mij vrij eenvoudig op te lossen zijn door bij de /lock commando te zetten dat een speler zijn auto gelockt heeft en vervolgens bij het verlaten te kijken of het /lock commando is uitgevoerd en alleen dan dat bericht versturen. Dus dan krijg je zoiets als dit:

bovenaan:

new IsLocked[MAX_PLAYERS];

bij de public OnPlayerConnect(playerid) staat hij op 0:

IsLocked[playerid] = 0;

bij het /lock commando moet hij op 1 gezet worden, dus bij het /lock commando dit toevoegen:

IsLocked[playerid] = 1;

bij het /unlock commando moet hij ook weer terug op 0 gezet worden, voor het geval iemand de auto voor het uitstappen handmatig unlockt.

IsLocked[playerid] = 0;

De OnPlayerExitVehicle komt er dan zo uit te zien

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
SetVehicleParamsForPlayer(vehicleid,playerid,0,0);
if (IsLocked[playerid] == 1)
{

	SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "Vehicle automatically unlocked!");
}
return 1;
}

EDIT @hierboven, lol, ik zat net te typen :puh:

Bewerkt: door Ymosky

Geplaatst:
comment_1304725

stock SetVehicleParamsForAll(vehicleid, doorslocked, objective)
{
for(new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++)
{
	SetVehicleParamsForPlayer(vehicleid, i, doorslocked, objective);
}
return 1;
}

Als je deze code ergens onderaan in je script plaatst, kan je die functie heel makkelijk ergens in zetten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.