Jump to content
Geplaatst:
comment_1225921

In deze "tutorial" ga ik jullie uitleggen hoe je savegames van GTA IV voor de PC kunt uitwisselen en installeren. :)

Methode 1: Met de wrapper software

> Een savegame uitwisselen

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de GTA IV Save Game Wrapper Creator een pakket genereren die je vervolgens kunt uitwisselen.

1. Download de Wrapper Creator hier.

2. Pak het gedownloade archief uit op een makkelijk terug te vinden locatie, zoals het bureaublad.

Start het programma niet vanuit het archief! De savegame wrapper wordt namelijk in de map gemaakt waar het programma zich bevindt.

3. Start de Wrapper Creator, het onderstaande scherm verschijnt (als het goed is):

bhaqyo.jpg

4. Doordat alles natuurlijk gecodeerd is, kan ik niet de gewone gebruikersnamen laten weergeven, dus je moet zelf even kijken welke van de weergegeven savegames van jou is. Als er maar 1 staat (bijv. user_e00004997e048bd3), is het vast diegene.

5. Controleer of bij details de bestandsgroottes van beide Data mappen worden weergeven, en klik op Create Save Game Wrapper.

6. In de map van het programma wordt een nieuwe map aangemaakt (de locatie verschijnt in het Voltooid-venster). In deze map bevinden zich de bestanden die je kunt inpakken en uitwisselen.

2v8hgk2.jpg

> Een savegame installeren

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de door de aanvrager bijgevoegde GTA IV Save Game Wrapper de savegame gemakkelijk installeren.

1. Pak het archief uit dat je van de verzender hebt ontvangen.

2. Start de Wrapper, en controleer of alles bij Details klopt. (Bestandsgroottes weergeven, data mappen found)

9bej49.jpg

3. Klik op Wrap Save Game, en de savegame wordt geïnstalleerd.

4. Wacht op het Success-venster.

dyq1yw.jpg

Een geïnstalleerde savegame spelen

1. Start GTA IV op.

2. Wacht tot de Rockstar logo's voorbij zijn en je bij het hoofdmenu bent aangekomen.

3. Druk NIET op Start, maar eerst op de Home knop op je toetsenbord. De Windows Live Guide verschijnt nu.

4. Meld eventueel eerst af met je huidige account, en ga dan naar het loginscherm waar je accounts kunt kiezen.

5. Er is nu een nieuwe naam verschenen, namelijk die van de savegame verzender. Log hier op in.

6. Klik op het rode kruisje op de Guide weer af te sluiten, en klik op Options in het hoofdmenu van GTA IV.

7. Ga naar het Game tabblad, en klik op Load Game.

8. Je ziet nu de savegame(s) van de savegame verzender, welke je nu zonder problemen zou moeten kunnen starten.

Hopelijk heeft deze tutorial een beetje geholpen! :Y

Mocht de software problemen opleveren of niet werken, dan zal ik de handmatige methode bijvoegen, aangezien dat wat meer schrijfwerk is.

Ook zal ik meer screenshots toe voegen binnenkort. :)

Deze software is getest op XP en Vista. Let op, dat het ook mogelijk is dat dit alleen werkt bij Offline accounts

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker

• Reacties 88
  • Bezichtigingen 40.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1262869
Zou je de handmatige methode kunnen uitleggen? Aangezien de wrapper het hier niet doet.

Alvast bedankt,

Maarten Fransen

Ik heb hier totaal geen verstand van, dus ik kan het totaal fout hebben... :S Maar zou er niet een nieuwe versie uit moeten komen die op de laatste patch werkt? Dat daarom de Live folder anders is etc. Sorry als ik het hierover totaal fout heb... ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1264711

Ik werk op het moment aan vervangende software, GTA IV Manager.

Ik hoop dat ik deze zo snel mogelijk uit kan brengen en dat het problemen oplost. :)

11b5ahf.jpg

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:
comment_1266522
Vraagje. Als ik een savegame van mij op een andere computer gebruik, kan ik er daarmee dan nog achievements halen als het op dezelfde serial en cd is?

Als je hetzelfde Games for Windows - LIVE account behoud moet dit lukken, denk ik. Probeer het eens uit! ;)

Geplaatst:
comment_1273030

heeft er iemand een savegame van rond de 45-50%, ben door een crash van men computer al men gegevens verloren. indien iemand dit heeft gelieve dit te sturen naar >>> Door Bling: E-mailadres verwijderd. <<<

Geplaatst:
comment_1278303

Ik heb gisteren de savegame van de ene computer naar de andere gewrapped. Werkt perfect als je op je eigen account wilt blijven. Het enige wat je moet doen is inloggen op het account dat je gewrapped hebt en het online zetten. :)

Werkt perfect!

Dus bij deze heel erg bedankt Flitskikker!! :D

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1310599

Als ik de wrapper wil opstarten krijg ik deze mededelingen opvolgend:

1. Waarschuwing, ondersteuning voor deze software zal binnenkort vervallen als GTA IV manager uitkomt

Daarna

2. One of the required data directories is missing.

Wie o Wie kan mij helpen?

BVD

Geplaatst:
comment_1310625
Zou je de handmatige methode kunnen uitleggen? Aangezien de wrapper het hier niet doet.

Alvast bedankt,

Maarten Fransen

Ik heb ook liever een handmatige methode. Ik heb het niet zo op al die onnodige software.

Geplaatst:
comment_1310653

Alvast bedankt,

Maarten Fransen

Ik heb ook liever een handmatige methode. Ik heb het niet zo op al die onnodige software.

Lijkt mij ook inderdaad erg handig,

MVG Merijn

Geplaatst:
comment_1316382

kan iemand het makkelijk uitleggen hoe het savegames op je pc zetten werkt?

wrapper downloaden

savegame wordt in de map gemaakt waar het zich bevind. waar moet ik dus de warpper uitpakken, en waar moet ik m instaleren?

kortom: is er iemand die het zelfde stukje (dus hoe ik uiteindelijk gta iv met een andere savegame) kan vertalen?

groetjes

• 4 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1352169

Hier is de eerste publieke bèta van de nieuwe GTA IV Manager! :dans:

2092fdf.jpg

Deze software zou de oude wrappersoftware moeten vervangen. Met GTA IV Manager kun je naast Save Game Wrappers ook Save Game Pakketten (.sgp) maken en je instellingen beheren. Ook kun je via het andere tabblad alleen enkele save game sloten in een Wrapper of Pakket stoppen. Voor de instellingen kun je alleen Pakketten (.stp) maken. Daarnaast kun je alle Save Games (sloten) en instellingen verwijderen, etc. Backup-functies zullen waarschijnlijk in de volgende bèta komen. GTA IV Manager is ook in het Nederlands. Ondersteuning voor XLiveLess is er (nog) niet.

Download now!

(Private Beta-testers hoeven de oude versie niet te verwijderen, de Setup Wizard zal de installatie bijwerken.)

Gelieve hier reacties en eventuele bugs verder te plaatsen. Ik zal z.s.m. de hoofdpost aanpassen. :)

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.