Jump to content
Geplaatst:
comment_1226778

Ja aangezien het uit "IV General" gehaald is, en het onderdeel van de snowmod ook niet echt in "Modding Hulp" thuishoort, post ik het hier opnieuw! ^_^

Voor de mensen die dit topic maar voor de eerste keer zien zegt de titel genoeg denk ik ;)

Ik ben dus bezig met een snowmod voor GTA IV. De voortgang staat ongeveer op 50%. Een releasedatum voor de mod kan ik nog niet geven, daar er nog heel veel werk aan is. Ondertussen zit de mod in het Bêta 2 stadium en zijn de eerste textures voor Bêta 3 al ontworpen... Vandaag heb ik de eerste screens gepost van Bêta 2, die zal je hieronder vinden.

Momenteel is enkel Algonquin besneeuwd wat wegen en parken betreft. Momenteel ben ik begonnen aan Broker, Dukes en omstreken. Dit is nog Onderdeel van Bêta 2.

Bêta 3 zal iets meer in detail gaan. De eventuele bugs van Bêta 2 worden eruit gehaald en wat "extra's" komen erbij, zoals besneeuwde bomen, daken en kijken wat er kan aangevangen worden met de voertuigen. Misschien wat sneeuw bijvoegen op de bumper indien dat mogelijk is, dat zie ik nog wel.

In latere Bêta's zal ook de handling van voertuigen drastisch veranderen, en zal het echt aanvoelen dat je op sneeuw/ijs rijd! Verder probeer ik ook om nog een paar andere kleine dingetjes te realiseren. Details die de mod meer waarde kunnen geven. Maar wat dat is hou ik ter "verrassing" ;)

Enkele screenshots van de laatste (non-public) bêta:

beta25fy2.jpg

beta21an8.jpg

beta22qm7.jpg

beta23xh4.jpg

beta24qe5.jpg

Mvg,

wtc

:cya:

• Reacties 187
  • Bezichtigingen 28.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1282534
Je moet dan het spel afsluiten en alle orginele bestanden terugzetten, ja :)

Inderdaad... Dus beste is om je bestanden te backuppen vooralleer je mijn mod installeert! ;) Indien je het beu bent kan je het gewoon terugzetten zonder herinstall van GTA IV!

Momenteel ben ik nog aan het werken aan de handling van de voertuigen, zodat het een beetje als echte sneeuw aanvoelt als je rondrijd. Na de handling (die vandaag wel zal af zijn) moeten er nog enkele kleine correcties gedaan worden, nog een paar loadingscreens afwerken, en dan beginnen werken aan de installer. Dus ik hoop dit weekend, of volgende week de mod online te hebben!

wtc

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1287138
Heey,

Hele mooi mod! Echt respect :tu:

Lopen de peds ook in winterkleding?

PimTerror

Nog niet in deze versie van de snowmod. Ik verwacht wel dat ik nadien een patch zal uitbrengen waar er onderandere aan de kleding zal gewerkt zijn! :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1288503
En wat is de progress met je "installer"?

Ik heb een eerste setup gemaakt, deze is nu aan het genereren en die zal ik dadelijk uittesten. Dan als de eerste test lukt deïnstalleer ik GTA IV, installeer ik het opnieuw, dan heb ik een cleane GTA, en daarna installeer ik de Snowmod met de setup opnieuw, en als dan blijkt dat de installer alles correct doet dan zal deze avond de upload starten! ^_^

Ik zal dan ook deze avond al de totale grootte van de mod mededelen

wtc

Geplaatst:
comment_1288599

Nu wil ik over de installer nog weten: Vervang je gewoon een heel archief met de installer? Of heb je het zelf geprogrammeerd? Want als je een heel archief gaat vervangen is het niet handig, is veel te grote installer dan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1288687
Nu wil ik over de installer nog weten: Vervang je gewoon een heel archief met de installer? Of heb je het zelf geprogrammeerd? Want als je een heel archief gaat vervangen is het niet handig, is veel te grote installer dan.

Hangt er vanaf wat je het hele archief noemt ;)

Voor mij is dit alles nieuw, dus ik heb niet genoeg kennis om dingen te gaan programmeren ;) Nu is het wel zo dat ik bijna alle IMG's vervang, maar het heeft niet veel zin om bvb enkel WTD's of WDR's te gaan vervangen, omdat ze toch bijna allemaal vervangen zijn door besneeuwde. Dus 2000 WTD's of 12 IMG's blijft ongeveer hetzelfde ;)

Ik vermoed dat de setup rond de 4GB zal liggen, maar ik zie of ik de setup zelf nog verder kan comprimeren. Die setup komt samen met nog wat bestanden in een ZIP bestand, dus dat zal de bestandgrootte nog wat drukken.

PS: weet iemand wat het beste comprimeert? ZIP of RAR?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.