Jump to content
Geplaatst:
comment_1229594

Hoi,

ik heb een AMD Athlon 2800+(2.25GHZ)

Deze wil ik een stukje overclocken zodat GTA IV er beter op draait(aub even geen commentaar over hoe zinloos het is om GTA IV proberen werkende te krijgen op zo'n oud ding, daar gaat dit topic niet over ;) )

Ik wou hem overclocken naar ongeveer 2.8GHz.

Ik heb alles al goed ingesteld(gehackte BIOS enzo) en ik ben een redelijk ervaren overclocker.

Ik heb heel wat geleerd over hoe je je overclockte PC stabiel houdt enzo, maar ik heb me nooit zo verdiept in de risico's omdat ik tot nu toe alleen nog maar oude computers heb overclockt.(aub geen commentaren zoals 'Athlon 2800 is ook oud')

Dus mijn vraag is, wat zijn de risico's als ik hem overclock, en kan ik op de overhittings-beveiliging vertrouwen?

Bedankt,

Timmyhawky

• Reacties 33
  • Bezichtigingen 1.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1239202
Vcore, stepping :bonk: WTF!

En dan gewoon keihard beweren dat overclocken een koud kunstje is... Wat de Vcore is denk ik wel te weten (stroom spanning :? ), waar wat stepping nou weer is, en welke waardes je dan moet hebben.

Je moet je dus echt heel goed verdiepen en dan nog kan het fout gaan. Sorry, maar dat valt niet echt in de categorie "simpel". Ik zou het dus ook niet aanbevelen als je net als ik met je kin op je knieën zit te tikken.

http://www.hardware.info/articles/amdnY2pv...klok_tutorial/5

lees dit maareens door sprunk, die c2d tutorial geld ook zo ongeveer voor quadcores, dat leert je al een heel stuk.

Verder is het gewoon wat verschillende tutorials opzoeken en lezen, en verder gewoon lezen wat mensen gedaan hebben die dezelfde processor hebben als jou, om zelf een ruwe inschatting te krijgen hoe ver je ongeveer zal komen en wat je kan verwachten. ( elke processor verschilt dat wel )

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.