Jump to content
Geplaatst:
comment_1234206

41734_1cf935c3.png

Inleiding

Op de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag, is Windows 7 Beta 1 door Microsoft vrijgegeven.

Kort daarna heeft Microsoft de beta weer van de website afgehaald. De servers die raakten overbelast en kon de vraag niet meer aan.

Microsoft had de Beta van Windows 7 op zaterdagavond weer online gezet, en verspreid over meer servers om de vraag erna aan te kunnen.

Wat is Windows 7?

Windows 7 is de opvolger van Windows Vista. Eerst was de naam: Windows Vienna.

De naam Windows 7 staat voor:

"7 Seconden opstarten"

"7 Seconden sluiten"

Dat is het streven voor Windows 7.

Windows 7 systeemeisen

• 1GHz processor (32- of 64-bit)
  • 512 MB Ram geheugen (Minimaal)
  • 16GB Vrije hardeschijf ruimte (Volledige Installatie)(Windows 7 is ongeveer 7 GB groot)
  • 128 MB videokaart (om Aero optimaal te laten werken)
  • DVD-R/W driver

Windows 7 installatie

Eerst download je Windows 7 (link onderaan deze post) Daarna brandt je de de ISO op een DVD.

Je doet de DVD in je PC, je krijgt te zien dat ie aan het laden is. De rest van het setup wijst zichzelf.

De Installatie van Windows 7 die is makkelijk uit te voeren. Het is niet veel anders dan voorgaande versie's.

De Installatie verloopt snel. Wat wel opvalt is dat je de licentie code niet tijdens de installatie kan invullen. De installatie die is sneller dan die van Windows Xp en Vista.

windows-7-install-screen.jpg

Eerste keer opstarten

In het begin krijg je verschillende mededelingen. Na een tijdje krijg je de "setup" te zien waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord kies. Je krijgt verder geen tests te zien over je hardware. Wat wel direct opvalt tot in tegenstelling tot vorige versie's, is dat in Windows 7 alle Drivers al geïnstalleerd zijn. Zodat je Windows 7 meteen kan gebruiken.

Activeren

Windows 7 is 30 dagen te gebruiken, zonder een code in te voeren. je moet voor die 30 dagen een code invoeren om het tot augustus te kunnen blijven gebruiken.

Die je online of via telefoon kan krijgen.

Stabiliteit

Windows 7 is veel stabieler dan zijn voorganger Windows Vista.

Je krijgt bijna geen foutmeldingen meer, en is super snel.

Ouder programma's die niet of niet goed werkten werken nu perfect.

De meeste programma's die hoef je zelfs niet onder administrator uit te voeren.

Wat eerder ook erg irritant was bij Windows Vista was, dat je voor elke bewerking toestemming moest geven.

Dit is nu standaard naar beneden gezet. Je kan nu zelf regelen of je eerst toestemming moet geven.

screen7.png

Vernieuwingen:

- Paint

Paint is helemaal vernieuwt en gebruikersvriendelijker geworden.

screen3.png

De Rekenmachine is ook vernieuwt:

screen4.png

Nieuwe functie's:

Aero shake en de stabieliteitsmeter zijn 2 van de nieuwe functies van Windows 7. Met Aero shake kun je door met een venster te "schudden" alle overige venster minimaliseren. Een andere functie is de stabieliteitsmeter. Hiermee kan je op basis van computergegevens opmeten met een cijfer (1-10) hoe stabiel je computer is.

Overige:

De geluiden die in Windows 7 worden gebruikt zijn hetzelfde als in Windows Vista.

Ikzelf gebruik andere bijpassende geluiden. Als er behoefte aan is wil ik de geluiden wel uploaden.

benchmarks:

• Windows 7 beta 1 Start 39% sneller op dan Windows Vista SP1 en 17% sneller dan Windows XP SP3.
  • Windows 7 Beta 1 is maar 1,5% a 2% sneller dan Windows XP SP3 en 3% a 6% sneller dan Windows Vista SP1

Let op! Dit zijn gemiddelde cijfers...

Screenshots

screen1.png

screen2.png

screen5.png

screen6.png

Spraak herkenning zit ook in Windows 7.

WINDOWS 7 NIEUWS/FEITEN

• Microsoft wil Windows Vista eind 2009 of begin 2010 vervangen door Windows 7
  • Windows 7 Beta 1 werkt sneller dan Windows Vista
  • Eerste Windows 7 hacks verschenen
  • Windows 7 Beta 1 Weer beschikbaar
  • Windows 7 Beta 1 van site afgehaald
  • Windows 7 Beta 1 vrijgegeven
  • Windows 7 krijgt touchscreen

-----------------------------------------------------------------------------------

Nieuws/feiten word steeds bijgewerkt!

-----------------------------------------------------------------------------------

Filmpje (niet door mij gemaakt):

Voor de mensen die Windows 7 gebruiken en een afbeelding in hun handtekening willen:

win7userhq6.png

Windows 7 is niet meer op de Microsoft website te downloaden: Link

Dit was mijn review over Windows 7, Ik hoop dat mensen ook laten horen wat ze ervan vinden.

Bewerkt: door BC7

• Reacties 115
  • Bezichtigingen 8.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1237349
Waarom eigenlijk 1 augustus? Is dat de releasedate van deze nieuwe Windows telg? :$

Nee, de uiteindelijke versie komt eind dit jaar of begin volgend jaar. Waarom precies 1 augustus weet ik niet, maar het is wel ruim voor de uiteindelijke versie, wat Microsoft denk ik ook het liefst wilt.

Geplaatst:
comment_1237371

Wat een triest bundeltje codes is dit systeem zeg, man man man. Ik weet nog dat ik ergens zag staan "Windows Vista drivers werken allemaal op Windows 7". Ja, my ass. Alle drivers behalve die van mijn Wireless netwerkkaart zeker. En van dat "Windows 7 start sneller op" komt ook weinig terecht. Windows XP laad sneller. En dan die oer lelijke en onoverzichtelijke taakbalk...

Nee, ook dit is weer één grote flop.

Bewerkt: door Sprunk

Geplaatst:
comment_1237425
Wat een triest bundeltje codes is dit systeem zeg, man man man. Ik weet nog dat ik ergens zag staan "Windows Vista drivers werken allemaal op Windows 7". Ja, my ass. Alle drivers behalve die van mijn Wireless netwerkkaart zeker. En van dat "Windows 7 start sneller op" komt ook weinig terecht. Windows XP laad sneller. En dan die oer lelijke en onoverzichtelijke taakbalk...

Dat opstarten is waarschijnlijk alleen de eerste keren. Want als ik XP opnieuw zou installeren kost de eerst keer laden ook meer tijd

Geplaatst:
comment_1237519

Heb je hem in Virtual PC of VMware geinstalleerd?

Geplaatst:
comment_1237560

Dat opstarten is waarschijnlijk alleen de eerste keren. Want als ik XP opnieuw zou installeren kost de eerst keer laden ook meer tijd

Nope ik heb er ook nog steeds last van en gebruik W7 nou al iets meer dan 2 dagen (niet via VMware, heb het gewoon geïnstalleerd). Het is nog niet zo snel als MS heeft beloofd, wel hoop ik dat MS dit nog gaat verbeteren.

Geplaatst:
comment_1237743

Uhm, geen van beide. Hij staat op partitie D ^_^

Geplaatst:
comment_1238174
Als ik ik hem download en instaleer op windows xp profisenale en dan afgelopen is kan ik dan gewoon weer xp gebreuken zonder probleemen?

Nee want je kunt hem niet installeren op XP: Alleen virtueel dus. En dan is jouw vraag niet van toepassing. ;)

Oke jammer dan xD

Geplaatst:
comment_1238330

Uhm, geen van beide. Hij staat op partitie D ^_^

Beta's.

Geplaatst:
comment_1241960

Ik werk op dit moment onder Windows 7, en ik vond hem een 6 waard. Het werkt, en nog redelijk goed ook. Maar er zitten wel een paar vervelende puntjes in. Mijn geluidskaart wil wel een zonder reden crashen en dan is het geluid weg. Als ik m dan opnieuw opstart hor ik een plop geluidje, en dan werkt alles weer. Verder zijn er ook probleempjes met mijn grafische kaart. Ik heb zeker de nieuwste drivers, maar nog steeds heb ik er last van dat pagina's niet vloeiend overlopen. Verder mis ik snel starten. Dit is vervangen door Pinned icons, maar dan passen er wel een stuk minder op 1 taakbalk. Onder XP had ik al mijn icoontjes daar staan, maar dat kan nu dus niet meer. Het ziet er wel erg goed uit, en is op mijn pc sneller dan Vista ooit is geweest. Ik heb op dit moment een dualboot met XP en 7. Ook lukt het streepjes op bijvoorbeeld een a zetten niet meer, maar ik weet niet helemaal zeker of dit aan 7 ligt. Het zou aan mijn toetsenbord kunnen liggen.

Ik heb nog wel 1 vraagje: is dat dat je telkens toestemming moet geven als je iets wil installeren uit te schakelen?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1241967
Tekst...

Mijn geluidskaart wil wel een zonder reden crashen en dan is het geluid weg. Als ik m dan opnieuw opstart hor ik een plop geluidje, en dan werkt alles weer. Verder zijn er ook probleempjes met mijn grafische kaart

Tekst...

Ik heb nog wel 1 vraagje: is dat dat je telkens toestemming moet geven als je iets wil installeren uit te schakelen?

ja dat kan.

ga naar: Control panel >> User accounts >> Change User Account Control Settings

En shuif m helemaal naar beneden (Never notify)

Zie afbeelding hieronder:

screen7.png

En van je geluid en grafische kaart, dat ligt denk ik aan je PC. Je kan (heb ik gedaan) gewoon de Vista Drivers onder Vista Modus Installeren. Dat werkt perfect.

Bewerkt: door BC7

Geplaatst:
comment_1242017

die benchmarks klinken wel leuk, maar opstarten ligt ook gewoon aan wat je nog meer allemaal draait, dat veranderd allemaal naarmate je programma's installeert, en tevens is een benchmark van windows 7 nog geeneens veelzeggend omdat het nog altijd een BETA is.

Maargoed ik kan niet wachten op de echte versie, en echte benchmarks daarbij ( en dan bedoel ik niet opstart benchmarks maar hoe programma's draaien onder windows 7. Zal windows aardig wat kosten om XP te evenaren :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.