Jump to content
Geplaatst:
comment_1234206

41734_1cf935c3.png

Inleiding

Op de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag, is Windows 7 Beta 1 door Microsoft vrijgegeven.

Kort daarna heeft Microsoft de beta weer van de website afgehaald. De servers die raakten overbelast en kon de vraag niet meer aan.

Microsoft had de Beta van Windows 7 op zaterdagavond weer online gezet, en verspreid over meer servers om de vraag erna aan te kunnen.

Wat is Windows 7?

Windows 7 is de opvolger van Windows Vista. Eerst was de naam: Windows Vienna.

De naam Windows 7 staat voor:

"7 Seconden opstarten"

"7 Seconden sluiten"

Dat is het streven voor Windows 7.

Windows 7 systeemeisen

• 1GHz processor (32- of 64-bit)
  • 512 MB Ram geheugen (Minimaal)
  • 16GB Vrije hardeschijf ruimte (Volledige Installatie)(Windows 7 is ongeveer 7 GB groot)
  • 128 MB videokaart (om Aero optimaal te laten werken)
  • DVD-R/W driver

Windows 7 installatie

Eerst download je Windows 7 (link onderaan deze post) Daarna brandt je de de ISO op een DVD.

Je doet de DVD in je PC, je krijgt te zien dat ie aan het laden is. De rest van het setup wijst zichzelf.

De Installatie van Windows 7 die is makkelijk uit te voeren. Het is niet veel anders dan voorgaande versie's.

De Installatie verloopt snel. Wat wel opvalt is dat je de licentie code niet tijdens de installatie kan invullen. De installatie die is sneller dan die van Windows Xp en Vista.

windows-7-install-screen.jpg

Eerste keer opstarten

In het begin krijg je verschillende mededelingen. Na een tijdje krijg je de "setup" te zien waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord kies. Je krijgt verder geen tests te zien over je hardware. Wat wel direct opvalt tot in tegenstelling tot vorige versie's, is dat in Windows 7 alle Drivers al geïnstalleerd zijn. Zodat je Windows 7 meteen kan gebruiken.

Activeren

Windows 7 is 30 dagen te gebruiken, zonder een code in te voeren. je moet voor die 30 dagen een code invoeren om het tot augustus te kunnen blijven gebruiken.

Die je online of via telefoon kan krijgen.

Stabiliteit

Windows 7 is veel stabieler dan zijn voorganger Windows Vista.

Je krijgt bijna geen foutmeldingen meer, en is super snel.

Ouder programma's die niet of niet goed werkten werken nu perfect.

De meeste programma's die hoef je zelfs niet onder administrator uit te voeren.

Wat eerder ook erg irritant was bij Windows Vista was, dat je voor elke bewerking toestemming moest geven.

Dit is nu standaard naar beneden gezet. Je kan nu zelf regelen of je eerst toestemming moet geven.

screen7.png

Vernieuwingen:

- Paint

Paint is helemaal vernieuwt en gebruikersvriendelijker geworden.

screen3.png

De Rekenmachine is ook vernieuwt:

screen4.png

Nieuwe functie's:

Aero shake en de stabieliteitsmeter zijn 2 van de nieuwe functies van Windows 7. Met Aero shake kun je door met een venster te "schudden" alle overige venster minimaliseren. Een andere functie is de stabieliteitsmeter. Hiermee kan je op basis van computergegevens opmeten met een cijfer (1-10) hoe stabiel je computer is.

Overige:

De geluiden die in Windows 7 worden gebruikt zijn hetzelfde als in Windows Vista.

Ikzelf gebruik andere bijpassende geluiden. Als er behoefte aan is wil ik de geluiden wel uploaden.

benchmarks:

• Windows 7 beta 1 Start 39% sneller op dan Windows Vista SP1 en 17% sneller dan Windows XP SP3.
  • Windows 7 Beta 1 is maar 1,5% a 2% sneller dan Windows XP SP3 en 3% a 6% sneller dan Windows Vista SP1

Let op! Dit zijn gemiddelde cijfers...

Screenshots

screen1.png

screen2.png

screen5.png

screen6.png

Spraak herkenning zit ook in Windows 7.

WINDOWS 7 NIEUWS/FEITEN

• Microsoft wil Windows Vista eind 2009 of begin 2010 vervangen door Windows 7
  • Windows 7 Beta 1 werkt sneller dan Windows Vista
  • Eerste Windows 7 hacks verschenen
  • Windows 7 Beta 1 Weer beschikbaar
  • Windows 7 Beta 1 van site afgehaald
  • Windows 7 Beta 1 vrijgegeven
  • Windows 7 krijgt touchscreen

-----------------------------------------------------------------------------------

Nieuws/feiten word steeds bijgewerkt!

-----------------------------------------------------------------------------------

Filmpje (niet door mij gemaakt):

Voor de mensen die Windows 7 gebruiken en een afbeelding in hun handtekening willen:

win7userhq6.png

Windows 7 is niet meer op de Microsoft website te downloaden: Link

Dit was mijn review over Windows 7, Ik hoop dat mensen ook laten horen wat ze ervan vinden.

Bewerkt: door BC7

• Reacties 115
  • Bezichtigingen 8.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1357240
Sinds ik Windows 7 als standalone heb, draait hij mij wel wel beter dan Windows Xp vind ik :puh:

En ook veel sneller.

Jaja, je Windows XP staat er waarschijnlijk al een jaar op en je 7 nog maar een dag. Tuurlijk dat het dan sneller is, je register zit vol ongebruikte zooi en dergelijke..

Ik gebruik Windows 7 sinds de milestone :puh:

Ik had daarvoor een lege XP, omdat ik toen vrij weinig wat met die PC deed.

En nu ik Windows 7 heb, gebruik ik hem continu :puh:

Dus register is hier voller dan XP xD

Ik had eerst dualboot, XP en w7 allebij op.

En ik heb sinds kort Windows 7 als standalone, en nu issie nog sneller.

Hoe komt iedereen er toch bij dat je pc sneller word van een stand-alone Windows ten opzichte van dualboot? Ik merk het verschil namelijk nooit.

Geplaatst:
comment_1357407
Sinds ik Windows 7 als standalone heb, draait hij mij wel wel beter dan Windows Xp vind ik :puh:

En ook veel sneller.

Jaja, je Windows XP staat er waarschijnlijk al een jaar op en je 7 nog maar een dag. Tuurlijk dat het dan sneller is, je register zit vol ongebruikte zooi en dergelijke..

Ik gebruik Windows 7 sinds de milestone :puh:

Ik had daarvoor een lege XP, omdat ik toen vrij weinig wat met die PC deed.

En nu ik Windows 7 heb, gebruik ik hem continu :puh:

Dus register is hier voller dan XP xD

Ik had eerst dualboot, XP en w7 allebij op.

En ik heb sinds kort Windows 7 als standalone, en nu issie nog sneller.

Hoe komt iedereen er toch bij dat je pc sneller word van een stand-alone Windows ten opzichte van dualboot? Ik merk het verschil namelijk nooit.

Dan is jouw PC misschien hoger qua prestaties.

Ik denk bij PC's die minder goed zijn dat het daar wel echt te merken is, zoals bij mij dus.

Voornamelijk met het opstarten, nu het standalone is is dat wel zn 2/3 keer sneller.

Geplaatst:
comment_1357436

Nou laat ik je één ding vertellen: mijn AMD Sempron 2800+ is alles behalve hoog qua prestaties. En daarbij: welke rationele verklaren zou je kunnen vinden voor het feit dat een programma dat niet eens aan staat je pc zou kunnen vertragen?

Geplaatst:
comment_1357502

Singleboot, dualboot, tripleboot, quatroboot, het maakt geen donder uit. Het zit hem gewoon tussen de oren. Alsof een ander besturingssysteem meedraait. Het neemt enkel ruimte in en als je een kleine harde schijf hebt, zal het misschien wat uitmaken. In alle andere gevallen zit het gewoon tussen de oren.

Geplaatst:
comment_1357691
Singleboot, dualboot, tripleboot, quatroboot, het maakt geen donder uit. Het zit hem gewoon tussen de oren. Alsof een ander besturingssysteem meedraait. Het neemt enkel ruimte in en als je een kleine harde schijf hebt, zal het misschien wat uitmaken. In alle andere gevallen zit het gewoon tussen de oren.

idd enigste wat het opvult is een deel van je hdd, maar daar dat wordt toch niet geladen, en veel mensen hebben gewoon dualboot via 2 verschillende hdd's.

Geplaatst:
comment_1357806
Nou laat ik je één ding vertellen: mijn AMD Sempron 2800+ is alles behalve hoog qua prestaties. En daarbij: welke rationele verklaren zou je kunnen vinden voor het feit dat een programma dat niet eens aan staat je pc zou kunnen vertragen?

Tis in iedergeval 10x beter dan mijn troep :')

• 1 maand later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1393391

Microsoft heeft de release datum en een paar prijzen van windows 7 bekend gemaakt:

Release datum: 22 oktober 2009 (in nederland)

Windows versie Upgrade prijs Volledige versie prijs
Home Premium $120 = €88 $200 = €147
Professional $200 = €147 $300 = €220
Ultimate $220 = €162 $320 = €235

Bron: Klik

Bewerkt: door BC7

Geplaatst:
comment_1393398
Microsoft heeft de release datum en een paar prijzen van windows 7 bekend gemaakt:

Release datum: 22 oktober 2009 (in nederland)

Windows versie Upgrade prijs Volledige versie prijs
Home Premium $120 $200
Professional $200 $300
Ultimate $220 $320

Bron: Klik

Home premuim kun je tussen 26 en 11 Juli pre-orderen. en dan betaal je maar $49.

Trouwens de prijs van Premuim was upgrade $119, en volledig $199.

Je zit er bij alles net 1 dollar naast :puh:

Geplaatst:
comment_1394657

ik heb een probleem ik heb windows 7 gedownload en op schijf gezet en ik wil het op virtaul pc installeren maar het lukt niet wat doe ik precies verkeerd leg stap voor stap uit wat ik moet doen en hoe

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1394710
ik heb een probleem ik heb windows 7 gedownload en op schijf gezet en ik wil het op virtaul pc installeren maar het lukt niet wat doe ik precies verkeerd leg stap voor stap uit wat ik moet doen en hoe

Ik neem aan dat je virtual pc 2007 bedoelt,

note: Je hoeft het niet op cd te branden wil je het in virtual pc installeren.

1. File > New virtual machine wizard
  2. Next
  3. Create a virtual machine
  4. Browse > Geef een pad op en naam op waar je de virtual machine wilt opslaan
  5. Next
  6. Operating system kan je op other laten staan of op vista zetten
  7. Next
  8. Je kan zelf het ram kiezen
  9. Next
  10. Kies: A new virtual hard disc
  11. Browse > geef pad en naam op voor je Virtuele hard disc
  12. Geef zelf de grote op
  13. Next
  14. Finish
  15. Klik op je net aangemaakte virtuele machine, klik op start
  16. ga naar: CD > Capture ISO image...
  17. Kies je gedownloade iso van windows 7, en klik op openen
  18. En installeer je windows 7

Als het goed is moet het werken...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.