Jump to content
Geplaatst:
comment_1242989

GTA 4 VS Windows 7

Installatie procedure:

Het installeren van GTA4 onder windows 7 is een beetje tricky, maar wel makkelijk om te doen, wat je moet doen is het volgende: bij zowel autorun.exe als bij setup.exe (D:\GTAIV) de compatibiliteits modus op windows 2000 zetten, dan de installatie standaard laten verlopen. Mocht je tijdens de installatie problemen krijgen met de "Microsoft C++ 2005 Redistributable" installatie, breek deze af en installeer deze handmatig opnieuw via de DVD (D:\GTAIV\Redistributable\vcredist_x86.exe) (zonder compatibiliteits modus) nadat de installatie van GTA4 geheel voltooid is, na de installatie dient nog in de map C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV de volgende 2 executables ook op windows 2000 compatibiliteit gezet te worden: GTAIV.exe & LaunchGTAIV.exe

Zichtbare verschillen:

Performance:

Ondanks de iet wat omslachtige installatie heb ik tijdens het spelen 5 fps minder (met natuurlijk dezelfde instellingen als Vista), en dat terwijl Windows 7 DirectX 11 heeft, maar als je op 37 fps zat en het met 32 fps moet doen is het niet te merken, (tenzij je onder de 15 fps zit, dan is die 5 fps wèl te merken). Verder is aan de beeld kwaliteit niets te merken, alles is hetzelfde.

Ook load tijden zijn verbeterd (sneller), volgens mij zit ik nu 10 sec sneller in het spel als bij Vista

Load:

Ik heb voor Windows 7 64 bit gekozen omdat dan mijn 4 GB RAM volledig benut kunnen worden (of de 32 bit nou ook 4 GB ondersteund heb ik niet getest!) Opmerkelijk is dat Windows 7 Sneller is met opstarten als Vista, minpuntje: Windows 7 gebruikt 200 MB meer RAM, wat het totaal gebruikt RAM geheugen bij Windows 7 op 1,04 GB staat!

Bugs:

Ik heb nog geen bugs gevonden die hinderlijk zijn tijdens het spelen van GTA 4, zo nu en dan wordt ik met de RESC10 error code om de oren gegooid, ff game opnieuw starten, klaar, en spelen maar, deze error had ik overigens bij Vista ook, maar minder frequent.

Dit zijn mijn vernemingen van GTA4 onder Windows 7.

Post hier zelf je ervaringen met GTA 4 en Windows 7.

Bewerkt: door ddaemen

• Reacties 61
  • Bezichtigingen 33.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1711100

GTA 4 VS Windows 7

Load:

Ik heb voor Windows 7 64 bit gekozen omdat dan mijn 4 GB RAM volledig benut kunnen worden (of de 32 bit nou ook 4 GB ondersteund heb ik niet getest!) Opmerkelijk is dat Windows 7 Sneller is met opstarten als Vista, minpuntje: Windows 7 gebruikt 200 MB meer RAM, wat het totaal gebruikt RAM geheugen bij Windows 7 op 1,04 GB staat!

Post hier zelf je ervaringen met GTA 4 en Windows 7.

raar bij mij gebruikte vista 1.2 GB

en Windows 7 0.9 GB

beide 64 bits

en hebben beide zelfde progs services

Geplaatst:
comment_1716150

Hey, ik ben nu verder gekomen...

De installatie is achgter de rug, maar als ik op GTA IV druk... Moet ik Activeren.

Moet ik daar de code invullen die op de achterkant van m'n boekje staat (On Liberty)?

M'n vriend zegt van niet...

Maar ik wil 't toch ff zeker weten.

Geplaatst:
comment_1716422

Hé hé, na 2 weken kan ik het spelen.

MAAR nog even een vraag ::

Is het vreemd als GTA 4 een beetje hapert als je 224 gb hebt?

Omdat 't zo'n groot bestand is ofzo?

Want als ik in de auto ga, en ik druk op de w reageert die 3 seconden later.

Is dit gewoonlijk als je 224 gb hebt?

Geplaatst:
comment_1716934

Dat is volgens mij geen memory leaking, maar een trage pc. Wat zijn je pc specs? (dus, wat zit er in je pc?) Hiervoor kan je bijvoorbeeld Flitskikkers Infotool gebruiken.

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1732220

ik heb ook windows 7 premium en heb wel problemen bijvoorbeeld dat als ik m n oplader aan sluit dan doet gta iv het snel maar als de laptop is opgeladen dan doet gta iv zo traag en ik weet echt niet hoe het komt ik heb gta iv op low staan maar ik weet het echt niet verder ga ik de tips in de bericht volgen en hopen dat het dan beter gaat!

Bewerkt: door mekane

Geplaatst:
comment_1732269

ik heb ook windows 7 premium en heb wel problemen bijvoorbeeld dat als ik m n oplader aan sluit dan doet gta iv het snel maar als de laptop is opgeladen dan doet gta iv zo traag en ik weet echt niet hoe het komt ik heb gta iv op low staan maar ik weet het echt niet verder ga ik de tips in de bericht volgen en hopen dat het dan beter gaat!

Dat heeft dus waarschijnlijk niets met Windows 7 te maken. Volgens mij ligt het er gewoon aan dat als je laptop aangesloten is met het energienetwerk alle componenten erin volledig kunnen benut worden. Als het met batterij werkt dan kan het niet 100% benut worden en dan gaat je PC dan ook trager; dat merkt je dan uiteraard bij zware games. Wat zijn je specificaties?

Geplaatst:
comment_1732359

Dan moet je even kijken naar je instellingen in energiebeheer.

het kan zijn dat wanneer de laptop niet aan de netstroom hangt hij naar een energie besparings profiel gaat

Geplaatst:
comment_1733479

Dan moet je even kijken naar je instellingen in energiebeheer.

het kan zijn dat wanneer de laptop niet aan de netstroom hangt hij naar een energie besparings profiel gaat

ja hoogstwaarschijnlijk ligt het inderdaad daaraan. Ik denk dat je dan een instelling m.b.t. de processor bij alleen accugebruik laag hebt staan (bijv. 50%). Als de netspanning er vervolgens op gaat, zal de processor weer voor de volle 100% gebruikt worden.

Ik heb voor beiden 100% staan, maar met een simpele aanpassing in je instellingen zul je denk ik geen problemen meer hebben.

Bewerkt: door wollie1979

Geplaatst:
comment_1734183

een acer en

ik heb een de volgende specs:

een AMD Athlon ll X2 processor M300 2.0ghz 1MB l2 cache ik denk dat het daar aan ligt <<<<<

een Ati mobility Radeon HD 4570 videokaart upgrade baar tot 2gb

15,6 HD LCD beeldscherm

4GB memory

640GB hdd

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.