- Reacties 61
- Bezichtigingen 33.2k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Hanneswasco 10 posts
-
GospGTA 7 posts
-
xyzze01 5 posts
-
maarten73 4 posts
Featured Replies

Dit onderwerp is gesloten.
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
GTA 4 VS Windows 7
Installatie procedure:
Het installeren van GTA4 onder windows 7 is een beetje tricky, maar wel makkelijk om te doen, wat je moet doen is het volgende: bij zowel autorun.exe als bij setup.exe (D:\GTAIV) de compatibiliteits modus op windows 2000 zetten, dan de installatie standaard laten verlopen. Mocht je tijdens de installatie problemen krijgen met de "Microsoft C++ 2005 Redistributable" installatie, breek deze af en installeer deze handmatig opnieuw via de DVD (D:\GTAIV\Redistributable\vcredist_x86.exe) (zonder compatibiliteits modus) nadat de installatie van GTA4 geheel voltooid is, na de installatie dient nog in de map C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV de volgende 2 executables ook op windows 2000 compatibiliteit gezet te worden: GTAIV.exe & LaunchGTAIV.exe
Zichtbare verschillen:
Performance:
Ondanks de iet wat omslachtige installatie heb ik tijdens het spelen 5 fps minder (met natuurlijk dezelfde instellingen als Vista), en dat terwijl Windows 7 DirectX 11 heeft, maar als je op 37 fps zat en het met 32 fps moet doen is het niet te merken, (tenzij je onder de 15 fps zit, dan is die 5 fps wèl te merken). Verder is aan de beeld kwaliteit niets te merken, alles is hetzelfde.
Ook load tijden zijn verbeterd (sneller), volgens mij zit ik nu 10 sec sneller in het spel als bij Vista
Load:
Ik heb voor Windows 7 64 bit gekozen omdat dan mijn 4 GB RAM volledig benut kunnen worden (of de 32 bit nou ook 4 GB ondersteund heb ik niet getest!) Opmerkelijk is dat Windows 7 Sneller is met opstarten als Vista, minpuntje: Windows 7 gebruikt 200 MB meer RAM, wat het totaal gebruikt RAM geheugen bij Windows 7 op 1,04 GB staat!
Bugs:
Ik heb nog geen bugs gevonden die hinderlijk zijn tijdens het spelen van GTA 4, zo nu en dan wordt ik met de RESC10 error code om de oren gegooid, ff game opnieuw starten, klaar, en spelen maar, deze error had ik overigens bij Vista ook, maar minder frequent.
Dit zijn mijn vernemingen van GTA4 onder Windows 7.
Post hier zelf je ervaringen met GTA 4 en Windows 7.
Bewerkt: door ddaemen