Jump to content
Geplaatst:
comment_1245850

Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Mvg

-Traser

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1245888
Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Mvg

-Traser

Probeer eens een aparte col te modellen, heel erg low poly en die te exporteren als col ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1245903
Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Mvg

-Traser

Probeer eens een aparte col te modellen, heel erg low poly en die te exporteren als col ;)

Uh.. Hoe bedoel je :duh: ...

Het is een eiland..

Geplaatst:
comment_1245908
Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Mvg

-Traser

Probeer eens een aparte col te modellen, heel erg low poly en die te exporteren als col ;)

Uh.. Hoe bedoel je :duh: ...

Het is een eiland..

Dat je een low-poly model maakt waar je op zou moeten lopen. Als je model high-poly is, is het vaak dat de col dan niet werkt.

Geplaatst:
comment_1245915
Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Mvg

-Traser

Probeer eens een aparte col te modellen, heel erg low poly en die te exporteren als col ;)

Uh.. Hoe bedoel je :duh: ...

Het is een eiland..

Hij bedoelt dit:

Jij hebt een model gemaakt, deze exporteer je als .Dff.

Hierna maak je, je eiland opnieuw als een apart model, maar wel met dezelfde vorm, (hoeft niet precies), maar dan in low poly.

Dit low-poly model exporteer je dan als .Col en gebruik je als de Col voor je Dff.

Ik hoop dat je het een beetje snapt.

Grtz RD :cya:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1245922
Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Mvg

-Traser

Probeer eens een aparte col te modellen, heel erg low poly en die te exporteren als col ;)

Uh.. Hoe bedoel je :duh: ...

Het is een eiland..

Hij bedoelt dit:

Jij hebt een model gemaakt, deze exporteer je als .Dff.

Hierna maak je, je eiland opnieuw als een apart model, maar wel met dezelfde vorm, (hoeft niet precies), maar dan in low poly.

Dit low-poly model exporteer je dan als .Col en gebruik je als de Col voor je Dff.

Ik hoop dat je het een beetje snapt.

Grtz RD :cya:

Ja ik snap het.. maar hij is helemaal niet HighPoly.. :(..

Geplaatst:
comment_1245931
Ik heb net mijn eiland ingame gezet, dat ging goed. en de Textures kloppen ook.. maar ik heb het probleem dat de .col niet werkt.. ik kan er gewoon doorheen vliegen..

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Mvg

-Traser

Probeer eens een aparte col te modellen, heel erg low poly en die te exporteren als col ;)

Uh.. Hoe bedoel je :duh: ...

Het is een eiland..

Hij bedoelt dit:

Jij hebt een model gemaakt, deze exporteer je als .Dff.

Hierna maak je, je eiland opnieuw als een apart model, maar wel met dezelfde vorm, (hoeft niet precies), maar dan in low poly.

Dit low-poly model exporteer je dan als .Col en gebruik je als de Col voor je Dff.

Ik hoop dat je het een beetje snapt.

Grtz RD :cya:

Ja ik snap het.. maar hij is helemaal niet HighPoly.. :(..

Wat is jou definitie van high-poly (dus gewoon de poly's posten)?

Geplaatst:
comment_1246101

Importeer je geëxporteerde .col eens in 3dsMax, kijken wat je dan krijgt. Het zou kunnen dat de .col en .dff niet op dezelfde plaats staan, ook al hebben ze dezelfde coördinaten: je hebt ze in 3dsMax niet op dezelfde coördinaten gezet (dat lijkt dan zo, maar als je models exporteert terwijl ze bijv. op Y=20, X=10 en Z=30 staan, wordt het model teruggezet naar Y=0, X=0 EN Z=0). Wat je dus moet doen is de coördinaten van het model allemaal op "0" zetten, zonder dat het model verplaatst wordt. Dit doe je als volgt:

Importeer de .dff en de .col in 3dsMax, zet de .col op de goede plaats neer als de .dff, zet de coördinaten op 0 (zonder dat'ie verplaatst, doe dit door op het .col-model te klikken, de move-tool te kiezen, het tabblad "Hierarchy" open en kies "affect pivot only" (zie onderstaande screen). Typ nu "0.0" in alle coördinaat-vakjes. Als dat gedaan is klik je weer op "affect pivot only", zodat het 'uit' staat, delete je de .dff en exporteer je je .col :).

Dacht dat je col maximaal 20poly's mocht zijn, dus moet je wel heel erg low poly maken ;)

Dat klopt niet, de COL heeft een maximum van rond de 8000 poly's, maar maak het nooit hoger dan nodig is (max. 5000, voor de zekerheid). Voor voertuigen ligt het lager (dacht ik). Volgens DaBeast in zijn voertuigen-collision-tutorial mag het col-model uit niet meer dan 20 poly's bestaan, maar daar klopt geen drol van, want ik heb zat mods gemaakt met collisions met meer dan 20 poly's. Rockstar maakt zijn voertuig-collisions met zeer weinig poly's, waarbij alleen de boven en onderkant worden gemodeld (onderkant is 1 plane, bovenkant bijv. 5 planes (motorkap, dak, achterklep en voor- en achterraam)), maar vult de rest op met spheres: bollen die ook collision-models voorstellen en bijdragen aan het verband tussen volume en gewicht (correct me if I'm wrong).

Bewerkt: door Puma

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1246159

Importeer de .dff en de .col in 3dsMax, zet de .col op de goede plaats neer als de .dff, zet de coördinaten op 0 (zonder dat'ie verplaatst, doe dit door op het .col-model te klikken, de move-tool te kiezen, het tabblad "Hierarchy" open en kies "affect pivot only" (zie onderstaande screen). Typ nu "0.0" in alle coördinaat-vakjes. Als dat gedaan is klik je weer op "affect pivot only", zodat het 'uit' staat, delete je de .dff en exporteer je je .col smile3.gif.

Ik werk met Gmax..

en als ik een dff probeer te importen staat er : No appropriate Import module found.. :N

edit : Ik krijg ook geen enkele .col werkend..

Bewerkt: door Traser

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1246962
Het gaat in Gmax precies zo. Zorg dat je je scripts goed hebt staan.

Ik heb precies gedaan wat je zei. Dff importeren, een nieuwe .col maken en daarna in Gta zette (IMGtool)

Maar het werkt nog steeds niet.. ik heb het ook met een 4 poly file geporbeerd maar dan doet hij het ook niet..

Geplaatst:
comment_1248548
Het gaat in Gmax precies zo. Zorg dat je je scripts goed hebt staan.

Ik heb precies gedaan wat je zei. Dff importeren, een nieuwe .col maken en daarna in Gta zette (IMGtool)

Maar het werkt nog steeds niet.. ik heb het ook met een 4 poly file geporbeerd maar dan doet hij het ook niet..

Het is handiger om met 3dsMax te werken Traser. ^_^

'Waves,

Twix :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.