Jump to content
Geplaatst:
comment_1249179

Hey mensen.

Heb dus eindelijk me pc en nu zit ik met een irrytand probleempje.

Het beeld flikkert een klein beetje, ik heb de refresh rate en de resolutie al aangepast meerdere keren en dit helpt niet.

Ik denk persoonlijk dat het komt omdat ik me monitor met vga aansluiting aan heb gesloten op me video kaart die DVI aansluiting heeft met zo tussen adaptertje.

Het schijnt dat je ergens kan selecteren of je je monitor aan hebt gesloten met dvi of avg aansluiting maar dit kan ik nergens vinden, weten jullie het wel????

Of zal het helpen als ik een dvi kabel koop? (er zit namelijk een dvi aansluiting op me monitor)

iiyama ProLite E1900S

-------------------------

Club 3d (ATI) 4870 1gb OC (laatste drivers)

Windows XP 32 bit english version

Kom aub niet met on zinnige info als je niet weet wat het probleem kan zijn...

Bewerkt: door Biocount

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1257993

hij heeft er niet mee zitten "rommelen" oftewel overclocken, maar nee daar zullen ze in 90% procent van de gevallen niet achterkomen, behalve die echte diehard overclockers die bepaalde dingen gaan modden aan de hardware zelf, dan vervalt je garantie wel helemaal.

Geplaatst:
comment_1259023

mail ATi erover, kijken wat ze zeggen, en kijk eens in de changelogs van de ati drivers, misschien staat het probleem van je er wel tussen en wordt het in de toekomst gefixt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1259038

Nah ik laat het lekker zo, stoor me eigen er niet meer aan. :D

Mocht ik me wel ooit weer gaan ergeren er aan dan koop ik wel een nieuwe video kaart. :tu:

Mogelijke oplossingen:

Het schijnt als je rivatuner gebruikt dat je problemen ook verholpen zijn.

En wat ook blijkt te helpen is je memory geheugen van 925 naar 900 te zetten.

Op dit moment gebruik ik vista 32 bit en heb geen problemen nog.

Mocht ik het wel weer krijgen dan ga ik eerst rivatuner proberen en anders memory lager zetten lol.

Heb dit dus nog niet geprobeerd maar las het op tomshardware website.

@@EDIT@@- Heb geen rivatuner gebruikt maar heb wel me snelheden wat omlaag gedaan.

Kreeg het namelijk weer flikkerend beeld, snelheden zijn nu:

GPU 750 (was eerst 780)

Memory 900 (was eerst 925)

Het lijkt of het nu verholpen is maar dat leek het eerder al haha.

Zal het een paar dagen proberen als het nu ECHT verholpen is zal ik weer posten..

Down graden heeft me echt geholpen Incygnis.

klok hem van 925 naar 900 en van 780 naar 750.

Ik zal je wel een prive bericht sturen hoe het moet..

Hopelijk komen er updates voor zodat ik ze weer op de normale settings kan doen!

Iedergeval bedankt voor het mee denken allemaal _O_

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

@thunder, ik deed het om hem te helpen anders las ie het bericht mischien niet.

Zal hem voortan wel editen......

Bewerkt: door Biocount

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.