Jump to content

Map-mods gemakkelijk configureren in SA


Puma

Recommended Posts

Op de eerste screen zie je waar ik dus mijn 'ce' mapje heb staan: gewoon in de SA-hoofdmap. Makkelijk voor jezelf en nog veel makkelijker voor degenen die de mod moeten installeren, want duidelijk maken dat het mapje gewoon in de SA-hoofdmap moet staan is erg simpel.

57418565hy8.jpg

In dit mapje zet je dus je .img-, .ipl- en .ide-bestanden. Ik heb gewoon een .ipl- en een .ide-bestand ergens uit een map geplukt, die een andere naam gegeven ('ce') en leeggemaakt, waarna ik m'n eigen objects erin heb gezet. Voor het .img-bestand heb ik hetzelfde gedaan: gewoon even (bijvoorbeeld) gta_int.img naar het mapje gekopiëerd, alle bestanden eruitgehaald (er moet er 1 overblijven op een of andere manier), m'n eigen bestanden toegevoegd en dat laatste bestand weggehaald en het gerebuild. Zie onderstaande screen.

89500655lg1.jpg

Last but not least moet je de bestanden nu nog configureren in het bestand "gta.dat" dat je in de data-map kunt vinden en je gewoon met Kladblok kunt openen. Je .img-bestand(en) configureer je helemaal bovenaan, je .ide-bestanden daarna onder het kopje "SPLASH loadsc2" en je .ide-bestanden onder het kopje "SPLASH loadsc2" (zelfde naam maar als je naar onder scrolled zie je dat'ie er twee keer in staat. Zie screen :D.

94216530gh0.jpg

Nu vraag je je af: is deze methode buglozer? Soms hebben mensen nog andere mapmods geïnstalleerd die (meestal) in gta.dat geconfigureerd worden. Als je die gta.dat dus met jouw gta.dat overschrijft wis je dus die paden (de objects zitten dus niet meer in het spel), zodat er zich daar ook geen problemen meer vormen.

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Goede tutorial, Puma. :) Je hebt me dat bestandje gestuurd, en zelfs voor iemand die dit soort dingen moeilijk vind (zoals ik) was het een fluitje van een cent.

Al moet ik volgende keer beseffen dat ik 2 gta's heb draaien, en het dan niet in de verkeerde map zetten. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi tutorial, ik vind het persoonlijk wat makkelijker dan in de normale GTA3.img gaan zitten prutsen.

Deze manier heb je trouwens ook toegepast op de tiberium plant van GTA: Tiberium Infection.

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...