Jump to content
Geplaatst:
comment_1252097

SA: Technische Ondersteuning

Fouten en oplossingen!

Ik merk toch wel vaak dat er problemen zijn met Grand Theft Auto San Andreas. Meestal worden deze problemen niet opgelost, terwijl er wel oplossingen zijn. Ik weet dat er een pinned topic hierover is, maar hierin vind ik niet alles. Hierbij wil ik dus wat meer technische ondersteuning voor GTA: San Andreas geven. En wat bekende ondersteuning zal ik hier ook in zetten. Deze ondersteuning is alleen geldig voor de PC.

[table=header]Inhoudsopgave

Standaard problemen | Oplossingen

Versie informatie | n.v.t.

Laad problemen | n.v.t.[/table]

FAQ:

• Wat zijn de systeemeisen van SA?

[*]Hoe kom ik er achter of mijn systeem voldoet aan de systeemeisen?

[*]Waar staan GTA_SA.SET, mijn savegames en mijn User Track Player muziek?

• [Ga naar Mijn Documenten. Dan vind je daar weer een map GTA San Andreas user files, daar staat het allemaal in ;)]

[*]Ik had gister nog een Savegame opgeslagen, maar vandaag krijg ik de melding dat het Corrupted is!

• [Dat kan door veel dingen gekomen zijn, die ik niet ga uitleggen. Wel geef ik je een manier om je Savegame weer werkend te maken, zie hier.]

[*]Ik heb een mod geïnstalleerd, maar nu werkt SA niet meer!

[*]Het geluid doet het niet meer in SA!

• [indien dat niet werkt, kan het zijn dat je een beschadigde of verwijderde audiofile hebt. Herinstalleer San Andreas dan, de audio files zijn te groot om te uploaden, dus deze kunnen wij niet zenden.]

[*]Een MultiPlayer programma (MTA, SA:MP) werkt niet!

[*]Ik krijg ineens geen nieuwe missies meer, is mijn San Andreas nu stuk?

• [Nee. Het kan zijn dat je een kleine submissie moet halen, of dat je moet wachten op een telefoontje. Kijk op deze pagina hoe alle missies in elkaar steken.]
    • [Tenzij je de N00Bmode hebt geinstalleerd. Dit is een mod, waarmee je veel leuke dingen kan, maar ook niet alle missies meer kan spelen.]

[*]Uiteraard kan je een nieuw topic starten indien je geen oplossing hier hebt gevonden, mits je een duidelijk topic maakt. Let op: Een probleem met een mod moet je vragen in de modding fora, de SA fora zijn hiervoor niet bedoeld.

[*]Voordat je een topic start is het altijd handig om gta_sa.set te verwijderen, in een hoop gevallen wil dit nog wel werken.

Bewerkt: door VWO-er
Update: tags.

• Reacties 70
  • Bezichtigingen 33k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• SA: Technische Ondersteuning Fouten en oplossingen! Ik merk toch wel vaak dat er problemen zijn met Grand Theft Auto San Andreas. Meestal worden deze problemen niet opgelost, terwijl er

Featured Replies

• 2 maanden later...
  • 4 maanden later...
Geplaatst:
comment_1767912

Nadat mijn zoon mods had geinstalleerd voor GTA san andreas wilde het spel niet meer laden.

Hij weet niet meer welke mods en hoe ze heten. Ik kon ze daarom niet deinstalleren.

Daarom heb ik alles wat er ik van kon vinden maar verwijderd, maar ik ben bang dat dat niet genoeg is.

Ik heb het spel gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar hij wil nog steeds niet opstarten,

hij laadt ongeveer tot de helft en dan vliegt hij er uit en krijg ik de melding dat het spel niet meer werkt.

Systeemherstel gaat niet ver genoeg terug dus dat is ook geen optie.

Heeft iemand enig idee hoe ik e.e.a. weer kan herstellen, zodat het spel weer werkt ?

Margôt

Geplaatst:
comment_1767933

Allereerst welkom op het forum, Margot! :)

Probeer eens in Mijn Documenten » GTA San Andreas User Files het bestandje gta_sa.set te verwijderen. Aangezien je GTA San Andreas verwijderd hebt en dit bestand altijd blijft bestaan, wil het wel eens de troublemaker zijn.

Succes!

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1788119

Nadat mijn zoon mods had geinstalleerd voor GTA san andreas wilde het spel niet meer laden.

Hij weet niet meer welke mods en hoe ze heten. Ik kon ze daarom niet deinstalleren.

Daarom heb ik alles wat er ik van kon vinden maar verwijderd, maar ik ben bang dat dat niet genoeg is.

Ik heb het spel gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar hij wil nog steeds niet opstarten,

hij laadt ongeveer tot de helft en dan vliegt hij er uit en krijg ik de melding dat het spel niet meer werkt.

Systeemherstel gaat niet ver genoeg terug dus dat is ook geen optie.

Heeft iemand enig idee hoe ik e.e.a. weer kan herstellen, zodat het spel weer werkt ?

Margôt

Als je echt GTA SA wilt gaan spellen zal ik je computer leeg laten maken.

Je doet alles wat je wild houden op een opslag plaats en laat hem legen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1788142

WHAT. THE. FACK?

Waarom zou je ingodsnaam je PC leeg maken om een spel te kunnen spelen? Ja, dat werkt in 1 van de 100 gevallen als het spel traag werkt, maar als het niet eens opstart is dat echt compleet nutteloos. Get out.

Geplaatst:
comment_1791578

Kan iemand mij helpen?

Ik heb GTA SA weer eens uit de kast gehaald maar ik heb een probleem. Hij haakt op sommige stukjes. Een voorbeeld: Ik rij in de auto dan haakt ie even en dan ben ik opeens een stuk verder.

Ik heb al dingen geprobeerd die in het lijstje hier stonden maar het helpt niet.

Mijn specs:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Computermodel: Aspire X3812

- Computernaam: SAMFOBER-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Model: WG43M

- BIOS Fabrikant: AMI

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P01-A0

- Aansluitingen: PCIE# (Vrij), PCIE# (Gebruikt)

- Poorten: J1A1 (Muis), J1A2 (Toetsenbord), J3A1 (USB), J3A2 (USB), J3A3 (USB), J3A4 (USB), J3A5 (USB), J3A6 (USB), J3A7 (USB), J3A8 (USB), J3A9 (USB), J4A1 (Netwerk), J5A1 (Video), J5A2 (Geen), J5A3 (Video), J6A1 (Audio), J6A2 (Audio), J6A3 (Audio), J6A4 (Audio), J6A5 (Audio), J6A6 (Audio), J6A7 (Audio), J6A8 (Audio), J7A1 (FireWire)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Pentium® Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz (Dual Core)

- Kloksnelheid: 1197 MHz

- Socket & Cache(s): CPU 1, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 4061 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-52028 PC2-416200 26014 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-52028 PC2-416200 26014 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 451.99 GB (226.00 GB (C:) + 226.00 GB (D:) +  GB (Q:) )

- Vrije ruimte: 351.04 GB (125.19 GB (C:) + 225.85 GB (D:) +  GB (Q:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, Q: Lokale harde schijf

- Model(len): C: WDC WD5000AAKS-00V1A0 IDE, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: ATAPI DVD A DH16AASH, G: Onbekend, H: Onbekend, Q: Multiple Flash Reader USB Device USB

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Intel® Corporation

- Model: Intel® High Definition Audio HDMI

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® G45/G43 Express Chipset

- Beeldprocessor: Intel® 4 Series Express Chipset Family (0x2E22)

- Geheugengrootte: 1807 MB VRAM

- Stuurprogramma: igdumd64.dll,igd10umd64.dll,igdumdx32,igd10umd32, versie 8.15.10.2189

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Intel® 82567V-2 Gigabit Network Connection (Ethernet 802.3), 802.11n Wireless PCI Express Card LAN Adapter (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.1.72, MAC: 00:26:2D:10:90:74, DHCP: 192.168.1.254 & IP: 192.168.1.71, MAC: 70:1A:04:45:AF:17, DHCP: 192.168.1.254

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Ultimate

- Versie: 6.1.7600

- Service Pack: Geen

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1791586

Probeer eens een lagere resolutie. Voor wat ik weet van Intel grafische kaarten, is dat deze zuigen. Als het probleem verholpen is met lagere instellingen, is je videokaart te zwak voor het spel.

Geplaatst:
comment_1796161

Ik heb dat ook al geprobeerd maar noppes :{:-(

Heb je toevallig gemod in het spel?

Probeer anders bij de advanced settings bij Display even de Draw Distance te verlagen (deze zorgt ervoor dat je meer in de verte kan zien.)

Of misschien de Visual FX Quality even naar Low zetten, en je kan ook nog de Anti-Aliasing verlagen.

Dit zou moeten helpen.

Als je wel gemod hebt moet je even dit downloaden.

Klik.

Hier kan je er meer over vinden.

Klik

Kan nooit kwaad deze bestanden te installeren

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1814314

Hoi,

Ik heb wilde gta san andreas weer eens spelen, op mijn laptop, maar ik kan het spel niet opstarten.

De installatie verliep soepel, geen problemen. Maar als ik nu het spel probeer op te starten, hoor ik de DVD wel draaien, maar dan opeens niet meer, en gebeurt er gewoon niks meer. Ik heb al van alles geprobeerd, het spel als administrator uitgevoerd en in alle mogelijke compatibiliteitsmodussen.Maar GTA start maar niet op, dit zijn overigens de specificaties:

Rapport van XXX's computer

Uitgevoerd op 11-3-2011, 18:22:58

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc.

- Computermodel: F7Se

- Computernaam: XXX (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc.

- Model: F7Se

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, versie 307

- Aansluitingen: AGP (Gebruikt)

- Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J4A1 (Parallel), J2A1 (Serieel), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J5A1 (USB), J5A1 (USB), J5A1 (Netwerk)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core2 Duo CPU T5750 @ 2.00GHz (Dual Core)

- Kloksnelheid: 1000 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 478, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 3070 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, SO-DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, SO-DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 288,32 GB (149,04 GB (C:) + 139,28 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 184,73 GB (46,27 GB (C:) + 138,45 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Onbekend

- Model(len): C: WDC WD3200BEVT-22ZCT0 IDE, E: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N ATA Device

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: High Definition Audio-apparaat

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Mobility Radeon HD 3400 Series

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x95C4)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

- Stuurprogramma: atiu9pag.dll,aticfx32.dll,atiumdag.dll,atidxx32.dll,atiumdva.cap, versie

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1440x900 (Breedbeeld 16:10 WXGA+)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 59 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: Microsoft PS/2-muis

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: PS/2

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Standaard-PS/2-toetsenbord

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Marvell Yukon 88E8055 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (Ethernet 802.3), Intel® PRO/Wireless 3945ABG-netwerkverbinding (Ethernet 802.3)

- Adressen:

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 10.1

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

- Versie: 6.0.6002

- Service Pack: Service Pack 2

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Ik hoop dat iemand mij (snel) kan helpen, alvast bedankt! ^_^

Bewerkt: door gta1995

Geplaatst:
comment_1814448

Waarschijnlijk een beschadigde DVD. Controleer hem eens op krassen, aangezien je laptop uitermate geschikt it voor het spel.

Bedankt voor de reactie, maar de DVD ziet er nog nieuw uit, geen enkel krasje. Dat kan het dus niet zijn...

• 7 maanden later...
Geplaatst:
comment_1893674

ik had een technische vraag, ik ben zelf niet zo gek handig, maar ik vroeg me af of het mogelijk was.

ik heb dus GTA SA gekocht voor de xbox 360 op marketplace.

nu vroeg ik me af of het mogelijk was om foto's die ik met de camera ingame gemaakt heb over te zetten naar mijn pc.

zo ja, hoe dan?

bijvoorbaat dank.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.