Jump to content
  • Reacties 1.9k
  • Bezichtigingen 106.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1634150

Beste LKZ leden,

Omdat we de laatste tijd erg veel last hebben van connectieproblemen en zo aan spelen amper nog toekomen, hebben we jullie gevraagd je internetverbinding te testen op je PS3.

Dit doe je als volgt: Ga op je Playstation 3 naar > Instellingen > Netwerk instellingen > Internetverbinding testen.

Je krijgt daarna een lijst. Pak onderstaand formulier en neem de uitkomst over van je scherm, en post het in dit topic.

[b]UpNP:[/b]
[b]NAT-Type:[/b]

Nu blijkt dus dat een groot deel geen UPnP ingeschakeld heeft, wat wel noodzakelijk is voor een goede verbinding.

Als je NAT-type 1 heb, schijnt UPnP van minder groot belang te zijn. Als je NAT-type 3 heb, moet je deze wijzigen naar minimaal 2.

Omdat er kennelijk nog al wat onduidelijkheden zijn over hoe je UPnP inschakeld, en hoe je inlogt op je router, heb ik dit topic gemaakt.

Hieronder bij stap 1, 4 verschillende methoden om in te loggen op je router. Dit betekent dat je ze niet alle vier hoeft te doen.

Kijk welke voor jou werkt of welke jij het makkelijkste vindt.

Stap 1: Log in op je router. Dit kun je op de volgende manieren doen:

1. Kijk (meestal op de onderkant) op je router naar een sticker. Hier zal een webadres en standaart inlog gegevens staan. Voer dit adres in de adresbalk van je browser. Je komt nu op de inlog pagina.

inlog.png

Log in op je router. Als de standaard gegevens niet kloppen, vraag dan degene die de juiste gegevens heeft, of kijk hier, of hier even.

2. Ga met je browser naar het volgende adres: http://192.168.1.1 Je komt nu in het inlog scherm (Zie afbeelding hierboven). De standaart gebruikers naam en wachtwoord zijn meestals "admin" en "admin". Als deze niet correct zijn, vraag dan thuis degene die de juiste gegevens heeft, of kijk hier, of hier even.

3. Surf naar de volgende site: http://www.whatismyip.com. Je zult daar je IP adres zien staan. (het cijfergetal met puntjes) Kopieër dit, en plak het in de adresbalk van je browser.

Je komt nu in het inlog scherm. Verder hetzelfde als bij de vorige optie.

4. Voor Vista/Win7: Open het startmenu, en type onderaan "cmd" (zonder aanhalingstekens) en duk op enter. Voor XP: Open het startmenu, kies uitvoeren, en type "cmd". (zonder aanhalingstekens)

Je zult nu een zwart scherm met witte letters krijgen. Type daarin: "ipconfig /all" (zonder aanhalingstekens) en druk enter.

ipconfiga.png

Zoek nu, tussen de tekst die verschijnt, naar "Default Gateway".

ipconfig2.png

Mijn Windows staat op Engels, er kan ook "Standaard Gateway" staan, is het zelfde.

Kopieër het adres (het cijfergetal met puntjes) wat daarachter staat en plak het in je adresbalk. (Ik heb het in de afbeelding zwart gemaakt) Je zult nu weer op het inlogscherm komen. Verder hetzelfde als bij de vorige 2 opties.

Stap 2: Zoek naar UPnP in je router.

Dit is per router verschillend. Ik kan je zo niet zeggen waar je het in elke router kan vinden. Niet elke router is ook even makkelijk of duidelijk. Als je het eenmaal gevonden heb, vink je het aan. Vergeet niet op "apply" of "toepassen" te klikken. Log uit op je router.

Stap 3: Check je PS3.

Herstart nu je PS3 als hij al aan stond, anders zet je hem nu aan. Doe nu nogmaals de netwerktest. (Instellingen > Netwerk instellingen > Internetverbinding testen)

Nu moet UPnP beschikbaar zijn. Zo niet, check nogmaals je router. Zo ja, laat het even weten hier.

Misschien ook handig: De leden die UPnP wel ingeschakeld hebben, stuur per PB een screen van waar je bij jou UPnP kan vinden, met het merk/type van je router en ik zet het in de hoofdpost. Zo kunnen we een mooi overzicht krijgen van waar je het in elke router kan vinden. Handig voor de leden die het niet kunnen vinden.

Ook als iemand een makkelijker idee heeft over hoe je kan inloggen op je router, dan kan ik de hoofdpost aanpassen. Ik bezit ook slechts maar de basiskennis. :puh:

Hier kun je UPnP in mijn router (Netgear) vinden:

routershit.th.png

Klik voor vergroting.

Belkin router:

belkin.th.png

Klik voor vergroting

Alleen LKZ leden posten hier.

Bewerkt: door Sentasi

Geplaatst:
comment_1634914

UpNP: beschikbaar

NAT-Type: 2

Ik krijg dat UPnP maar niet voor elkaar...sad2.gif Ik heb hem ingesteld op "Inschakelen" en dan staat er nog "Niet beschikbaar"...duh.gif

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Geplaatst:
comment_1635128

Tom, probeer eens een kabel of draadloos, wissel met wat je nu doet.

Mijn wonderlijke specs waarmee gta het nog niet doet..

UpNP: Beschikbaar

NAT-Type: 2

:cab:

Ik heb nu draadloos!emo.gif

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.