Jump to content
  • Reacties 1.9k
  • Bezichtigingen 106.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1635735

K, poging 4.

Doe eens start > "cmd" (Onderaan start menu intikken zonder aanhalingstekens, voor Vista en 7) en dan enter. Voor XP start > uitvoeren > "cmd" > enter

Je krijgt nu een zwart scherm met witte letters. Tik daarin "ipconfig /all", ook zonder aanhalingstekens uiteraard.

Zoek nu tussen de tekst waarmee hij komt naar je standaard gateway. Dat cijfergetal kopieëren en plakken in de adresbalk van je browser.

Nu moet je wel in je router komen, anders weet ik het ook niet meer. :7

Geplaatst:
comment_1635738

Heb je Windos Vista/7? Ga dan eens naar configuratiescherm > netwerk en internet > netwerk en dinges centrum ( Heb engels, geen idee hoe dat in het Nederlands zit).

Klik dan rechtsboven naast je netwerkschema'tje op "zie volledige map" oid. Je krijgt nu een schematische weergave van je netwerk. Klik daarin op je router(s). (Gateway)

netwerk.png

Dit moet je dus krijgen. In XP is dit ook mogelijk, zou alleen niet weten hoe.

Al het nu niet lukt, weet ik het echt niet meer. :7

Bewerkt: door Sentasi

Geplaatst:
comment_1635749

Instellingen opgeslagen in je router? PS3 opnieuw opgestart?

Mijn fantasie houd hier nu een beetje op eerlijk gezegd.. moet er even een nachtje over slapen. :puh: Mss loop hier ook nog wel iemand rond die er meer van weet dan ik, ik bezit ook slechts de basiskennis. :7

Ik beschik enkel over de kennis om op de "aan" knop te drukken :7

maarja we zien wel hoe het evolueert

heb verschillende keren geprobeerd met die router en toch staat er steeds niet beschikbaar naar het heropstarten :-(

Bewerkt: door Tomeken

Geplaatst:
comment_1636004

Ik werk met kabel hoe zet ik upNP open? :puh:

Ga in je web browser naar het volgende adres: http://192.168.1.1 Je zult nu een login scherm krijgen. Standaart naam en password is admin en admin. Als dit niet klopt moet je degene vragen bij jullie die de juiste inloggegevens heeft.

Je bent dan nu in het configuratiescherm van je router, waarin je op zoek moet naar UPnP. Elke router is verschillend daarin, ik kan niet zeggen waar je moet zoeken. :puh:

Een 2e optie om er in te komen is door te surfen naar http://www.whatismyip.com/. Vervolgens kopieër je je het cijfergetal (je IP) in de adresbalk van je browser en druk op enter, je zult nu ook in het login scherm komen.

3e optie is op je router(s) kijken. Vaak zit er aan de onderkant een sticker met een webadres. Surf daarheen en je komt ook in een login scherm.

Als het gelukt is, PS3 herstarten en nogmaals de Netwerktest uitvoeren ter controle, en het hier even laten weten. :puh: Ook als je er niet uit komt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.