Jump to content
  • Reacties 1.9k
  • Bezichtigingen 106.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1636050

Ik werk met kabel hoe zet ik upNP open? :puh:

Ga in je web browser naar het volgende adres: http://192.168.1.1 Je zult nu een login scherm krijgen. Standaart naam en password is admin en admin. Als dit niet klopt moet je degene vragen bij jullie die de juiste inloggegevens heeft.

Je bent dan nu in het configuratiescherm van je router, waarin je op zoek moet naar UPnP. Elke router is verschillend daarin, ik kan niet zeggen waar je moet zoeken. :puh:

Een 2e optie om er in te komen is door te surfen naar http://www.whatismyip.com/. Vervolgens kopieër je je het cijfergetal (je IP) in de adresbalk van je browser en druk op enter, je zult nu ook in het login scherm komen.

3e optie is op je router(s) kijken. Vaak zit er aan de onderkant een sticker met een webadres. Surf daarheen en je komt ook in een login scherm.

Als het gelukt is, PS3 herstarten en nogmaals de Netwerktest uitvoeren ter controle, en het hier even laten weten. :puh: Ook als je er niet uit komt.

wat is standaart naam ?

Geplaatst:
comment_1636098

Beste LKZ leden,

Omdat we de laatste tijd erg veel last hebben van connectieproblemen en zo aan spelen amper nog toekomen, hebben we jullie gevraagd je internetverbinding te testen op je PS3.

Nu blijkt dus dat een groot deel geen UPnP ingeschakeld heeft, wat wel noodzakelijk is.

Omdat er kennelijk nog al wat onduidelijkheden zijn over hoe je het inschakeld, en hoe je inlogt op je router, heb ik dit topic gemaakt.

Hieronder bij stap 1, 4 verschillende methoden om in te loggen op je router. Dit betekent dat je ze niet alle vier hoeft te doen.

Kijk welke voor jou werkt of welke jij het makkelijkste vindt.

Stap 1: Log in op je router. Dit kun je op de volgende manieren doen:

1. Kijk (meestal op de onderkant) op je router naar een sticker. Hier zal een webadres en standaart inlog gegevens staan. Voer dit adres in de adresbalk van je browser. Je komt nu op de inlog pagina.

inlog.png

Log in op je router. Als de standaard gegevens niet kloppen, vraag dan degene die de juiste gegevens heeft, of kijk hier, of hier even.

2. Ga met je browser naar het volgende adres: http://192.168.1.1 Je komt nu in het inlog scherm (Zie afbeelding hierboven). De standaart gebruikers naam en wachtwoord zijn meestals "admin" en "admin". Als deze niet correct zijn, vraag dan thuis degene die de juiste gegevens heeft, of kijk hier, of hier even.

3. Surf naar de volgende site: http://www.whatismyip.com. Je zult daar je IP adres zien staan. (het cijfergetal met puntjes) Kopieër dit, en plak het in de adresbalk van je browser.

Je komt nu in het inlog scherm. Verder hetzelfde als bij de vorige optie.

4. Voor Vista/Win7: Open het startmenu, en type onderaan "cmd" (zonder aanhalingstekens) en duk op enter. Voor XP: Open het startmenu, kies uitvoeren, en type "cmd". (zonder aanhalingstekens)

Je zult nu een zwart scherm met witte letters krijgen. Type daarin: "ipconfig /all" (zonder aanhalingstekens) en druk enter.

ipconfiga.png

Zoek nu, tussen de tekst die verschijnt, naar "Default Gateway".

ipconfig2.png

Mijn Windows staat op Engels, er kan ook "Standaard Gateway" staan, is het zelfde.

Kopieër het adres (het cijfergetal met puntjes) wat daarachter staat en plak het in je adresbalk. (Ik heb het in de afbeelding zwart gemaakt) Je zult nu weer op het inlogscherm komen. Verder hetzelfde als bij de vorige 2 opties.

Stap 2: Zoek naar UPnP in je router.

Dit is per router verschillend. Ik kan je zo niet zeggen waar je het in elke router kan vinden. Niet elke router is ook even makkelijk of duidelijk. Als je het eenmaal gevonden heb, vink je het aan. Vergeet niet op "apply" of "toepassen" te klikken. Log uit op je router.

Stap 3: Check je PS3.

Herstart nu je PS3 als hij al aan stond, anders zet je hem nu aan. Doe nu nogmaals de netwerktest. (Instellingen > Netwerk instellingen > Internetverbinding testen)

Nu moet UPnP beschikbaar zijn. Zo niet, check nogmaals je router. Zo ja, vul het lijstje in, en laat het weten.

Misschien ook handig: De leden die UPnP wel ingeschakeld hebben, stuur per PB een screen van waar je bij jou UPnP kan vinden, met het merk/type van je router en ik zet het in de hoofdpost. Zo kunnen we een mooi overzicht krijgen van waar je het in elke router kan vinden. Handig voor de leden die het niet kunnen vinden.

Ook als iemand een makkelijker idee heeft over hoe je kan inloggen op je router, dan kan ik de hoofdpost aanpassen. Ik bezit ook slechts maar de basiskennis. :puh:

Hier kun je UPnP in mijn router (Netgear) vinden:

routershit.th.png

Klik voor vergroting.

Belkin router:

belkin.th.png

Klik voor vergroting

Alleen LKZ leden posten hier.

Bewerkt: door Sentasi

Geplaatst:
comment_1636110

- Kijk (meestal op de onderkant) op je router naar een sticker. Hier zal een webadres en standaart inlog gegevens staan. Voer dit adres in de adresbalk van je browser. Je komt nu op de inlog pagina.

Posted Image

Log in op je router. Als de standaard gegevens niet kloppen, vraag dan degene die de juiste gegevens heeft.

- Ga met je browser naar het volgende adres: http://192.168.1.1 Je komt nu in het inlog scherm (Zie afbeelding hierboven). De standaart gebruikers naam en wachtwoord zijn "admin" en "admin". Als deze niet correct zijn, vraag dan thuis degene die de juiste gegevens heeft.

- Surf naar de volgende site: http://www.whatismyip.com. Je zult daar je IP adres zien staan. (het cijfergetal met puntjes) Kopieër dit, en plak het in de adresbalk van je browser.
Je komt nu in het inlog scherm. Verder hetzelfde als bij de vorige optie.

Dit hele stuk is overbodig.

En het stuk van -ga naar je browser en typ het volgende adres is ook niet bij iedereen hetzelfde.

En als ik me IP invoer in me adresbalk kan hij niets vinden.

Je moet gwn de standaart gateway opzoeken en die invoeren in je adresbalk, en dan je UPnP opzoeken en aanzetten, meer niet.

Niet 3x inloggen in hetzelfde ding.

Geplaatst:
comment_1636112

Je leest niet goed. Ten eerste, alleen LKZ leden posten hier. ( Je zit in het LKZ subforum)

En ik heb gewoon 4 verschillende methoden neergezet waarop je kan inloggen op je router. Dat betekent niet 4x moeten inloggen. Voor mij werken ze alle vier, bij een ander niet, of werken ze geen van allen.

En ik heb ook alleen maar de basiskennis, en heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Als je een mooie toevoeging hebt, laat het me dan weten via een PB. :puh:

Bewerkt: door Sentasi

Geplaatst:
comment_1636149

De standaart gebruikers naam en wachtwoord zijn "admin" en "admin".

Dat is lang niet altijd zo, maar je kan op verschillende sites de standaard username-password combinatie vinden. Bijvoorbeeld hier of hier.

Locatie van UPnP in een Belkin router:

121rdcg.jpg

Bewerkt: door Big Boss

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.